tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Puchar BMW S1000RR nabiera rozpędu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Puchar BMW S1000RR nabiera rozpędu

Autor: Piotr Jędrzejak 2009.11.27, 15:32 10 Drukuj

Zawodnicy pojadą z systemem kontroli trakcji DTC i ABS-em

Do uczestnictwa w nowym wyścigowym pucharze BMW można było zapisywać się już od września. W międzyczasie, na łamach Ścigacz.pl mieliśmy okazję przeczytać także o wrażeniach z jazdy nowym Superbikem ze stajni BMW w relacji Waldka Chełkowskiego, jednego z przyszłorocznych uczestników tego pucharu

Za nami jest już także pierwsze spotkanie organizacyjne uczestników startujących w pucharze S1000RR, które odbyło się 3. listopada. To właśnie tam zawodnicy przegłosowali poszerzenie pakietu startowego o sportowy system kontroli trakcji DTC z ABS-em.

Z rozmowy przeprowadzonej z organizatorem pucharu, a także tegorocznym Wicemistrzem Polski w klasie Superbike - Irkiem Sikorą, dowiedzieliśmy się, że główną zaletą wprowadzenia kontroli trakcji DTC wraz z ABS-em jest wyrównanie rywalizacji.

Na testach BMW S1000RR, Irek Sikora ścigał się z Andrzejem Pawelcem. Obaj mieli te same motocykle, ale Andrzej jeździł bez DTC i ABS-u. Wykręcali prawie identyczne czasy, Irek jechał bez obawy o uślizgi, natomiast Andrzej stale doświadczał ryzykownych slajdów. Wnioskiem z testów i powodem wprowadzenia kontroli trakcji w pucharze jest spostrzeżenie, że ci słabsi zawodnicy nie będą musieli ryzykować niebezpiecznymi wypadkami, aby nadążyć za szybszymi. Prowadzi to do zwiększenia bezpieczeństwa uczestników i wyrównania szans.

Kontrole trakcji stosowane w wyścigach, najczęściej są systemami skonstruowanymi specjalnie na tor. DTC i ABS pochodzą z ulicy i jak zauważył Irek, wspaniale sprawdza się w wyścigach. Ma to być również promocją dla DTC, ponieważ systemy „wspomagające" nie są zbyt popularne w szybkich motocyklach ulicznych.

Kierowca S1000RR będzie miał możliwość wyboru, jaką chce dostać pomoc od motocykla: albo DTC oraz ABS, albo tylko jeden z tych systemów, albo żaden. Do tego BMW posiada zmienne mapy zapłonu - w trybie Rain jego moc spada do ok. 140 KM.

Dowiedzieliśmy się również, że znany jest już główny sponsor pucharu, który oficjalnie otrzyma nazwę BMW Powermed RR CUP.

Obecnie w skład wyścigowego pakietu, którego koszt wynosi 56 200 zł, wchodzą:
- motocykl
- sportowy wydech
- owiewki torowe
- crash pady
- quickshifter
- podnóżki wyścigowe
- kierownica - końcówki torowe
- komplet opon "suchych" oraz deszczowych
- system DTC z ABS

W sezonie 2010, o główną nagrodę w postaci samochodu BMW oraz motocykla BMW za drugie miejsce, zawodnicy ścigać się będą w trakcie 4 wyścigowych weekendów. Pierwszy odbędzie się już w kwietniu, a ostatni we wrześniu. Prawdopodobnie rozegrane zostaną dodatkowo jeszcze trzy lub cztery wyścigi za granicą: Slovakia Ring (jeden lub dwa starty), Panonia Ring, Lauzitz. Na szczegółowe informacje przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Dodatkowo, w tym sezonie każdy z zawodników może liczyć na promocyjne ceny akcesoriów z serii RR. Poniżej podajemy ich listę oraz ceny:
Kombinezon RR - 4 250 zł brutto (cena detaliczna 7 407 zł)
Kask RR - 1 250 zł brutto (2 222 zł)
Buty RR - 890 zł brutto (1 525 zł)
Rękawice RR - 460 zł brutto (785 zł)
Torba na kask RR - 100 zł brutto (170 zł)

Na dzień 12. listopada, do startu w pucharze zapisanych było już 22 zawodników, oto ich pełna lista:
1 - Jerzy Berger
2 - Michał Piątek
3 - Andrzej Sztuder
4 - Marek Dudziński
5 - Grzegorz Łakomik
6 - Tomasz Serafin
7 - Dariusz Muszyński
8 - Piotr Górka
9 - Waldemar Chełkowski
10 - Daniel Dąbrowski
11 - Wojciech Napieracz
12 - Roger Soyke
13 - Artur Ptaszkiewicz
14 - Bartosz Łysoniewski
15 - Marcin Małecki
16 - Bartosz Jędraszek
17 - Tomasz Tyliński
18 - Szymon Dziawer
19 - Grzegorz Stefanowski
20 - Przemek Dyrlaga
21 - Daniel Kuchnia - VIP
22 - Janusz Oskaldowicz - VIP

Tych, którzy mają ochotę na starty w pucharze i chcą się do niego zapisać, zapraszamy po szczegółowe informacje na stronę BMW.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę