Ducati Panigale R Superleggera - 220 KM, 169 kg gotowy do jazdy
Jeśli stoicie, usiądźcie. Jeśli siedzicie, zapnijcie pasy. Mniej więcej za miesiąc na targach EICMA w Mediolanie Ducati zaprezentuje Panigale R Superleggera. Jeśli ktoś uznał, że podstawowe Panigale jest za słabe, to może kupić sobie mocniejsze i lżejsze Panigale R. Ale jeśli ktoś nadal uważa, że "to nie idzie", być może zainteresuje się nowym dziełem Włochów. Superleggera ma ważyć 20 kg mniej od wersji R, co daje rozwalające umysł 169 kg w stanie gotowym do jazdy. Udało się to uzyskać dzięki zastosowani magnezu, włókna węglowego i tytanu. Jednak nie wiemy jakim cudem było możliwe aż tak drastyczne odchudzenie.
Nie to jednak szokuje najbardziej. Szokuje moc. Seryjne Panigale ma 195 KM, wersja R ze sportowych wydechem 201 KM. Superleggera ma mieć... 220 KM. Moc 220 KM przy masie 169 kg na mokro. Czy ktoś tu oszalał? Mało tego, będzie można tym jeździć po ulicy. Spójrzcie na zdjęcie. Wyraźnie widać, ze pod zadupkiem odstaje zarys stelażu na tablicę rejestracyjną. Warto dodać, że Superleggera będzie miał pierwszy w historii Ducatowski Wheelie Control jako odpowiedź na system APRC Aprilii.
Cena? Cóż, póki co, nie wiadomo. W USA mówią, że motocykl ma kosztować ok 65 tys. dolarów. Ale nie wystarczy po prostu przyjść do salonu i go sobie kupić. Trzeba być zaakceptowanym przez Ducati, które same zgłosi się do swoich najlepszych klientów. "Zaproszeń" do kupna motocykla będzie 500 na całym świecie, więc mówimy o sprzęcie naprawdę wyjątkowym. Zresztą, podobnie było w przypadku Desmosedici RR. Superleggera ma mieć elektronikę, hamulce i zawieszenie rodem z MotoGP i zastanawiamy się, kiedy przyjdzie moment, że potentaci paliwowi będą mogli jeździć po mieście sprzętem, którym obecnie jeździ Nicky Hayden. 220 KM i 169 kg. Jest już całkiem blisko...
Cechy główne:
- Moc zwiększona do 220 KM
- Masa w stanie gotowym do jazdy: 169 kg
- Elementy z włókna węglowego, tytanu i magnezu
- Wheelie Control (po raz pierwszy w Ducati)
- Produkcja tylko 500 sztuk
- Możliwość kupna jedynie za zgodą Ducati
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarzeeba³ pies, ja kupuje ten szajs
OdpowiedzWiem wszystko. Motocykl ma byæ dla elity nie dla szmaciarzy. Sama cena jest ju¿ zaporowa dla zwyk³ych ludzi a makaroniarze jeszcze sami wybieraj± sobie klientów. A niech sobie wsadz± gdzie¶ swoje ...
OdpowiedzR1 na dzieñ dzisiejszy to zacofane moto, wyprzedza go wszystko...
Odpowiedzdok³adnie, yamaha wypuszcza same kotlety. no ale jak widzê, zaczyna siê ból **** posiadaczy yamaszitów
OdpowiedzMówi siê te¿ o tym, ¿e podczas tych samych targów zostanie zaprezentowana drogowa RC213V. Oj robi siê ciekawie.
Odpowiedz220 km i 170 kg full bak z 80 kg kierowca = 880 km/tone eska 730 km/tone 15-20% róznicy w osiagach od predko¶ci wktorej bedzie mozliwosc calkowitego wykorzystania mocy drzemiacej w siilniku ale ...
OdpowiedzPo co porównujesz te sprzêty kiedy BMW wygl±da z przodu tragicznie, zawieszenie tego Dukata to na pewno 2 klasy wy¿ej ni¿ seryjne BMW a do tego magia limitowanej wersji. To nie jest sprzêt seryjny tylko do postawienia w szklanej gablocie w gara¿u i do okazjonalnych przeja¿d¿ek, ale miszczowie prostej takich rzeczy nie rozumiej± i dalej porównuj± te swoje kunie których i tak nigdy nigdzie nie bêd± w stanie wykotzystaæ zgodnie z przeznaczeniem
OdpowiedzBo mi sie tak podoba,a do czego mia³em porównac do kibla?takie porównanie daje obraz roznic miedzy najszybszym seryjnym moto a ta limitowana wersja .bmw ma najlepsza sylwetke z wszytkich sportów przód wyglada jak g³owa fajnej laski z piracka przepaska na oku albo bullterera z czarna ³ata na oku co ma najmniejsze znaczenie , panigale brzmi gejowsko. porównywanie koni to najistotniejsza rzecz jak wolisz zajmowac sie kolorem baku prosze bardzo ty zapewne wola³bys rózowiutkie paniigale z 34 konnym silnikiem ,magie to masz jak sie zesra.sz hahah niejeden miszcz prostej w motocyklu za rozsadna cene by cie odsadzil na kó³ku o jakies 2 sekundy ...
Odpowiedznie bred¼, po przykro na to patrzeæ...ps. to ducati bedzie super lekkie i mocne i bedzie mialo ultra drogie zawieszenie a nie jakiegos sachsa za 800 euro...
Odpowiedzpomyli³em sie co do tego niemieckiego motocykla na bazie kawasaki zx10r ma 220 km a nie 240 km ,wa¿y 195 kg wiec 25 wiecej niz ducati cena 57500 euro nazywa sie stormbringer , powyzej 180 km/h moc sie zwieksza do 280 km autor napiisa³ tak niezrozumiale ze niewiadomo czy zawsze moc tak rosnie czy tylko gdy wlaczymy jakis system i czy na dystansie na jakim chcemy czy tylko przez jakis czas .
Odpowiedzpierdzielisz synek karmazony, kazdy liter teraz leci ok 310-315kmh. Jedynie licznie wyswietlacze sa blokowane. Takze nie wywyzszaj tak bawarii bo zajezrza tu fanbojem
Odpowiedzducati wypuszczajac taka panigale chce dac jasny przekaz -zrobimy wszystko zeby zdobyc szacunek i wieczna chwale :)
Odpowiedzz tego co siê orientuje MotoGP ma mocy 240-250KM i waga 150-160kg :D tak¿e ju¿ blisko
Odpowiedz