tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 II Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów - pełna relacja
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

II Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów - pełna relacja

Autor: Lovtza 2010.02.24, 13:32 17 Drukuj

II Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów jest zieloną lampką wskazującą nie najgorszy stan naszej motocyklowej branży

Zielona wyspa?

NAS Analytics TAG

Pewnie każdy z was widział konferencje prasowe, gdzie Polska gospodarka przedstawiana była jako zielona wyspa wzrostu gospodarczego na tle depresji w pozostałych krajach naszego regionu. Ile w tym prawdy, a ile politycznych frazesów? Trudno ocenić, natomiast faktem jest, że ubiegłotygodniowa II Ogólnopolska Wystawa Motocykli i Skuterów jest zieloną lampką, wskazującą nie najgorszy stan naszej motocyklowej branży. Skąd u nas takie wnioski?

Z zakładkami

Przede wszystkim dlatego, że hale MT Polska zostały wypełnione wystawcami po brzegi. Niestety nie dla wszystkich starczyło miejsca, przez co organizator zapowiedział podjęcie działań mających rozwiązać ten problem w kolejnych edycjach imprezy, o czym za chwilę. Poza Kawasaki i Ducati, pojawili się praktycznie wszyscy liczący się importerzy w kraju. O naszych pierwszych wrażeniach odnośnie tego, co na poszczególnych stoiskach można zobaczyć pisaliśmy już w ubiegły piątek , dziś spostrzeżenia te chcemy uzupełnić.

Jak już wcześniej pisaliśmy, przykładem dołka w branży motoryzacyjnej był brak Hondy i Yamahy na ostatnich targach EICMA w Mediolanie. Kierowane wytycznymi central, kolejne krajowe oddziały firm takich jak Honda, czy też Yamaha, zapowiedziały, iż nie pojawią się oficjalnie na najbliższych targach motocyklowych, także w Polsce. Tyle teorii. W praktyce nikt nie lubi, gdy przypina mu się łatkę mięczaka, dlatego w halach przy ulicy Marsa zobaczyliśmy maszyny tych japońskich marek. W przypadku Yamahy, świetną organizacją wykazał się jej nowy dealer, POLand POSITION, który na ładnym stoisku zaprezentował praktycznie pełną gamę maszyn Yamahy. O ile obfitość pojazdów oraz obecność na stoisku Rafała Sonika to niepodważalne plusy, to wielu gości w sobotę i niedzielę utyskiwało na ścisk.

Hondę reprezentowała grupa warszawskich dealerów. Wspólnymi siłami udało się stworzyć przestronne i dobrze wyposażone stoisko. Przydałoby się więcej motocykli, na pewno natomiast nie zabrakło pięknych pań i solidnej obsługi. Suzuki tradycyjnie wystawiło się ze sporym rozmachem. Podobnie jak w latach ubiegłych importer pokazał pełną gamę motocykli, a stoisko ozdobił pięknymi dziewczętami oraz gwiazdami, a konkretnie Darkiem Diablo Włodarczykiem, Przemkiem Saletą i Andym Meklauem.

Wysoki standard, jak zawsze zresztą, był na stoisku BMW. Wystawa okazała się dobrą okazją do podzielenia się z dziennikarzami na konferencji prasowej wynikami pracy w minionym sezonie, oraz do zaprezentowania nowego S1000RR. Na podestach pojawiły się wszystkie nowe modele, nie mogło rzecz jasna zabraknąć najbardziej oczekiwanych, czyli nowego R12000GS, a także R1200RT.

Było na co popatrzeć również u Triumpha, choć motocykli mogłoby być więcej. Obecność braci Szkopków, a także ich maszyny był wymownym komentarzem do sportowego potencjału brytyjskiego producenta. Znakomicie udał się powrót na polski rynek KTMa. Na ładnym, przestronnym stoisku można było zobaczyć nie tylko motocykle z katalogu, ale też dwa prototypy - 125 Race Concept oraz 350 SX-F. Już sam ten fakt świadczy o poważnym podejściu Austriaków do naszego rynku.

Pokazała się także Aprilia. Chciałoby się powiedzieć „nareszcie". Modele RSV4, a przede wszystkim RSV4 R oraz RSV4 Factory, silnie przykuwały uwagę, choć większe znaczenie dla statystycznego motocyklisty wydaje się mieć gama nowoczesnych motocykli drogowych, takich jak Mana, Shiver, czy Dorsoduro. Obok nich stanęły skutery Piaggio, w tym hybrydowy MP3.

Chińskie, czy nie chińskie?

Na naszym forum rozgorzała dyskusja, czy produkty takich marek jak Zipp oraz Romet, traktować jako polskie, czy jako dalekowschodnie? Napis „Made In Poland" na stoisku Rometa budził kontrowersje. Jak by jednak nie odpowiedzieć na to pytanie, obecność produktów z Kraju Środka była widoczna, choć mniej rzucająca się w oczy, niż w latach ubiegłych. Zdecydowanie mniejsze stoisko wystawił Kingway, relatywnie małą ekspozycję miały także Benzer, Motobi czy też Moto Ventus.

Takie marki jak Kymco, czy też SYM także nie szalały z wielkością stoisk, choć każdy zainteresowany mógł zapoznać się zarówno z quadami, jak i skuterami tych marek. Aby uzupełnić ten obraz dalekowschodniej oferty, należy wspomnieć dla porządku o bardzo bogatym wachlarzu części zamiennych, szczególnie opon oraz wyposażenia motocyklowego typu kaski i odzież.

Zrzucanie wylinki

O pozycji i stopniu rozwoju rynku motocyklowego paradoksalnie nie świadczą wyłącznie motocykle. To ekspozycja firm akcesoryjnych, tuningowych, odzieżowych, logistycznych i wszelkich innych powiązanych z motocyklami jest trzonem oferty na wszelkiej maści targach organizowanych w cywilizowanym świecie. My właśnie zrzucamy pierwszą wylinkę. Do obecności takich marek, jak Modeka, Redline, Knox, czy tez Retbike zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Teraz zaczynamy obserwować rywalizację dostawców wyposażenia motocyklowego, w tym także w segmentach premium. Świetnym tego przykładem niech będzie ofensywa Araia na pozycję zajmowaną przez Shoei. Gefco rusza do walki z CATem. Wystawa motocyklowa, to miejsce gdzie znaleźć można wszelkiej maści smaczki, których nie da rady spotkać na co dzień. Jak działa amortyzator skrętu? Jak rośnie ciśnienie w układzie hamulcowym? Jak tuninguje się motocykle? Czym różnią się owiewki drogowe od sportowych? Na wszystkie te pytania znaleźć można było odpowiedź na stoiskach takich firm, jak Grandys Duo, czy Dynotech. Prezentacje zespołów wyścigowych, nazwiska takie, jak Andy Meklau to także ważny element tej układanki. Sugestywne otwarte złamanie ręki prezentowane na stoisku Knox Redline stanowiło doskonałą ilustrację dlaczego warto porządnie się ubierać na czas jazdy na motocyklu. Do tego mnóstwo gadżetów i ciekawostek to dla wielu magnes większy, niż same nowości motocyklowe. Rywalizację o klienta widać na każdym skrawku motocyklowego podwórka. Dziś już nie wystarczy mieć dobry produkt, ale trzeba go dobrze zareklamować, dostarczyć na czas klientowi, po czym dobrze wspomnianego klienta obsłużyć. No ale chyba właśnie na takie czasy czekaliśmy?

Jako redakcja chcielibyśmy podziękować wam, drodzy czytelnicy za tłumne odwiedzenie naszego stoiska. Jesteśmy wdzięczni za wszystkie miłe i konstruktywne komentarze, rozmowy, dyskusje oraz pomysły. W tak unikalnym momencie możemy zobaczyć i odczuć, że nasza codzienna praca ma sens. Raz jeszcze dziękujemy!

Co za rok?

W rozmowie z organizatorem imprezy, Rolandem Zakrzewskim, dowiedzieliśmy się, że wystawa przebiegła nadzwyczaj spokojnie. W tym roku dla poprawienia drożności ciągów komunikacyjnych poszerzono o 700 metrów kwadratowych aleje między stoiskami. Pierwsze wstępne dane mówią o około 25 000 gości na imprezie w ciągu trzech dni. To liczba porównywalna z ubiegłoroczną edycją.

Generalnie rzecz biorąc nie było problemu z miejscami parkingowymi, uzyskaniem informacji, dostaniem się do toalety. Przydałaby się lepsza dostępność gastronomii, ale ten temat będzie podjęty w przyszłorocznej edycji imprezy. Aby dla wszystkich wystarczyło miejsca, organizator zapowiedział dostawienie dodatkowej profesjonalnej hali wystawienniczej o powierzchni blisko 7000 m2. Docelowo w kolejnych latach powstać ma stała trzecia hala, a pobliski biurowiec przebudowany zostanie na centrum konferencyjno-hotelowe. W lutym przyszłego roku zakończone zostaną także wedle wszelkiego prawdopodobieństwa prace przy węźle komunikacyjnym na Marsa, co powinno rozładować tworzące się tam korki. Do zobaczenia zatem za rok!

Filmy:
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
diabolini pit bike rumunia II ogolnopolska wystawa motocykli i skuterow
NAS Analytics TAG
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Bering
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Beta II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Buggy
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Daytona 675 II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Gas Gas
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Gixxer1000 II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 GSXF1250
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Halvarssons II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Honda CRF
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Hostessy Yamaha II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Husaberg
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Hyperpro II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Kymco
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Mank II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Meklau i Lovtza
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Motoroni II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Neojunak
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Plex II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 R1200GS
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Racer II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Rocket III Roadster
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Romet II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Stoisko BMW
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Stoisko Shoei II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Stoisko Yamaha
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 SYM II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Thunderbird
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Trajka II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Trajka Gold Wing
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 TRW II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Vespa
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 VFR1200F II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Wilku
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 WR450 II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Yamaha Badziak
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Zipp Nitro ktm 125 concept
ktm red bull rc8r KTM SX-F350 2010
ktm x bow stoisko mariusz lowicki piotrus stunt
modeka ubrania motocyklowe Piaggio MP3 Hybrid
robert domanski konferencja bmw romet division prototyp targi warszawa
suzuki gsx r hostoria race targi motoyklowe hala mt polska
yamaha r1 polandposition yamaha xj 6 2010
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Hostessa Castrol II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Hostessa Gefco
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Andrzej Pawelec II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Arai Stoisko
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Busa Szajba II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Busa Szajby
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Dynojet II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Dziewczyny
II Ogolnopolska Wystawa Motocykli i Skuterow 2010 Hostessa i motocykl honda crf 450 hostessa
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:Honest_Sith 24/02/2010 17:11

dobrze bylo :)

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę