Statystyka wypadków drogowych 2016 - śmiercionośne ciągniki rolnicze
Rozpoczął się sezon wiosenny. Czy wkrótce media wypełnią się informacjami o kolejnych śmiertelnych wypadkach z udziałem ciągników rolniczych?
Policja opublikowała statystykę wypadków drogowych w roku 2016. Jak głosi stare porzekadło, jest kłamstwo, wielkie kłamstwo i ... statystyka. Niemniej przyjrzeliśmy się opublikowanym statystykom wypadków drogowych w roku 2016 i wnioski z tych obserwacji bardzo mocno odbiegają od obiegowych opinii. Zacznijmy od samych statystyk, które można pobrać w całości TUTAJ.
|
Wypadki |
Zabici |
% zabitych |
Ranni |
% rannych |
Samochód osobowy |
22 134 |
1 657 |
7% |
28 342 |
128% |
Rower |
1778 |
139 |
8% |
1703 |
96% |
Motorower |
731 |
54 |
7% |
762 |
104% |
Motocykl |
823 |
132 |
16% |
801 |
97% |
Motocykli o poj. do 125 cm3 |
172 |
16 |
9% |
176 |
102% |
Autobus komunikacji publicznej |
318 |
11 |
3% |
452 |
142% |
Autobus inny |
101 |
4 |
4% |
156 |
154% |
Samochód ciężarowy o DMC do 3,5 t |
1 297 |
122 |
9% |
1 643 |
127% |
Samochód ciężarowy o DMC powyżej 3,5 t |
904 |
108 |
12% |
1 165 |
129% |
Ciągnik rolniczy |
118 |
16 |
14% |
133 |
113% |
Czterokołowiec |
32 |
6 |
19% |
33 |
103% |
Czterokołowiec lekki |
19 |
3 |
16% |
17 |
89% |
Pojazd uprzywilejowany |
3 |
- |
0% |
8 |
267% |
Tramwaj, trolejbus |
51 |
1 |
2% |
104 |
204% |
Inny pojazd |
68 |
4 |
6% |
79 |
116% |
Pojazd nieustalony |
532 |
11 |
2% |
576 |
108% |
Patrząc na liczby widać, że uczestnicząc w wypadku z udziałem ciągnika rolniczego jesteś narażony na bardzo duże ryzyko utraty życia. Porównywalne z ryzykiem wypadku motocyklowego, ale dużo większe niż w przypadku motocykli o pojemności 125 cm3, czy skuterów. Gdzie więc są media, które z takim poświęceniem informują na początku sezonu o każdym wypadku motocyklowym, ku przestrodze? Jeżeli wypadki ciągników rolniczych są tak fatalne w skutkach, może czas porzucić samarytańską krucjatę przeciw niebezpiecznie jeżdżącym motocyklistom i rzucić trochę światła na kierowców popularnych "traktorów" ?
Drugą sprawą, jest bezpieczeństwo rowerów, skuterów i motocykli o pojemności 125 cm3. Jak widać, wyrażony statystykami poziom bezpieczeństwa tych pojazdów był w roku 2016 niemal identyczny. Jeżeli już spotykało nas nieszczęście, to na każdym z tych pojazdów mieliśmy podobne prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń lub utraty życia.
Ostatnią rzeczą są statystyki wypadków na quadach. Jacek Bujański od lat powtarza, że quad jest bardziej niebezpieczny niż motocykl, bo daje poczucie większej stabilności i przez to fałszywe poczucie większego bezpieczeństwa. Chyba tym można wytłumaczyć fakt, że skutki wypadków na quadach są najgorsze w całych statystykach wypadków drogowych w roku 2016.
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzeProsze was. Niech każdy zajmie sie soba, tylko najezdzacie na motocyklistów a tak naprawde to nawet mozna sie zabic na takim prostym w prowadzeniu pojezdzie jak rower. Takze prosze odpierdolcie ...
OdpowiedzDelikatnie mówiąc słaba interpretacja. Takie wytykanie, że tam też są wypadki i nawet procentowo więcej osób zginęło. No litości... czyli autor tekstu twierdzi że motocykle są bardzo bezpieczne ...
OdpowiedzPorównajcie proszę te dane z danymi z roku 2015go. Wyglada na to, że ilość wypadków motocyklowych w całkowitej ilosci wypadków atomiast ilość zgonów motocyklistów wzrosła w stosunku do ilości ...
OdpowiedzPozwolę sobie zacytować początek tego artykułu: "Jak głosi stare porzekadło, jest kłamstwo, wielkie kłamstwo i ... statystyka." Analizowanie statystyk jest jak czytanie z kryształowej kuli. Nie ...
Odpowiedz