tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Targi EICMA 2013 - powiew optymizmu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Targi EICMA 2013 - powiew optymizmu

Autor: Lovtza 2013.11.08, 14:00 13 Drukuj

Ten tydzień w motocyklowym świecie stoi pod znakiem 71 edycji targów EICMA, które właśnie odbywają się w Mediolanie. Aby opisać jak ważne jest to wydarzenie wystarczy spojrzeć na suche liczby: ponad 1400 wystawców z 38 krajów, 130 tysięcy m2 powierzchni wystawienniczej wewnątrz hal, imprezy, pokazy, zawody i jazdy testowe na zewnątrz hal, cztery oficjalne rządowe delegacje z Chin, Taiwanu, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Do tego wszystkiego tysiące dziennikarzy z całego świata i spodziewane tsunami 250 tysięcy widzów, którzy w tym tygodniu odwiedzą imprezę.

W ostatnich dniach zasypywaliśmy Was newsami na temat tego, co znajdziecie w salonach i sklepach motocyklowych w przyszłym sezonie. Dziś zapraszamy do krótkiego podsumowania imprezy, która jest nie tylko produktową zapowiedzią kolejnego sezonu, ale także barometrem nastrojów w branży i wyznacznikiem nowych trendów.

NAS Analytics TAG

Motocykle

To oczywiście największy magnes przyciągający widzów i dziennikarzy do hal Fiera Milano. Kto stawił się osobiście w Mediolanie, raczej nie powinien narzekać, bo nowości pojawiło się naprawdę sporo. Po ostatnich chudszych latach jeśli chodzi o ofertę firm japońskich, tym razem wielka czwórka stanęła na wysokości zadania. Yamaha pokazała przede wszystkim swoją największą nadzieję, czyli odnowioną serię MT w postaci modeli MT-09 i MT-07. Do tego w ofercie producenta z Iwata pojawi się także nowy SR400 oraz nowe skutery i nowy miejski koncept trójkołowca o nazwie Yamaha Tricity. Podobnie jak w roku ubiegłym nowościami sypnęła Honda. Znana i dobrze przyjęta przez rynek seria NC teraz została rozwiercona do 750cc. W gamie dwucylindrowców pojawiły się także cruisery CT700. Gamę modeli turystycznych powiększył model CTX 1300. Znaczącą modernizację przeszły modele CB600F i CBR650F, które teraz dysponują rozwierconymi silnikami, nowymi ramami i przeprojektowanymi zawieszeniami. Młodzież z pewnością ucieszy informacja o pojawieniu się w ofercie nowej CBR300R, która łączy w sobie bardzo przyzwoite osiągi i stylizację do złudzenia przypominająca tą z większej siostry CBR1000RR. Skoro jesteśmy przy większej siostrze, warto odnotować, że CBR1000RR dostępna będzie w przyszłym roku w wersji SP, czyli wyposażona w zawieszenia Ohlinsa i bardziej przygotowana do jazdy po torze. Pamiętacie kultowy model VFR800? W przyszłym roku powróci on w nowej odsłonie, tym razem z dużą ilością elektronicznych wspomagaczy, w tym z kontrolą trakcji. Kawasaki, podobnie jak Honda, nie zwalnia z nowościami. Model Z1000SX już Wam prezentowaliśmy, a na targach w Mediolanie zobaczyliśmy także nowego Z1000 oraz pierwszy w historii firmy skuter J300. Najsłabiej na tym tle wypadło Suzuki. Koncern z Hamamatsu miał do pokazania jeden nowy model, czyli dużego V Stroma 1000. Na rozbudzenie apetytu Japończycy pochwalili się również nową maszyną MotoGP, która od sezonu 2015 startować ma w Grand Prix.

Co na to Europa i Stany?

Europejscy producenci, co do zasady, prezentują się w bardzo dobrej formie. KTM z nowym modelem Super Duke 1290 i nowymi małymi RC125, RC200 i RC390 nie odpuszcza w walce o „szosowego” motocyklistę. Do tego oczywiście dochodzi nowa kolekcja motocykli enduro i cross na rok 2014, którą prezentowaliśmy wam w połowie roku. To, co KTM zrobił z Husqvarną budzić może jedynie słowa uznania – nowe motocykle prezentują się znakomicie i przy tak dynamicznej promocji z pewnością znajdą szybko szerokie grono zwolenników. Offroadowa konkurencja jednak nie śpi i nowe maszyny zobaczyć mogliśmy również na stoiskach Bety, Gas Gasa i Sherco. Ta ostatnia marka wiąże duże nadzieje z nowymi dwusuwowymi modelami enduro SE250R i SE300R.

Nowości pokazało również BMW. Ta budząca największe emocje to goła wersja wyścigowego modelu RR, czyli S1000R. Motocykl w tradycyjnie nieszablonowej stylizacji tradycyjnie wzbudził bardzo zróżnicowane komentarze. Do tego nowy R1200RT, który teraz rozwiązaniami technicznymi nawiązuje do flagowego K1600GT/GTL no i rzecz jasna model R NineT, który szerzej prezentowaliśmy wam przed trzema tygodniami. Triumph pokazał przede wszystkim odświeżone Thunderbirdy i zapowiedział hucznie pojawienia się małego, budżetowego motocykla o pojemności 250cc, produkowanego w Indiach.

W Mediolanie nie mogło zabraknąć rzecz jasna marek włoskich. Ducati pokazało na specjalnej konferencji nowego Monstera 1200 oraz rzecz jasna pochwaliło się najnowszym projektem 1199 Superleggera. Obszerne, choć nieco chaotyczne stanowisko pokazała MV Agusta, gdzie najważniejszą nowością był turystyczny model Tourismo Veloce 800. Nowy model BB3 pokazała Bimota. Na bogato wystawiła się także grupa Piaggio, która oprócz skuterów pokazała również całą gamę modeli Aprilia. Nie zabrakło Vespy, jak zwykle na bardzo stylowym stoisku, w towarzystwie anielsko pięknych dziewcząt, podobnie zresztą jak Moto Guzzi. Stoisko Benelli nie rzucało na kolana, ale znaleźliśmy na nim nowy model BN 600GT.     

W Stanach też się dzieje. Oficjalną sensacją targów są z pewnością dwa nowe modele Harley-Davidson Street 500 i Street 750. Maszyny sygnowane legendarnym logo, w cenie poniżej 6000 Euro? Dla wielu miłośników klasycznych motocykli brzmi to wręcz niewiarygodnie. Obok tego nieco mniej szokujące nowości z Tri Glidem na czele. W tym samym segmencie próbują podgryźć lidera inne amerykańskie marki odwołujące się do tradycji – Victory i reaktywowany jakiś czas temu Indian pokazały sporo ciekawych modeli i atrakcyjnie przygotowane stoiska.

Gdzie jest Azja?

Coraz bliżej. Stoiska firm produkujących motocykle, quady i skutery z Chin i Tajwanu były nad wyraz okazałe. Przykłady? Chociażby ogromna ekspozycja Kymco czy też SYMa. Koreański Hyosung po latach kurczowego trzymania się stałej oferty teraz wychodzi do klientów z nowymi modelami, przede wszystkim z tanimi motocyklami klasy 250, które łączyć mają w sobie atrakcyjną stylizację, porządną jakość i bardzo dobrą cenę. To co zobaczyliśmy na stoisku Koreańczyków  w postaci modelu GD250N prezentowało się bardzo ciekawie i przy dobrej cenie może być to ciekawa oferta na polski rynek.

Co ważne poziom motocykl z Chin, Tajwanu, Indii i innych azjatyckich krajów będzie stale się podnosił. Wynika to z kilku przyczyn, przede wszystkim z powodu coraz bardziej wybrednych klientów w tamtych krajach, z transferu technologii, z powodu współpracy z lokalnych firm z liderami na rynku. Nie powiemy tutaj niczego w odkrywczego twierdząc, że w branży motocyklowej z czasem dojdzie do sytuacji takiej, jak w przemyśle samochodowym, gdzie koreańskie marki samochodowe dogoniły jakościowo producentów z Europy i Stanów.

Nie tylko motocykle

Choć wszyscy targi motocyklowe utożsamiają przede wszystkim z motocyklami, większość wystawców przygotowała ekspozycję z akcesoriami i wyposażeniem motocyklowym. Jeśli jest coś co potrzebujecie, lub możecie potrzebować, dla siebie lub dla swojego motocykla to z pewnością znajdziecie to na targach EICMA. Odzież, kaski, wyposażenie – zaprezentowała się większość światowych marek, w tym te dostępne w Polsce.

Oczywiście nie zabrakło firm dostarczających części zamienne, wyposażenie motocykli i kompleksowe rozwiązania dotyczące np. bezpieczeństwa. Elektronika, zawieszenia, układy wydechowe – swoje rozwiązania prezentowali zarówno duzi jak i mali producenci. Trochę zastanawia brak ekspozycji dużych firm oponiarskich, ale wynikać może to z innych strategii docierania do klienta. Metzeler dla przykładu na zewnętrznej konferencji z pompą zaprezentował dwa nowe modele opon ME 888 Marathon Ultra oraz Sportec M7 RR. Nie zabrakło oczywiście ogromnej liczby firm z Chin i Tajwanu specjalizujących się w produkcji części, zamienników, akcesoriów i rzecz jasna… podróbek. Tym razem stoiska producentów dyskusyjnej jakości tłoków, klocków hamulcowych, amortyzatorów i opon nie były zgromadzone w jednej „chińskiej” hali, ale „rozrzucone” wśród renomowanych producentów, co sprawiało, że odwiedzający nie mieli wrażenia zalewu firm z Chin.  

Made in Poland

To już swoista tradycja, że na najważniejszych międzynarodowych imprezach targowych możemy spotkać firmy z Polski. Tym razem nie znaleźliśmy ich przesadnie dużo, bo zaledwie trzy. Segment odzieżowy reprezentowała doskonale u nas znana i ceniona marka Motto Wear. Pojazdy, w tym elektryczne auto zaprezentował Romet, lider w ilości sprzedaży jednośladów na naszym rynku. Na imprezie obecna była także toruńska firma Wilmat zajmująca się hurtową dystrybucją części oraz akcesoriów motocyklowych. Pozostaje mieć nadzieję, że na kolejnych targach polska reprezentacja będzie większa.

Powiew optymizmu?

Przyglądając się ofercie producentów, oraz rozmawiając z wystawcami trudno oprzeć się wrażeniu, że branża jednośladów otrząsnęła się z szoku, który zafundowało jej spowolnienie gospodarcze. Producenci wprowadzili tańsze i oszczędniejsze motocykle bardziej pasujące do obecnych realiów, a także intensywnie zaczęli poszukiwać nowych dostawców i nowych rynków zbytu poza Europą i Stanami Zjednoczonymi. W efekcie takiej polityki markowe motocykle uznanych producentów możemy dziś nabyć za pieniądze, które jeszcze 10 lat temu wystarczyłyby jedynie na używaną maszynę. Wraz z wyhamowaniem spadków sprzedaży i bardziej realnym podejściem firm do motocyklowego biznesu daje to podstawy do umiarkowanego optymizmu.

Targi EICMA w Mediolanie to największe tego typu targi w Europie i jedne z największych imprez branży motocyklowej na świecie. Jeśli chcecie zobaczyć jak wygląda wielki motocyklowy świat, to wciąż macie szansę odwiedzić Fiera Milano i do końca tego tygodnia dotknąć i obejrzeć wszystkie światowe nowości samemu.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Kawasaki Z1000 EICMA 2013MotoGP targi EICMA 2013
NAS Analytics TAG
Bimota BB3 targi EICMA 2013Abus targi EICMA 2013
Alpina EICMA 2013Arlen Ness targi EICMA 2013
Bell Ray targi EICMA 20131199 Panigale Superbike EICMA 2013
Blokady targi EICMA 2013BMW EICMA 2013
BMW NineT EICMABMW R90S Custom targi EICMA 2013
BMW S1000R EICMA 2013Bosch EICMA 2013
Brembo EICMA 2013Ciekawostki targi EICMA 2013
Continental EICMA 2013Crossowki Yamahy targi EICMA 2013
Dakarowka Yamahy targi EICMA 2013Ducati 1199 Superleggera logo
Ducati Monster 1200 2014EICMA 2013 Haslam i Lovtza
Ekspozycja Hondy targi EICMA 2013Ekspozycja Triumpha EICMA 2013
Fiera Milano EICMA 2013Givi targi EICMA 2013
Harley Davidson Street 500 2014Historyczne modele EICMA 2013
Held targi EICMA 2013Harley Davidson Street 750
Honda CBR1000 RR SP 2014Honda CBR300R 2014 mala jak duza
Honda NC750S 2014Honda NC750 Integra
Honda NC750 SHonda targi EICMA 2013
Honda VFR800 2014Husqvarna EICMA 2013
Hyosung targi EICMA 2013Indian EICMA 2013
Jazdy testowe targi EICMA 2013Kaski targi EICMA 2013
Motocykl Rajdowy EICMA 2013KTM EICMA 2013
KTM RC250R EICMA 2013KTM RC390 EICMA 2013
Logo Harley Davidson Street 500LS2 targi EICMA 2013
Motocykle MotoGP targi EICMA 2013Motocykle WSBK targi EICMA 2013
Moto Guzzi targi EICMA 2013Motto Wear targi EICMA 2013
MV Agusta F4 targi EICMA 2013MV Agusta targi EICMA 2013
Nowe BMW R1200LT EICMA 2013Nowosci Hyosung targi EICMA 2013
Oferta Beta EICMA 2013Polini EICMA 2013
Prezentacja Bosh KTM MCS EICMA 2013Prototyp Husqvarny targi EICMA 2013
RC390 EICMA 2013Romet targi EICMA 2013
Sherco dla najmlodszych targi EICMA 2013Stoisko targi EICMA 2013
Shoei targi EICMA 2013Skutery BMW EICMA 2013
Skutery Hondy targi EICMA 2013Skuter J300 EICMA 2013
Stoisko Arai EICMA 2013Stoisko HD targi EICMA 2013
Stoisko Suzuki targi EICMA 2013Airoh EICMA 2013
Stoisko TM EICMA 2013Stoisko Triumpha EICMA 2013
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę