II Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów - pełna relacja
II Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów jest zieloną lampką wskazującą nie najgorszy stan naszej motocyklowej branży
Zielona wyspa?
Pewnie każdy z was widział konferencje prasowe, gdzie Polska gospodarka przedstawiana była jako zielona wyspa wzrostu gospodarczego na tle depresji w pozostałych krajach naszego regionu. Ile w tym prawdy, a ile politycznych frazesów? Trudno ocenić, natomiast faktem jest, że ubiegłotygodniowa II Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów jest zieloną lampką, wskazującą nie najgorszy stan naszej motocyklowej branży. Skąd u nas takie wnioski?
Z zakładkami
Przede wszystkim dlatego, że hale MT Polska zostały wypełnione wystawcami po brzegi. Niestety nie dla wszystkich starczyło miejsca, przez co organizator zapowiedział podjęcie działań mających rozwiązać ten problem w kolejnych edycjach imprezy, o czym za chwilę. Poza Kawasaki i Ducati, pojawili się praktycznie wszyscy liczący się importerzy w kraju. O naszych pierwszych wrażeniach odnośnie tego, co na poszczególnych stoiskach można zobaczyć pisaliśmy już w ubiegły piątek , dziś spostrzeżenia te chcemy uzupełnić.
Jak już wcześniej pisaliśmy, przykładem dołka w branży motoryzacyjnej był brak Hondy i Yamahy na ostatnich targach EICMA w Mediolanie. Kierowane wytycznymi central, kolejne krajowe oddziały firm takich jak Honda, czy też Yamaha, zapowiedziały, iż nie pojawią się oficjalnie na najbliższych targach motocyklowych, także w Polsce. Tyle teorii. W praktyce nikt nie lubi, gdy przypina mu się łatkę mięczaka, dlatego w halach przy ulicy Marsa zobaczyliśmy maszyny tych japońskich marek. W przypadku Yamahy, świetną organizacją wykazał się jej nowy dealer, POLand POSITION, który na ładnym stoisku zaprezentował praktycznie pełną gamę maszyn Yamahy. O ile obfitość pojazdów oraz obecność na stoisku Rafała Sonika to niepodważalne plusy, to wielu gości w sobotę i niedzielę utyskiwało na ścisk.
Hondę reprezentowała grupa warszawskich dealerów. Wspólnymi siłami udało się stworzyć przestronne i dobrze wyposażone stoisko. Przydałoby się więcej motocykli, na pewno natomiast nie zabrakło pięknych pań i solidnej obsługi. Suzuki tradycyjnie wystawiło się ze sporym rozmachem. Podobnie jak w latach ubiegłych importer pokazał pełną gamę motocykli, a stoisko ozdobił pięknymi dziewczętami oraz gwiazdami, a konkretnie Darkiem Diablo Włodarczykiem, Przemkiem Saletą i Andym Meklauem.
Wysoki standard, jak zawsze zresztą, był na stoisku BMW. Wystawa okazała się dobrą okazją do podzielenia się z dziennikarzami na konferencji prasowej wynikami pracy w minionym sezonie, oraz do zaprezentowania nowego S1000RR. Na podestach pojawiły się wszystkie nowe modele, nie mogło rzecz jasna zabraknąć najbardziej oczekiwanych, czyli nowego R12000GS, a także R1200RT.
Było na co popatrzeć również u Triumpha, choć motocykli mogłoby być więcej. Obecność braci Szkopków, a także ich maszyny był wymownym komentarzem do sportowego potencjału brytyjskiego producenta. Znakomicie udał się powrót na polski rynek KTMa. Na ładnym, przestronnym stoisku można było zobaczyć nie tylko motocykle z katalogu, ale też dwa prototypy - 125 Race Concept oraz 350 SX-F. Już sam ten fakt świadczy o poważnym podejściu Austriaków do naszego rynku.
Pokazała się także Aprilia. Chciałoby się powiedzieć „nareszcie". Modele RSV4, a przede wszystkim RSV4 R oraz RSV4 Factory, silnie przykuwały uwagę, choć większe znaczenie dla statystycznego motocyklisty wydaje się mieć gama nowoczesnych motocykli drogowych, takich jak Mana, Shiver, czy Dorsoduro. Obok nich stanęły skutery Piaggio, w tym hybrydowy MP3.
Chińskie, czy nie chińskie?
Na naszym forum rozgorzała dyskusja, czy produkty takich marek jak Zipp oraz Romet, traktować jako polskie, czy jako dalekowschodnie? Napis „Made In Poland" na stoisku Rometa budził kontrowersje. Jak by jednak nie odpowiedzieć na to pytanie, obecność produktów z Kraju Środka była widoczna, choć mniej rzucająca się w oczy, niż w latach ubiegłych. Zdecydowanie mniejsze stoisko wystawił Kingway, relatywnie małą ekspozycję miały także Benzer, Motobi czy też Moto Ventus.
Takie marki jak Kymco, czy też SYM także nie szalały z wielkością stoisk, choć każdy zainteresowany mógł zapoznać się zarówno z quadami, jak i skuterami tych marek. Aby uzupełnić ten obraz dalekowschodniej oferty, należy wspomnieć dla porządku o bardzo bogatym wachlarzu części zamiennych, szczególnie opon oraz wyposażenia motocyklowego typu kaski i odzież.
Zrzucanie wylinki
O pozycji i stopniu rozwoju rynku motocyklowego paradoksalnie nie świadczą wyłącznie motocykle. To ekspozycja firm akcesoryjnych, tuningowych, odzieżowych, logistycznych i wszelkich innych powiązanych z motocyklami jest trzonem oferty na wszelkiej maści targach organizowanych w cywilizowanym świecie. My właśnie zrzucamy pierwszą wylinkę. Do obecności takich marek, jak Modeka, Redline, Knox, czy tez Retbike zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Teraz zaczynamy obserwować rywalizację dostawców wyposażenia motocyklowego, w tym także w segmentach premium. Świetnym tego przykładem niech będzie ofensywa Araia na pozycję zajmowaną przez Shoei. Gefco rusza do walki z CATem. Wystawa motocyklowa, to miejsce gdzie znaleźć można wszelkiej maści smaczki, których nie da rady spotkać na co dzień. Jak działa amortyzator skrętu? Jak rośnie ciśnienie w układzie hamulcowym? Jak tuninguje się motocykle? Czym różnią się owiewki drogowe od sportowych? Na wszystkie te pytania znaleźć można było odpowiedź na stoiskach takich firm, jak Grandys Duo, czy Dynotech. Prezentacje zespołów wyścigowych, nazwiska takie, jak Andy Meklau to także ważny element tej układanki. Sugestywne otwarte złamanie ręki prezentowane na stoisku Knox Redline stanowiło doskonałą ilustrację dlaczego warto porządnie się ubierać na czas jazdy na motocyklu. Do tego mnóstwo gadżetów i ciekawostek to dla wielu magnes większy, niż same nowości motocyklowe. Rywalizację o klienta widać na każdym skrawku motocyklowego podwórka. Dziś już nie wystarczy mieć dobry produkt, ale trzeba go dobrze zareklamować, dostarczyć na czas klientowi, po czym dobrze wspomnianego klienta obsłużyć. No ale chyba właśnie na takie czasy czekaliśmy?
Jako redakcja chcielibyśmy podziękować wam, drodzy czytelnicy za tłumne odwiedzenie naszego stoiska. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie miłe i konstruktywne komentarze, rozmowy, dyskusje oraz pomysły. W tak unikalnym momencie możemy zobaczyć i odczuć, że nasza codzienna praca ma sens. Raz jeszcze dziękujemy!
Co za rok?
W rozmowie z organizatorem imprezy, Rolandem Zakrzewskim, dowiedzieliśmy się, że wystawa przebiegła nadzwyczaj spokojnie. W tym roku dla poprawienia drożności ciągów komunikacyjnych poszerzono o 700 metrów kwadratowych aleje między stoiskami. Pierwsze wstępne dane mówią o około 25 000 gości na imprezie w ciągu trzech dni. To liczba porównywalna z ubiegłoroczną edycją.
Generalnie rzecz biorąc nie było problemu z miejscami parkingowymi, uzyskaniem informacji, dostaniem się do toalety. Przydałaby się lepsza dostępność gastronomii, ale ten temat będzie podjęty w przyszłorocznej edycji imprezy. Aby dla wszystkich wystarczyło miejsca, organizator zapowiedział dostawienie dodatkowej profesjonalnej hali wystawienniczej o powierzchni blisko 7000 m2. Docelowo w kolejnych latach powstać ma stała trzecia hala, a pobliski biurowiec przebudowany zostanie na centrum konferencyjno-hotelowe. W lutym przyszłego roku zakończone zostaną także wedle wszelkiego prawdopodobieństwa prace przy węźle komunikacyjnym na Marsa, co powinno rozładować tworzące się tam korki. Do zobaczenia zatem za rok!
Filmy:
|
|
|
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzewitam jeski ktos ma foteczki pań z suzuki :D a konkretnie brunetek to niech da znac na gg 9187353 !!
OdpowiedzPełna kompromitacja. Zawracają ludziom gitarę, jeszcze 25zł. za to chcą. Brak Ducati, Kawasaki, głównych importerów. Głópiej koszulki markowej nie można było kupić!. Gdzie Alpinestars, Arlen Ness, ...
Odpowiedzzmień nick na analfabeta jak chcesz sobie zakupy zrobić to jedź do Biedronki Bo to była wystawa a nie bazarek na stadionie XX-lecia
OdpowiedzNie byłem na wystawie bo nie było akurat dla mnie ciekawych nowości. Ale.. ze zdjęć widzę że "Ścigaczowa" dziewczyna była najładniejsza :) hehe Pzdr
OdpowiedzMarni Panowie ze Ścigacza nie zauważyli perfekcyjnej prezentacji Junaka 350 i całej rodziny motocykli na stisku Almotu. Mało tego, to ani słowa o skuterach Ferro, chyba obecnie najlepszych na ...
OdpowiedzPanie Konradzie, nikogo nie chcę bronić ale pracując w mediach podpowiem że o zainteresowanie mediów trzeba umiejętnie zabiegać. Prowadząc biznes powinien być Pan realistą i mieć tego świadomość.
OdpowiedzSzanowny Panie B. K. jako dziennikarz też trzeba być realistom, w innych działach dziennikarstwa nowości trzeba zdobywać, tylko w motoryzacji tak się stało, że trzeba być lizusem, żeby koś z łaski coś zauważył. Po prostu motoryzacja Was rozpieszcza !!!!!!!!!!!!!! Nie chodzi o biznes, a o istotne wydarzenia motoryzacyjne i zainteresowanie publiki, Chyba coś w tym jest, albo......
OdpowiedzPanie Konradzie, pracuję w innych mediach niż motoryzacyjne i powiem panu, że nie ma wyjątkowych branż. W każdej trzeba się starać. Poważne firmy, niezależnie od branży zatrudniają całe sztaby ludzi, których zadaniem jest nic innego jak dotrzeć z przekazem do mediów, a właściwie przez media do odbiorców. Można zaklinać deszcz, ale rzeczywistość jest taka a nie inna.
OdpowiedzDAJMY NA TO TAKI KINGWAY KTÓRY SPRZEDAJE TOTALNE ŚMIECI A MEDIA BIEGAJĄ WOKÓŁ NICH PISZĄC BZDURY O JAKOŚCI, POLITYCE I PODEJŚCIU DO "SZAREGO KOWALSKIEGO". KASA KASA KASA KTÓRĄ WPAKOWALI W REKLAMY I PSEUDO POKAZY PRASOWE TO SIĘ LICZY DLA DZIENNIKARZA A NIE JAKIEŚ TAM PERFEKCYJNIE PRZYGOTOWANE MOTOCYKLE SPOD RĘKI WRĘCZ GÓRU POLSKIEJ DZIEDZINY JEDNOŚLADÓW, PANA KONRADA. BYŁEM OSOBIŚCIE NA STOISKU ALMOT-U I TU ZASKOCZENIE KTO JEST TAK NAPRAWDĘ NAJWIĘKSZYM IMPORTEREM I NAJPOWAŻNIEJSZĄ FIRMĄ. STOISKO PERFEKT, OBSŁUGA PERFEKT A TA KOLEKCJA MARKOWANA LOGIEM JUNAK WRĘCZ PIĘKNA, COŚ NOWEGO, ORYGINALNEGO I NIEPOWTARZALNEGO. NIE TRZEBA BYĆ KONESEREM ANI DETEKTYWEM ABY TAKIE NOWOŚCI WYŁAPAĆ......WYSTARCZY ODROBINA SMAKU W TYM CO SIĘ ROBI A NIE JEDYNIE LIZUSTWO I POGOŃ ZA NOWYMI SPONSORAMI.
OdpowiedzJesteś ignorantem bo tylko ignorant pisze takie nienawistne posty ciągle w tą samą nutę ... Masz jakiś problem ?? Co ty tak ciągle obsmarowujesz innych?? Myślisz, że jesteś bezkarny i anonimowy?? Zastanów się czasem czy nie popełniasz przestępstwa internet nie jest anonimowy i każdego można sprawdzić .... Spodziewałem się pod tym artykułem raczej obiektywnych ocen i opinii na temat targów a nie chamskiego języka i nienawistnych postów, o twojej kulturze świadczy nawet to że piszesz wszystko z dużych liter ...
OdpowiedzA co to ten Almot? Jakieś urządzenia rolnicze?
OdpowiedzGościu jak nie wiesz co pisać to lepiej się nie odzywaj, bo nie pytany głupim zwany. Normalnemu człowiekowi końcówka rol kojarzy się z rolnictwem, a u Ciebie jest jakoś inaczej ???????? Nie pozdrawiam
OdpowiedzSzanowny Panie BK ma 100% rację w sprawie zabiegania o przepływ informacji... poza tym jakoś niespecjalnie zgodzę się z tym że akurat skutery Ferro są najlepsze na polskim rynku. Jako właściciel multibrandowego serwisu motorowerów i quadów z wieloletnim stażem uważam że wasze skutery niczym się nie różnią od tych sprowadzanych przez inne poważne firmy jak Kingway, Zipp czy Romet ( pomijam inne nieznaczące które jako plankton rynkowy często faktycznie sprowadzają padlinę z Chin) Podejrzewam, że Pana opinia wynika z tego że jest Pan związany z marką Ferro emocjonalnie lub finansowo.. Wracając do mediów .... w natłoku wystawców i ofert a tylko 3 dni czasu nawet najlepszy redaktor nie opisze i nie obleci wszystkich stoisk... Zresztą na Motogenie, Bikers.pl i innych portalach również nie widziałem wzmianki o waszych produktach..... na pewno pojawi się dużo w Świecie Motocykli bo tam zawsze jest sporo reklam marki Ferro ale czy to będzie obiektywne dziennikarstw??
Odpowiedzdobrze bylo :)
OdpowiedzWszystko pięknie ale "w lutym ubiegłego roku" to na pewno nie skończą prac przy węźle komunikacyjnym przy Marsa ;)
Odpowiedzjuż nie takie budowy sie udawały. zagną czasoprzestrzeń i zdążą
OdpowiedzZgadza się:) Już poprawiliśmy, dzięki za czujność!:)
Odpowiedz