Ducati Panigale R Superleggera oficjalnie!
Nastała moda na gigantyczny hype motocykli zanim te pojawią się na rynku. Do zacnego grona motocykli "Musisz go mieć!" dołącza Superleggera, ultra-unikatowe Ducati wagi piórkowej, ale mocy nuklearnej. Wiele było spekulacji na temat masy we wcześniejszych doniesieniach, ale teraz już wiemy, że motocykl będzie ważył 155 kg bez płynów, a 177 kg w stanie gotowym do jazdy. Jak to możliwe? Dzięki zastosowaniu drogich, lekkim materiałów takich jak magnez, tytan czy carbon, z których wykonane są rama, koła, owiewki, wydech i wiele innych elementów.
Odchudzono także zawieszenie. Z przodu mamy zawias Ohlins FL916, z tyły amortyzator Ohlins TTX36. A skoro już mowa o wyrazach, które lubimy, to za hamulce, oczywiście, odpowiada Brembo. Ale to nie koniec, bo sam silnik także został zmieniony. Korbowody np. są teraz tytanowe, podobnie jak zawory i tłoki. Wcześniej wszyscy chwytali się za głowę, kiedy szalała plotka, jakoby Superleggera miała mieć 220 KM. Z tego niestety nic nie zostało, ale Pani nadal będzie miało 200 KM, a z odpowiednim zestawem Race Kit 205 KM). Dodamy, że te 205 KM pracuje przy masie 177 kg, więc jest to raczej sprzęt lotniczy niż motocykl.
Oczywiście, zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, nie możesz go po prostu kupić idąc obok salonu. Ducati musi chcieć, abyś je miał. Jeśli tak się składa, że jesteś prezesem Kulczyk Holding, albo nazywasz się Christian Grey, musisz wyskoczyć z (prawdopodobnie) równowartości 270 tys. zł.
Ducati Panigale Superleggera, cechy główne:
Moc: 200 KM (205 KM z Race Kit)
Masa: 155 kg na sucho/177 kg na mokro
Elementy z magnezu, tytanu i włókna węglowego
Ducati Wheelie Control (DWC)
Ducati Tracion Control (DTC)
Engine Brake Control (EBC)
Ducati Data Analysis (DDA+)
Zawieszenie Ohlins
Hamulce Brembo
Pełne dane techniczne do zerknięcia na oficjalnej stronie Ducati.
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeWybitnie lekki - tego na pewno jeszcze nie by³o przy takiej pojemnosci.
Odpowiedz