6 Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów - nasza relacja
W miniony weekend na halach MT Polska w Warszawie miała miejsce szósta już Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów. Dzieliliśmy się już z Wami pierwszymi wrażeniami, jak również mieliście możliwość śledzenia tego, co dzieje się na wystawie na żywo dzięki naszej kamerze pracującej przez trzy dni on-line. Działo się wiele i było na co patrzeć, w związku z tym gorąco zapraszamy Was do naszej relacji.
Europa da się lubić
Targi motocyklowe to przede wszystkim możliwość zaprezentowania nowych motocykli. Na 6. OWMiS nie zawiedliśmy się pod tym względem. BMW zaprezentowało nowego nakeda S1000R oraz majestatyczne R nine T. Naszpikowane nowościami było stoisko Ducati, na którym bezapelacyjnie rządziło Panigale Superleggera. Ten ultra-unikatowy superbike przyciągał uwagę jeszcze bardziej niż śliczne hostessy, a ludzie z Ducati ustawili wagę przy Panigale, która pokazywała szokujące 155 kg. Mieliśmy okazję przyjrzeć się temu sprzętowi z bliska i dbałość o szczegóły i materiały jest wprost nie do uwierzenia. Na podeście stał także nowy Monster 1200, który został wyposażony w silnik Testastretta 11 i jest obecnie najmocniejszym potworem w historii. Kilka metrów dalej ogromne stoisko przygotował KTM, gdzie, oczywiście, największe zainteresowanie generował Super Duke 1290. Każdy chciał zobaczyć bestię z bliska i się do niej przysiąść. Wystawiony model był ubrany we wszystko, co możliwe z katalogu Power Parts i prezentował się wyjątkowo. Oczywiście oprócz tego mogliśmy dokładnie zbadać 1190 Adventure, Duke'a 690, całą gamę enduro (w tym także motocykl z Dakaru) i supermoto. Niemniej ważną nowością KTMa była gama niewielkich maszyn z segmentu RC (125, 200, 390). Trudno sobie w chwili obecnej wyobrazić coś bardziej pożądanego przez młodego miłośnika sportowych sprzętów. Wisienką na pomarańczowym torcie był wyścigowy KTM RC, filigranowy torowy diabeł, który bardziej niż samym wyglądem szokował samą ceną. Fani europejskich motocykli mogli także przejrzeć aktualną ofertę Triumpha, w tym całą rodzinę Tigerów, Triple oraz nowego Trophy 1200. Warto wspomnieć o gigantycznym stoisku Junaka, na którym zwiedzający mogli mieć wgląd do całej kolekcji producenta.
Japońska odsiecz
Yamaha przygotowała prawdopodobnie największe stoisko wśród japońskich producentów. Gwiazdami były modele z serii MT: 09 oraz 07. Ta druga ma spore szanse na zrobienie wielkiego bałaganu wśród motocykli klasy średniej. Przyjrzawszy się MT-07 z bliska trudno sklasyfikować go jako motocykl budżetowy, a cena na poziomie 23 tys. zł może być asem w rękawie. Po raz pierwszy mogliśmy też zobaczyć inspirowaną Dakarem i supermoto MT-09 Street Rally oraz reinkarnację SR400. "Eserka" wzbudzała wielkie zainteresowanie i trudno uwierzyć, że to motocykl nowy i że można go kupić w salonie. Na stoisku Suzuki po raz pierwszy na żywo zobaczyliśmy nowego V-Stroma 1000, który jest konstrukcją zaskakująco zwartą i filigranową jak na tą klasę pojemnościową, oraz pozostałe bestsellery takie jak Gladius, GSX-R, GSR, Bandit czy Intrudery. Wielkimi nieobecnymi okazały się Honda oraz Kawasaki i wśród zwiedzających dało się usłyszeć wyrazy niezadowolenia z tego powodu. Fireblade'a mogliśmy jednak zobaczyć na stoisku Motula i to nie byle jakiego, bowiem wprost z wyścigu Tourist Trophy. Mało tego, tuż obok niej był sam John McGuinness, właściciel 20 tytułów mistrzowskich w TT, z którym fani wyścigów drogowych mogli zrobić sobie zdjęcie. John był pozytywnie zaskoczony ilością fanów TT w Polsce i tłumem, który otoczył stoisko Motula. Należy także wspomnieć o wielkim stoisku Harleya-Davidsona, które cieszy się niesłabnącą popularnością od lat, a w tym roku większość spojrzeń kolekcjonował trójkołowy Tri Glide.
Atrakcje około motocyklowe
Na imprezie nie zabrakło atrakcji około motocyklowych. Począwszy od porządnej włoskiej kawy, której można było spróbować na stoisku Ducati, przez piwko dla wszystkich chętnych na stoisku Junaka, bezpłatny serwis kasku na stoisku Shoei, skończywszy na możliwości wygrania nowej Yamahy MT-07 z pełnym bakiem na weekend. Lawinę fanów jazdy motocyklem zaliczyło stoisko California Superbike School. Na miejscu był symulator motocykla, którym można było wypróbować swoją pozycję w złożeniu i podczas hamowania. Każdy chciał tego spróbować dlatego też na stoisku CSS tłum ludzi był tak wielki, że często były problemy z dostaniem i wydostaniemy się z niego. Zwiedzający mogli także skorzystać z rady trenera z California Superbike School w Wielkiej Brytanii, który na bieżąco korygował pozycję wszystkich, którzy dosiadali symulatora oraz dzielił się wiedzą na temat prawidłowego pokonywania zakrętów.
Nie tylko motocykle
Targi motocyklowe to nie tylko motocykle. Każdy, kto odwiedził 6. OWMiS mógł obejrzeć, sprawdzić i przymierzyć akcesoria motocyklowe, odzież i kasku. Spore stoisko miał Shoei, gdzie do dyspozycji zwiedzających była pełna gama kasków demonstracyjnych i przegląd aktualnej oferty. Podobnie było w przypadku Lazera i Sharka. Jeśli chodzi o odzież motocyklową, to z najnowszymi produktami zwiedzający mogli zapoznać się w outlecie Inter Motors oraz na stoiskach Spidi i Modeki, jak również sprawdzić najnowsze akcesoria Shima. Dla fanów włoskiego stylu boloński producent przygotował Ducati Boutique, gdzie każdy miłośnik bolońskiej dumy mógł wyposażyć się w akcesoria swojego ulubionego koncernu.
Ścigacz.pl na Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów
Na wszystkich, którzy odwiedzili nasze stoisko podczas wystawy, czekały trzy wyjątkowe sprzęty. Pierwszym z nich był motocykl, którego w zawodach używa Tadek Błażusiak. Byliśmy zaskoczeni ilością osób, które chciały zobaczyć narzędzie pracy Taddyego z bliska. Kolejnym motocyklem był nowy Triumph Daytona stuntera Beka, który światu po raz pierwszy został pokazany właśnie w zeszły weekend. Niekwestionowaną gwiazdą, a raczej typem spod ciemnej gwiazdy był Behemoth Bike. Zdjęcia nie oddają niesamowitości tego sprzętu, trzeba zobaczyć go na żywo. Niski, szeroki, mroczny, groźny. Stworzony przez ludzi z Game Over Cycles motocykl przykuwał uwagę bardziej niż wszystko inne i absolutnie każdy, kto przechodził obok naszego stoiska natychmiast skręcał i podchodził zbadać demona z bliska. "Czy to naprawdę jeździ?" było chyba najbardziej popularnym pytaniem targów motocyklowych. Ci, którzy nie mogli być w Warszawie mogli zobaczyć nasze stoisko za pomocą transmisji na żywo udostępnionej na stronie internetowej.
Podsumowanie
Przez trzy dni wystawę odwiedziło, wg. danych organizatora, około 17 000 widzów. Czy to dużo, czy mało? Z pewnością w 36 milionowym społeczeństwie nie jest to wynik zadowalający. Zwróćmy uwagę, że Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów w ostatnich latach stała się nieoficjalną inauguracją sezonu i w tym roku ta inauguracja wypadła… przeciętnie. Ostatnie kilka lat kryzysu i gorszej koniunktury w branży motocyklowej wprowadziły naszą branżę w swoiste błędne koło. Zmniejszająca się liczba wystawców prowadzi do coraz bardziej krytycznej oceny wydarzenia jako takiego, a w konsekwencji do zmniejszającej się liczby widzów. Jednocześnie coraz niższe oceny atrakcyjności imprezy wykorzystywane są później jako argument, dlaczego nie warto się na tego typu imprezach pokazywać. Pozostaje mieć nadzieję, że firmom motocyklowym nie zabraknie wyobraźni i dalekowzroczności, bo tylko wspólnymi siłami branża ta będzie w stanie budować rynek motocyklowy kreując modę i użytkowe zapotrzebowanie na motocykle. Warto także, abyśmy wszyscy, jako branża wyciągnęli wnioski z tego co dzieje się w krajach zachodnich jeśli chodzi o demografię. Koncerny motocyklowe walczą o młodego klienta, początkującego motocyklistę, który bardzo możliwe, że w chwili obecnej nie ma jeszcze własnego pojazdu. Tymczasem 25 złotych za bilet dla 11 latka to w wielu przypadkach cena zaporowa, szczególnie że wewnątrz hali nie było zbyt wielu atrakcji skierowanych do młodzieży.
Zobacz jak wyglądały Ogólnopolskie Wystawy Motocykli i Skuterów w ubiegłych latach:
- 5 Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów - podsumowanie
- IV Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów - relacja
- III Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów - twardo stąpając po ziemi
- II Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów - pełna relacja
- I Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów - pełna relacja foto i video
Polecamy pełną fotorelację z 6 Ogólnopolskiej Wystawy Motocykli i Skuterów (164 zdjęcia):
Targi motocyklowe w Warszawie - mega galeria - FOTORELACJA
Komentarze 13
Pokaż wszystkie komentarzeSorry, ale tak samo jak jakość targów leci w dół jakość Waszych zdjęć. To już motogej ma lepsze materiały....
OdpowiedzTargi na 3+. Fajne stanowiska Yamahy, KTM, BMW, H-D, Triumpha i Ducati i w zasadzie tylko to było na 6. Motul czy Shoei też nieźle. Stanowiska prasowe - jako tako. Nie wiem czego ale czegoś tam ...
OdpowiedzMnie wkurzyło co innego. Nie dość że z nie rozumiem jakiego powodu była włączona klimatyzacja na hali to jeszcze właściciele hali nie wiedzą chyba że taką klimatyzację trzeba od czasu do czasu ...
OdpowiedzA skąd możesz wiedzieć, że w powietrzu pojawiły się zarazki? Masz jakis przenośny wykrywacz? Instalacje klimatyzacji (a właściwie wentylacji w tym przypadku) w budynkach czyści się raz na kilka lat.
OdpowiedzDla mnie, targi były niespecjalne, za co winie dwie podstawowe marki które olały klientów z tych targów. Honde i Rometa. Nie interesuje mnie, czy beda w Poznaniu, lub jakie inne pomysły maja na ...
OdpowiedzDla mnie, targi były niespecjalne, za co winie dwie podstawowe marki które olały klientów z tych targów. Honde i Rometa. Nie interesuje mnie, czy beda w Poznaniu, lub jakie inne pomysły maja na ...
OdpowiedzCo racja to racja, honda dała ciała, a tak chcislem zobaczyć serię Nc na żywo...
OdpowiedzTo idź do salonu -bez biletu.
OdpowiedzJa leciałem z Gdyni w sobote na Targi. Powiem Wam, że gdyby nie wygrane bilety to bym sobie pluł w brode że oprócz 400 stówek na paliwo wydałbym jeszcze 50 zeta za wejscie na targi, ktore byly ...
Odpowiedz