Skutery Yamahy na targach EICMA 2013
Yamaha otwiera nowy, miejski kierunek
Yamaha wkracza w sezon 2014 z ofertą najbardziej dynamicznych i wszechstronnych skuterów, jakie dotąd koncern stworzył, o pojemnościach od 50 do 530 cm3. Aktualna gama skuterów Yamaha obejmuje kompleksową ofertę, począwszy od takich wyczynowych modeli jak legendarne TMAX i X-MAX, a na modnym, ekonomicznym D’elight kończąc. Ten ostatni, wprowadzony na rynek na początku tego lata, charakteryzuje się doskonałym stosunkiem wartości do ceny. Uwielbiany BW's 50, który wprowadził w świat skuterów całe pokolenia nastolatków, jest teraz dostępny w licznych wersjach. Yamaha nie przestaje też poruszać wyobraźni młodych kierowców za sprawą tak radykalnych modeli jak ultra-sportowy Aerox R. 2014 jest dla koncernu Yamaha kolejnym, ekscytującym sezonem, w którym wprowadza kilka nowych, ulepszonych modeli. Najbardziej znaczącym wydarzeniem w świecie Yamahy jest odsłona przełomowego, 3-kołowego modelu koncepcyjnego, który jest gotów zmienić dotychczasowy sposób myślenia i sposób poruszania się ludzi w miasteczkach i metropoliach w całej Europie.
Segment Yamaha New Mobility
New Mobility - nowy segment skuterów marki Yamaha
Na 2014 rok Yamaha wprowadza nowy sposób prezentacji gamy skuterów. Zarówno nowe modele, jak i dotychczasowe zostaną pogrupowane w cztery różne segmenty, które będą odzwierciedlać potrzeby i style życia naszych klientów. Jednym z nich jest New Mobility.
W segmencie New Mobility Yamaha chce prezentować prostą i wzbudzającą zaufanie alternatywę do środków komunikacji miejskiej i samochodów, oferując ich użytkownikom sprytne i atrakcyjne środki transportu. Będzie to możliwe dzięki opracowaniu nowej generacji wielokołowych pojazdów typu LMW (Leaning Multi Wheel), które oferują kierowcy większą pewność i łatwość użycia.
Dzięki dodaniu do oferty nowego rodzaju pojazdu, który podnosi poczucie pewności i radość z jazdy, przyszła gama modeli LMW Yamahy umożliwi rozwinięcie nowej gałęzi rynku. Dodatkowo, nowa generacja wielokołowych modeli LMW Yamahy zdoła zapewnić podobny poziom zwinności i manewrowości jak jednoślad, i będzie dostępna w bardzo konkurencyjnej cenie.
Nowy Tricity - model koncepcyjny na targach EICMA
Nowy pojazd Leaning Multi Wheel Tricity jest pierwszym zaprezentowanym przez Yamahę modelem z segmentu New Mobility, Będzie on dostępny w sprzedaży latem 2014 roku. Tricity jest pierwszym z serii przystępnych cenowo, zwinnych, kompaktowych, lekkich i praktycznych modeli, które zostaną wprowadzone w przyszłym roku. Intencją Yamahy jest uczynić go nowym standardowym środkiem transportu miejskiego. Yamaha przedstawi model koncepcyjny Tricity na targach EICMA i już możemy potwierdzić, że jego specyfikacja i wygląd w dużym stopniu przypominają ostateczny model, który wejdzie do produkcji. Tradycyjny, 2-kołowy skuter jest szeroko rozpoznawalny jako jeden z najbardziej ekonomicznych i efektywnych czasowo środków transportu, a mimo to wielu mieszkańców Europy wciąż traci swój cenny czas i pieniądze na transport publiczny lub przejazdy samochodami przez miasto. Duża liczba kierowców, którzy nie korzystają ze skuterów marzy o tym, aby doświadczyć wygody i oszczędności, jakie oferuje pojazd dwukołowy. Yamaha wierzy, że zapewniająca pewność prowadzenia konstrukcja modelu Tricity oraz jego inspirujący do czerpania radości charakter skuszą tych kierowców, którzy nie jeżdżą skuterami, a szukają alternatywnej metody przemieszczania się po mieście.
Yamaha Tricity - nowy kierunek
Tricity należy do grupy wielokołowych pojazdów LMW, zaprojektowanych z myślą o użytkownikach skuterów i innych pojazdów, a także w celu przyciągnięcia z powrotem do rynku skuterów osób, które przestały z niego korzystać. Yamaha wkracza do sektora pojazdów trójkołowych za pomocą nowego Tricity. Na szczególną uwagę zasługuje to, że ten nowy model wyraża całkowicie nowe podejście do kategorii pojazdów wielokołowych. Ogólna koncepcja i wzornictwo, które kryją się za tym nowym LMW diametralnie różnią się od ścieżki, którą podążali konstruktorzy aktualnie dostępnych na rynku modeli trójkołowych. To, co wyróżnia Tricity, to liczby - jest on bowiem znacznie lżejszy i dużo bardziej kompaktowy od obecnych modeli trójkołowych. Yamaha wierzy, że właśnie jego wyjątkowa zwinność i łatwość prowadzenia będą atrakcyjne dla szerokiej rzeszy czynnych kierowców skuterów oraz wszystkich tych, którzy jeszcze nie rozpoczęli swojej przygody ze skuterami. Przy niedużej wadze wynoszącej około 150 kg, Tricity można porównać do małego lub średniego, 2-kołowego skutera o pojemności 125 cm3.
Głównymi założeniami konstruktorów Tricity były zwinność, kompaktowe rozmiary, lekkość, praktyczność oraz nieduża cena eksploatacji i we wszystkich tych obszarach nowy pojazd LMW spełnił wymagania Yamahy. Jedną z najważniejszych właściwości Tricity jest jego ogólny, niewielki rozmiar, włączając w to szerokość dwóch przednich kół, który pozwala kierowcy czerpać radość z optymalnej manewrowości nawet w gęstym ruchu ulicznym. Nowy Tricity jest napędzany 4-suwowym silnikiem o pojemności 125 cm3, który współpracuje z automatyczną przekładnią, oferując najlepszą równowagę między osiągami, ekonomią i masą. Praktyczność jest kolejną, mocną stroną tego nowego, trójkołowego modelu, a obszerny schowek pod otwieranym, podwójnym siedziskiem jest idealnym miejscem do przechowywania kasku lub zakupów.
Potencjalni klienci mogą być pewni, że Tricity zostanie skonstruowany zgodnie z wysokimi standardami jakości Yamahy. Z pewnością jednak wszystkich zadziwi najbardziej konkurencyjna cena w klasie. Yamaha zaoferuje ten 3-kołowy model z segmentu New Mobility po bardzo konkurencyjnej cenie detalicznej wynoszącej poniżej 4000 EUR, co jest znacznie niższą kwotą od sumy, jaką wiele osób płaci za dojazdy do pracy transportem publicznym w ciągu roku. Tricity będzie dostępny latem 2014 roku. Więcej informacji o tym modelu zostanie ogłoszonych w późniejszym czasie.
X-MAX 250 i X-MAX 125
W roku 2014 zostaną wprowadzone na rynek radykalnie odmienione stylistycznie modele X-MAX 250 i X-MAX 125, które otrzymają nowe, dynamiczne nadwozie oraz wiele ulepszeń w podwoziu i ogólnej stylistyce.
Nowy, dynamiczny styl, inspirowany modelem X-MAX 400 w sezonie 2014
Modele X-MAX Yamahy są znane jako jedne z najbardziej wszechstronnych sportowych skuterów w swoich kategoriach. Posiadając sportowe, zaawansowane technologicznie podwozia oraz żwawo reagujące, chłodzone cieczą silniki X-MAX 250 i X-MAX 125 oferują idealną równowagę między sportowymi osiągami i codzienną użytecznością. Na 2014 roku Yamaha zaprezentuje całkowicie nową stylistykę tych skuterów. Zarówno wersja 250 cm3, jak i 125 cm3 zostały zainspirowane wyglądem i wrażeniami, jakich dostarcza nowo wprowadzony na rynek, wielce udany model X-MAX 400. Oprócz przeprojektowanych, dynamicznych nadwozi, modele na sezon 2014 charakteryzują też liczne unowocześnienia podwozi i poprawki stylistyczne.
X-MAX 250 i X-MAX 125: Sportowe skutery klasy premium o przestrzeni bagażowej typu maksi
Każdy skuter, który Yamaha mianowała symbolem "MAX", prezentuje najwyższy poziom wykonania i prowadzenia na drodze, a modele X-MAX mają już ugruntowaną pozycję wśród kierowców, którzy są dumni ze swoich sportowych i zarazem stylowych jednośladów. Typowi posiadacze skuterów X-MAX używają ich głównie do przepraw przez miasto oraz do rekreacyjnej i turystycznej jazdy pozamiejskiej w weekendy. Oprócz widocznej wysokiej jakości i sportowych możliwości, inną ważną cechą podkreślającą ich atrakcyjność, jest zachowanie idealnej równowagi między stylem, wygodą, sportowym charakterem i praktycznością w codziennej eksploatacji. Nowe, dynamiczne, kompaktowe nadwozie jeszcze bardziej podkreśla sportowy i wyrafinowany charakter modeli X-MAX 250 i X-MAX 125, jednocześnie zachowując praktyczne właściwości, takie jak schowek pod siedziskiem, który jest w stanie pomieścić dwa, pełnowymiarowe kaski.
Zwiększony komfort jazdy
Zespół Yamahy odpowiedzialny za rozwój projektów na 2014 rok skoncentrował się także na zwiększeniu wygody oferowanej przez skutery X-MAX, co udało się uzyskać za pomocą kilku ważnych zmian. Ulepszone ustawienia zawieszenia zapewniają płynniejszą jazdę oraz precyzyjne odczucia podczas prowadzenia. Eleganckie, nowe podwozie lepiej chroni przed wiatrem, poprawiając komfort jazdy, a nowe, podwójne siedzisko, z wbudowanym oparciem dla kierowcy, umożliwia bardziej naturalną i wyprostowaną pozycję jazdy.
Główne właściwości modeli X-MAX 250 / X-MAX 125
- Wysokiej jakości sportowy skuter
- Dostępny zarówno w wersji 250 cm3, jak i 125 cm3
- Nowa konstrukcja nadwozia, inspirowana modelem X-MAX 400
- Łatwość i zwinność prowadzenia
- Ulepszone ustawienia zawieszenia, zwiększające komfort jazdy
- Stabilność podczas jazdy z dużą prędkością
- Bardziej wyprostowana pozycja jazdy
- Smuklejsza konstrukcja nadwozia
- Obszerny schowek pod siedziskiem zdolny pomieścić dwa pełnowymiarowe kaski
- Ogólna wysoka jakość i wyjątkowe wykończenie
- Nowy wzór aluminiowych kół o cienkich ramionach
- Cyfrowa deska rozdzielcza z nowymi funkcjami
- Nowe, podwójne, schodkowe siedzisko ze zintegrowanym oparciem dla kierowcy
- Zweryfikowany pułap cenowy dla X-MAX 250
- Opcjonalna wersja z systemem ABS
TMAX Bronze MAX
Yamaha TMAX zdominował sportową scenę maksi skuterów i mimo dużej konkurencji, która pojawiła się w ostatnich latach, nadal utrzymuje prowadzenie na rynkach wszystkich krajów UE. Napędzany potężnym, 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 530 cm3, współpracującym z płynnie działającą, automatyczną skrzynią biegów, TMAX zapewnia osiągi, które w korkach ulicznych i na górskich trasach pozwalają pozostawić w tyle wiele sportowych motocykli. Jego agresywne, sportowe nadwozie przecina wiatr, a wygodne siedzisko zapewnia luksusową podróż kierowcy i pasażerowi.
Najnowszy poziom ekskluzywności
Na sezonie 2014 Yamaha przedstawia nowy TMAX Bronze MAX, ekskluzywną wersje maksi skutera, która umożliwia fanom TMAX-a doświadczyć jeszcze wyższego poziomu wyrafinowania i wyjątkowości. Opracowany z myślą o doświadczonych kierowcach, którzy szukają najbardziej ekskluzywnego skutera o sportowych osiągach, niezależnie od ceny, nowy TMAX Bronze MAX prezentuje najnowsze osiągnięcia w świecie designu skuterów sportowych. Jak sama nazwa wskazuje, ta limitowana wersja sportowego skutera posiada ciemnobrązową kolorystykę nadwozia i nowe, brązowe ramiona kół, dzięki którym prezentuje się olśniewająco. Metaliczne wykończenie uwidacznia się w świetle słonecznym, nadając modelowi Bronze MAX jeszcze bardziej uliczny i charyzmatyczny wygląd niż standardowy TMAX.
Specjalne, czarne nadwozie i złote szycie siedziska
Dla kontrastu z nowym nadwoziem, panele boczne typu bumerang, uchwyt dla pasażera i osłona silnika są pomalowane błyszczącym, czarnym lakierem, a czarne siedzisko jest przeszyte złotą nitką i zawiera chromowany emblemat. Wrażenie ekskluzywności zwiększa aluminiowa pokrywa powyżej przedniego reflektora w kształcie rombu. Końcowy efekt nadaje lakierowany, drewniany panel wskaźników.
Właściwości ekskluzywnego modelu TMAX Bronze MAX:
- Ekskluzywna wersja limitowana modelu TMAX
- Olśniewające, brązowe malowanie nadwozia
- Stylowe obręcze kół w kolorze brązu
- Lakierowane czarne panele boczne typu bumerang i czarny uchwyt dla pasażera
- Nowa, aluminiowa osłona z logo na przedzie pojazdu
- Czarne osłony silnika
- Czarne siedzisko ze złotym szwem i chromowanym emblematem
- Drewniana otoczka wokół panelu wskaźników
- Opcjonalna wersja z systemem ABS
Nowy Aerox 4
4-suwowa moc dla skutera Yamahy Supersport 50 cm3
Skuter Yamaha Aerox, który ostatnio przeszedł gruntowną modernizację, jest pojazdem o pojemności 50 cm3, którego pragnie większość nastolatków. Gdy weźmiemy pod uwagę supersportowe nadwozie, lekkie koła z aluminiowego odlewu i wyścigową grafikę, przestaje dziwić fakt, że Aerox znajduje się na szczycie listy życzeń wielu młodych kierowców.
Na sezon 2014 Yamaha przedstawia nowy Aerox 4, który będzie dostępny równolegle z obecnymi w sprzedaży modelami Aerox R i Aerox Naked. Zwiększając popularną gamę Aerox do trzech ekscytujących modeli, Yamaha jest w stanie nadać nowy wymiar najbardziej radykalnej linii skuterów na rynku. Dzięki większej ekonomii zużycia paliwa, mniejszej emisji spalin i cichszej pracy Aerox 4 jest przyszłościową konstrukcją, skierowaną do klientów dbających o środowisko.
Nowy, 4-suwowy Aerox pracuje na tym samym, lekkim, sportowym podwoziu i supersportowym nadwoziu co jego 2-suwowi bracia. Dzięki temu cechuje go ten sam wygląd ogólny i charakter jazdy, które stoją za ogromnym sukcesem tego modelu wśród młodych kierowców, zafascynowanych sportowymi wyczynami. Jego kompaktowy, 4-suwowy silnik został tak zaprojektowany, by dostarczać żwawego przyspieszenia w połączeniu z ekonomicznym zużyciem paliwa i niską emisją spalin.
Dzięki zaawansowanej technice, która obejmuje 190 mm hamulce tarczowe, nowoczesne oprzyrządowanie LCD i lekkie, 13-calowe, 5-ramienne, aluminiowe koła, Aerox 4 jest gotów zawładnąć wyobraźnią kolejnego pokolenia nastolatków, którzy pragną najlepszego dostępnego produktu na rynku.
Główne właściwości techniczne modelu Aerox 4
- Nowa, 4-suwowa wersja wiodącego w klasie skutera Aerox
- Nadwozie w stylu supersport i nawiązania stylistyczne do serii R
- Lekkie, 5-ramienne, 13-calowe koła
- Potężne, przednie i tylne hamulce tarczowe o średnicy 190 mm
- Sportowe podwozie nadające się do ostrej jazdy
- Schowek na jeden pełnowymiarowy kask
- Pełen panel oprzyrządowania LCD
- Ekonomiczna eksploatacja i niska emisja spalin
- Dostępny równolegle z obecnymi w sprzedaży 2-suwowymi modelami Aerox R i Aerox Naked
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeNiech yamaszce bêdzie ¿e odkry³a MP3 od Piaggio na nowo...
Odpowiedzale be³kot marketingowy
Odpowiedz