2014 BMW S1000R oficjalnie - moc z piek³a rodem
Niszczyciel światów w końcu oficjalnie!
Koniec spekulacji. Koniec niedomówień. Koniec żartów. Niemcy na serio zrobili nakeda z S1000RR. To coś zwie się S1000R i będzie jednym z najgorętszych motocykli przyszłego sezonu. Klasa power nakedów właśnie trzęsie portkami. Spodziewajcie się w najbliższej przyszłości obszernej prezentacji nakeda S1000R, a tymczasem zerknijcie na parę faktów:
2014 BMW S1000R:
- Silnik z superbike'a S1000RR
- Moc obniżona do 160 KM
- Więcej momentu obrotowego (112 Nm)
- Odcięcie następuje szybciej o 2000 obr/min (przy 11000 obr/min)
- Wyścigowy ABS w standardzie
- Dwa tryby pracy silnika: Road i Rain
- Dwa dodatkowe tryby pracy w pakiecie sportowym: Dynamik i Dynamic Pro
- Kontrola trakcji
- Quickshifter
- Rozstaw osi większy o 22mm (bo to podobno idzie na gum ę...)
- 207 kg na mokro
|
Komentarze 19
Poka¿ wszystkie komentarzeale nierozumiem... Mieli fajny sprzêt: S1000RR i mogli zrobiæ z niego fajnego nakeda zdejmuj±c owiewki. To jeszcze wykastrowali silnik, ¿eby by³ mocniejszy w dolnym i ¶rednim zakresie. To ja siê ...
OdpowiedzNizsza moc niz w S1000RR jest nie po to aby "mia³ mocniejszy dó³" a tylko i wy³±cznie po to ¿eby oszczêdciæ w celu zmniejszenia ceny - zastosowali jakie¶ tañsze czê¶ci w silniku i st±d spadek mocy. Ini tez tak robi± - patrz FZ1 vs R1, CB1000R vs CBR1000RR. I tak jak S1000RR kosztuje nowy 70k PLN, ten naked pewnie bêdzie kosztowa³ 60k. Gdyby go po prostu odarli z owiewek musia³by kosztowaæ tyle samo co ¶cigacz. A to mia³oby negatywny wp³yw na sprzeda¿ obu sprzetów (kanibalizm rynkowy). Ot i ca³a filozofia. I tak na koncu liczy sie kasa, a nie to czy dogodz± jakiemu¶ czytelnikowi scigacza z Polski, który co najwy¿ej mo¿e sobie powiesiæ plakat takiego BMW nad ³ó¿kiem.
OdpowiedzTañsze czê¶ci w silniku? Powiedz mi gdzie Ci wys³aæ ten plakat S1000R, bo z Twoim wykszta³ceniem pewnie Ciê nawet na ten plakat nie staæ.
OdpowiedzWiêkszych bzdur w ¿yciu nie czyta³em...
OdpowiedzUwazam ze nie jest zle a juz na pewno oryginalnie. Prawa lampa mocno kojarzy sie z Daytona 675 2009. Jak wypadnie w porownaniu do ktm-a i tuono dopiero pokaza testy. W Motorrad-zie na pewno bedzie ...
Odpowiedz100 lat za nowym z1000 jesli chodzi o wygl±d ;D
Odpowiedzi tak pewnie sprzedadz± go tyle sztuk, ze KTM, Aprilia i Ducati w tym segmencie razem wziete beda mogli tylko pomazyc.
OdpowiedzPomaRZyæ, je³opie
Odpowiedzczy moge zapytac dlaczego od razu jelopie? czy urazilem cie w jakis sposob moim postem? a moze to byla literowka, tego nie wiesz ale zakladasz ze jestem jelopem. moze troche dystansu?
Odpowiedzkiepska moc, niski moment - a mia³o byæ wyjatkowo...ktm sie cieszy a aprilia swietnie jezdzi :)
Odpowiedzwykorzystaj choæ 70% tej mocy na publicznej drodze, mistrzu prostej, i dopiero wtedy sie wypowiadaj ;)
OdpowiedzMoc i moment na poziomie Tuono V4... KTM ma 300cm3 wiêcej... Do tego bm-ka ma sie czym pochwaliæ w wyposa¿eniu.
Odpowiedzchodzi o to, ¿e dmuchano balonik jak w przypadku polskich pozal sie bo¿e sportowców - mia³ byc potwór,najmocniejzy etc. a wysz³o jak zwykle...ktm jest naprawde porazajaco mocny a aprilia ma swietne zawieszenie - sprawdzone :)
OdpowiedzLedwo nowo¶ci 2014 pokaza³y siê na targach, a gigant txa ju¿ dozna³ mocy KTMa i zawieszenia Aprili, mo¿e dozna kiedy¶ równie¿ o¶wiecenia???
Odpowiedzhmm a jak ma 160km na kole? a KTM swoje na wale?
OdpowiedzWidaæ kto¶ w BMW pomy¶la³ ¿e nie potrzeba 200KM w nakedzie bo i po co? 160 to i tak warto¶æ konkurencyjna a od ¶cigania sie jest S1000RR. ;)
OdpowiedzDobrze ,¿e kto¶ kiedy¶ pomy¶la³ o tym w Yamasze.
Odpowiedztytu³ najbrzydszej premiery targów EICMA ma zapewnione!:)
OdpowiedzBMW z ka¿dym rokiem udowadnia, ¿e mo¿na robiæ jeszcze brzydsze motocykle ni¿ robili do tej pory :D .
OdpowiedzO mój Jezu Nazarejski :D Pasti-mistrz :D
Odpowiedz