tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Top 5 cruiserów dla początkujących
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Top 5 cruiserów dla początkujących

Autor: Łukasz "Boczo" Tomanek 2014.06.18, 14:56 17 Drukuj

Uwaga, teraz będzie rewolucyjna teoria - nie każdy chce motocyklem jeździć szybko. Tak, to niestety prawda, która w dobie R1 na pierwsze moto wydaje się trudna do zaakceptowania, ale liczne grono motocyklistów po prostu kocha klimat toczenia się motocyklem, powolnego czerpania radochy ze zmieniającego się za szybką kasku krajobrazu. Hiszpanie mówią na to "disfrutar". Motocykliści mówią na to "każde sobotnie popołudnie". Cruisery mają zazwyczaj to do siebie, że ważą mniej więcej tyle ile średniej wielkości galeria handlowa, a ich prowadzenie przypomina siłowanie się z pijanym norweskim strongmanem. Na skrzynkę redakcyjną dostajemy mnóstwo pytań o cruisery dla początkujących i wracających do dwóch kółek. Jeśli właśnie odebrałeś prawo jazdy lub po latach planujesz powrót do motocykli, a żona zabrania ci kupienia czegoś w pojemności 1800cc, dobrze trafiłeś.

# 5 Harley-Davidson Street 750

Dlaczego: Po pierwsze dlatego, że to obecnie najtańszy Harley-Davidson w ofercie. Z ceną na poziomie 30 tys. zł dostajesz motocykl z magicznym logiem na baku i to prawda, być może nie jest on składany ręcznie przez rdzennych amerykanów w tej samej szopie, w której 100 lat temu, ale jest to sprzęt lekki, żwawy, zwinny i po prostu fajny i mało prawdopodobne, że zrobisz sobie na nim krzywdę chyba, że bardzo będziesz tego chciał.

Zalety: Cena w przypadku motocykla HD jest tutaj nie do pobicia. Silnik nie jest typowym gulgoczącym Harleyowskim V2, ale jednostką, która w gruncie rzeczy jest mniejszą wersją wysokoobrotowego silnika z V-Roda. To oznacza, że uwielbia się kręcić, a spory moment obrotowy w całym zakresie ma zdolność do poszerzania uśmiechu kierowcy. Prowadzenie to także wielki plus, bo Streetem 750 można mieć faktyczną frajdę z jazdy po zakrętach.

Wady: Mało istotny fakt dla wszystkich innych ludzi, istotny dla miłośników cruiserów - żenujący odgłos wydobywający się z tłumika. Niezbyt przesadnie dobre hamulce i spora siła potrzebna do ich uruchomienia. Znacznie gorsza jakość wykonania w porównaniu do modeli typu Sportster.

Sprawdź nasz test nowego Harleya Street 750

# 4 Triumph Bonneville

Dlaczego: Bonnie siedzi w katalogach w kategorii "naked", ale  gwarantuje, że ten sprzęt to esencja crusingu. Wieloletnia tradycja przybrała w naszych czasach formę super-seksownego motocykla w klasycznej formie i z klasycznymi rozwiązaniami technicznymi. Nie da się mieć depresji jeżdżąc na Bonnevillu.

Zalety: Totalnie bezstresowy silnik. Nie powala mocą, ale odkręcając gaz będziesz się czuł, jakby księżna KateMiddleton robiła ci masaż po ciężkim dniu. Proste w konstrukcji, ale dobrze działające zawieszenie i hamulce. Perfekcyjna pozycja za sterami. Koncert w tonacji Crescendo po zainstalowaniu akcesoryjnych wydechów.

Wady: Tylny hamulec blokuje się niemal natychmiast. Zbyt ubogie obicie kanapy, co powoduje bóle po dłuższej trasie. Starszy pan z zestawem pytań za każdym razem, kiedy wrócisz na parking.

Sprawdź nasz pełny test Bonneville'a!

# 3 Harley-Davidson Sportster 883 Iron

Dlaczego: Po raz kolejny - Harley, który nie zdewastuje twojego salda na koncie. To chyba najpopularniejszy wybór jeśli pragniesz posiadać Harleya, przy czym jest to 100%-owy, dudniący, wibrujący, grzejący się Harley.

Zalety: Jeśli jakiś motocykl jest z nami od 1956 roku, to coś musi być na rzeczy. Jednostka napędowa mimo bulgoczącego charakteru jest zaskakująco żwawa i dynamiczna. Wszystko jest tutaj wykonane metalu, nie komunistycznego plastiku, ale sam motocykl nie jest przesadnie cięzki i ma nisko ulokowany środek ciężkości oraz siodło, a obydwie te rzeczy pomagają okiełznać go nieco słabszym fizycznie kierowcom.

Wady: Zupełnie subiektywnie (dla wielu będzie to bezcenny element charakteru). Tak, motocykl będzie wibrował i tak, będzie się nagrzewał czyniąc jazdę w mieście w czasie upału katorgą.

Nie podoba Ci się Sportster 883 Iron? Sprawdź nasz test hardkorowego SeventyTwo.

# 2 Yamaha XVS950

Dlaczego: Klasyczna forma cruisera z kilkoma stylistycznymi smakołykami rodem z customowego warsztatu. Co ma się tutaj nie podobać. Co więcej, Yamaha oferuje mnóstwo fabrycznych akcesoriów, które pozwolą w 100% zindywidualizować ten sprzęt dokładnie wg. swoich potrzeb.

Zalety: Silnik ma sporą pojemność, ale oddawanie mocy to idealny kompromis między płynnością i dynamiką. Nie ma tendecji do straszenia i robi dokładnie to, o co prosi go kierowca. Stabilne podwozie i zero powodów do stresu na zakrętach.

Wady: To motocykl na miasto. W dalszych trasach jest po prostu niewygodny i irytujący z powodu małego zbiornika paliwa i twardego siedzenia. Niewielki prześwit mocno ogranicza kierowcę na zakrętach, a iskry pojawiają się spod podnóżków o wiele za wcześnie.

Jeśli nie retro crusing, to może coś w klimacie nieco... szybszym?

# 1 Honda CTX700 DCT

Dlaczego: Ten motocykl nie ma ani jednej rzeczy, która wkurza, ale ma za to mnóstwo rzeczy, które czynią życie lepszym. To prawda, design jest szokujący, ale nie akceptują go przeważnie starzy wyjadacze, motocykliści ze sporym stażem, przyzwyczajeni do ustabilizowanego schematu projektowania motocykli.

Zalety: Silnik to przepyszny tort, a automatyczna skrzynia biegów DCT to wisienka na nim. Moment obrotowy od najniższych obrotów i poczucie pełnej nad nim kontroli, spięte z bardzo mądrą przekładnią DCT, która daje mnóstwo zabawy to składowe całkowicie bezstresowego, przyjemnego motocyklowego doświadczenia.

Wady: Przede wszystkim - cena. Niemal 38 tysięcy to sporo jak na tą klasę, ale wiesz doskonale za co płacisz, a uświadczysz się w tym przekonaniu pod dystrybutorem z paliwem kiedy okaże się, że CTX spalił na setkę 3 litry.

Coś dla miłośników Hondy w klasyczym klimacie.

Szukasz cruisera dla początkującego? Wracasz do motocykli po latach? Koniecznie zobacz też:

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:txa 20/06/2014 21:54

"cruisery" to straszne kupy

Odpowiedz
Autor: txa 23/06/2014 00:49

nie podoba się - nie czytaj

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę