lech wangin strona 4
MZ ETZ 301, czyli ostatnie wcielenie dwusuwu z Saksonii
lech wangin
Wschodnioniemiecka lub, jakbyśmy kiedyś powiedzieli, enerdowska marka motocykli MZ, jeszcze dziś budzi ciepłe wspomnienia wśród tych, którzy rozpoczynali swą motocyklową przygodę w czasach dawno i słusznie minionego systemu. Model ETZ 301, produkowany już po zmianach ustrojowych w latach 1990-91, był ostatnim z serii popularnych etezetek i, w przeciwieństwie do poprzedników, nie był nigdy oficjalnie importowany do Polski. czytaj
2024-04-26 15:34:00
Retro Garage Sportster Roberta. By zwalczyć doła, że robi tylko dla klientów
lech wangin
Restaurując motocykle dla klientów, czasami łapię doła, że nic nie robię dla siebie. Mógłbym wyciągnąć z magazynu kolejny motocykl i go odrestaurować, ale chciałem się sprawdzić w kolejnej dziedzinie i spróbować zrealizować customowy projekt - mówi Robert Zawadka właściciel warsztatu Retro Garage. czytaj
2024-04-26 13:58:00
Simson SR 2. Król motorowerów PRL! Dziś pożądany jeszcze bardziej
lech wangin
Chyba każdy entuzjasta motocyklizmu w naszym kraju pamięta wschodnioniemiecką markę Simson, mimo iż od zakończenia działalności firmy minęło niemal jedenaście lat. Lata świetności marki przypadają na czasy zimnej wojny, a w latach PRL-u posiadanie własnego Simsona było marzeniem niemal każdego nastolatka. czytaj
2024-04-19 16:01:00
Honda CB 750 A Hondamatic. Bolesne początki automatów w Hondach
lech wangin
W samochodach automatyczne skrzynie biegów są dziś czymś zupełnie normalnym i powszechnie stosowanym. Mają je nawet ciągniki siodłowe. Na rynku motocyklowym wciąż jednak nie mogą znaleźć uznania. Wyjątkiem jest tu Honda, jedyny producent, który ma w swej ofercie kilka modeli z automatycznymi skrzyniami i wciąż je rozwija. Mało kto dziś pamięta, że pierwsze próby wprowadzenia na rynek motocykla z automatyczną skrzynią Honda podjęła już w latach 70. czytaj
2024-04-19 13:23:00
Suzuki Intruder 1800. Brutalne przyspieszenie rodem ze sportowych dragsterów
lech wangin
Potężny Suzuki Intruder M 1800 R pojawił się na arenie power cruiserów w 2006 Był to prawdziwy z zabijaka z genami motocykli do wyścigów równoległych na prostej. Maszyna niczym rasowy dragster jest długa i niska. W stalowej ramie tkwi potężny widlak kipiący mocą 125 KM. Jeszcze bardziej imponujący jest soczysty moment obrotowy, którego maksimum (160 Nm) pojawia się już przy 3200 obr./min. Rzut oka na masywną felgę z oponą o szerokości 240 mm wystarczy, by przekonać się o tym, że Intruder ma się czym odpycha czytaj
2024-04-01 13:24:00
FSO Marton 125. Polonez na dwóch kołach. Polski motocykl Kwasa i Gąsiorka
lech wangin
Dziś wydaje się to mało prawdopodobne, ale w latach 60. ubiegłego wieku Polska była jednym z większych producentów motocykli w Europie. Z naszych fabryk wyjeżdżało wtedy ponad 200.000 motocykli rocznie. Z ich poziomem technicznym i jakością nie było już tak różowo, bo realia komunistycznej, sterowanej centralnie gospodarki po prostu musiały odbić się niekorzystnie na jakości i spowolnić postęp techniczny. Tak więc poza nielicznymi wyjątkami nasze jednoślady nie były konkurencyjne na rynkach zagranicznych. czytaj
2024-03-29 12:21:00
Warsaw Custom Cup 2024. Tak się teraz robi customy w Polsce!
lech wangin
Wśród wielu nowości jakie u progu sezonu prezentowano na targach motocyklowych Warsaw Motorcycle Show w Centrum Targowo-Wystawieniczym PTAK w Nadarzynie pod Warszawą nie mogło oczywiście zabraknąć motocykli customowych, które na trwałe wpisały się w targowy krajobraz. czytaj
2024-03-28 10:39:00
Yamaha Road Star Silverado z 2006 jako wojskowy custom Veteran braci z Ukrainy
lech wangin
Choć przeróbki japońskiego cruisera zrealizowano z żelazną konsekwencją stylistyczną maszyna jakoś nie wzbudziła mojego zachwytu. Ot kolejny japoński cruiser z militarnymi akcentami i końskim siodłem zamiast kanapy. Nie było w tym nic odkrywczego, choć wszystko pomysłowo i fajnie zrobione. Dopiero kiedy zobaczyłem tego czekistę pod siodłem, który "robi" za kierunkowskazy, z miejsca nabrałem uznania dla fantazji właściciela motocykla. Od razu też stało się jasne, że choć motocykl ma polską rejestrację właści czytaj
2024-03-22 16:47:00
Honda VTX 1800 Touring. Opis, zdjęcia, opinia właściciela
lech wangin
Cruisery to maszyny, które stylem nawiązują do klasycznych motocykli amerykańskich. Szczyt ich popularności przypada na pierwszą dekadę XXI wieku, kiedy każdy liczący się producent motocykli miał w swojej ofercie całą paletę modeli przypominających kształtem Harleya-Davidsona. Jednym z bardziej spektakularnych przykładów jest Honda VTX 1800. czytaj
2024-03-15 09:40:00
Jawa 500 typ 824. Czeski boxer, czyli niespełnione obietnice
lech wangin
Jedyny w historii znanej czeskiej marki motocykl napędzany czterosuwowym dwucylindrowym silnikiem w układzie boxer o pojemności 500 ccm, nigdy nie wyszedł poza fazę prototypu, mimo to, mam z nim związane pewne osobiste wspomnienia. czytaj
2024-03-11 18:42:00
BMW R 80 GS. Nikt wcześniej o tym nie pomyślał!
lech wangin
Muszę się przyznać z ręką na sercu, że mimo iż w swojej pracy dziennikarskiej przez długie lata zajmowałem się motocyklami customowymi, to jednak widok maszyny zachowanej w stanie fabrycznym zawsze wywołuje u mnie silną ekscytację, jeśli tylko maszyna ta jest odpowiednio stara. Dlaczego tak się dzieje? Ano dlatego, że sam jestem odpowiednio stary, by pamiętać jak te motocykle wyglądały i jakie wrażenie wywierały w czasach kiedy były nowe. Dlatego też zawsze kiedy zetknę się z egzemplarzem takim jak ten BMW czytaj
2024-03-08 11:17:00
Watkins 001 Jacka Czyżewicza. W Polsce można stworzyć motocykl od podstaw. I to jaki!
lech wangin
Watkins 001 to custom tak absurdalny, tak nierealny, że budził zdumienie już jako szkic. Tymczasem Jacek Czyżewicz z pomocą Mateusza Kozłowskiego z warsztatu MotoSpec zamienił swoje marzenie w prawdziwy motocykl. Jest rzeczywisty, jeździ i w dodatku został skonstruowany, a także w dużym zakresie złożony z części, wyprodukowanych w Polsce! czytaj
2024-02-25 17:25:00
Honda CB 125. Następca CB 92 Benly. 125 km/h na 125-tce w latach 70.!
lech wangin
Odkąd miałem dostęp do motocykli światowych marek (w moim przypadku od 1988 roku) zawsze byłem zafascynowany postępem technicznym. Każdy nowy model jaki pojawiał się na rynku był lepszy od poprzedniego i każdy fascynujący. Dlatego też twierdzenia typu "kiedyś było lepiej" traktowałem jako zrzędzenie starych zgredów i malkontentów. Ostatnio jednak zetknąłem się z motocyklem, który nieco zachwiał moją wiarą w postęp. Poznajcie Hondę CB 125. czytaj
2024-02-20 12:01:00
Triumph Thruxton z wózkiem Watsonian. Jak Tomek spełnił swoje marzenie
lech wangin
Bardzo ładny zaprzęg neoklasycznego Triumpha Bonneville Thruxton z równie klasycznym wózkiem bocznym Watsonian. Takich zestawów nie kupuje się gotowych w sklepie. Żeby jeździć takim zaprzęgiem trzeba się wykazać dużą dozą pomysłowości i dołożyć wielu starań by pojazd "skomponować". Bardziej fascynująca niż sam motocykl jest historia, która kryje się za jego powstaniem. czytaj
2024-02-07 15:30:00
Honda XL 600 V Transalp. Opinia, zdjęcia, dane techniczne
lech wangin
Nie zawsze motocykl ważny w historii, czyli w jakiś sposób przełomowy, jest jednocześnie maszyną spektakularną. Z drugiej strony często dzieje się tak, że motocykl niespektakularny, ale za to solidny szybko staje się bestsellerem. Doskonałym przykładem może być Honda Transalp. czytaj
2024-02-01 12:33:00
BMW R 62 z 1927 roku. BMW stworzyło go, by uniknąć bankructwa po traktacie wersalskim
lech wangin
Motocykl ten, jak wiele innych zacnych klasyków i youngtimerów, które opisywałem na tych łamach trafił przed mój obiektyw dzięki uprzejmości firmy Moto Ventus z Elbląga. Była to rzadka okazja by przyjrzeć się z bliska maszynie, która opuściła monachijską fabrykę ledwie pięć lat po narodzinach tej słynnej marki. czytaj
2024-01-12 15:08:00
Yamaha XT 550. Biały kruk. Produkowana tylko przez 2 lata!
lech wangin
Mimo że motocykle z offroadem w genach, pochodzące z lat 70. i 80., przeżywają dziś drugą młodość i można je spotkać na licznych tematycznych imprezach, Yamaha XT 550 nie należy do tych maszyn, na które łatwo się natknąć. Pozostało ich niewiele, ponieważ model ten produkowano tylko przez dwa lata. Miałem więc dużo szczęścia, że udało mi się "ustrzelić" dla Was tę zacną sztukę. czytaj
2024-01-04 09:24:00
Honda CB 900 Custom. Motocykl z reduktorem i z 10 biegami. Po co?
lech wangin
Pod koniec lat 70. minęło już dość czasu od pojawienia się przełomowej pod każdym względem Hondy CB 750 Four (1969 rok), by konkurencyjne japońskie marki odrobiły lekcję i oferowały maszyny nowocześniejsze i dysponujące większą mocą. Honda musiała coś zrobić, by wrócić na pozycję lidera i zaskoczyć motocyklowy świat czymś nowym. W tamtych czasach największy prestiż zapewniały motocykle o sportowym charakterze. Już w 1975 roku Honda pokazała model Gold Wing 1000. Był to pierwszy japoński model z silnikiem c czytaj
2023-12-29 00:46:00
Chicano Harley-Davidson Softail Springer. Latynosi lubią się pokazać
lech wangin
Już widzę te komentarze, że z taką kierownicą nie da się jeździć, że motocykl wygląda jak bombka choinkowa na kołach itd., itp. I wiecie co? Guzik mnie to obchodzi. Jeśli widok Harleya prezentowanego na zdjęciach skłania cię do napisania hejterskiego komentarza odpuść sobie dalsze czytanie. Jeśli chcesz poznać klimat customizingu w latynoskim stylu chicano, zapraszam. czytaj
2023-12-22 16:35:00
Gnome & Rhone AX 2. Wojskowy rydwan. Francuski motocykl, o którym nie słyszałeś
lech wangin
Francuski motocykl wojskowy z lat 30. jest w naszym kraju mało znany, tym większą więc frajdę sprawiło mi bliskie spotkanie z nim i sesja zdjęciowa. Maszyna należy do Jacka Brudnickiego, którego Harleya opisywałem w jednym z poprzednich artykułów. czytaj
2023-10-13 14:17:00
Polecamy
Aktualności
reklama
|
sklep Ścigacz