Duży spadek sprzedaży nowych jednośladów i rejestracji używanych
Za nami (miejmy nadzieję) jeden z najgorszych pogodowo okresów wiosennych od wielu, wielu lat. Niesprzyjająca aura odbiła się na branży motocyklowej zmniejszoną liczbą rejestracji jednośladów. Zdecydowanie motocykliści są meteopatami.
Rejestracja nowych jednośladów
W kwietniu zostało zarejestrowano w Polsce 4 621 nowych jednośladów. To wynik o ponad ¼ słabszy od kwietnia 2016 roku i tylko o 9,4% więcej niż w marcu tego roku. To najmniejsza różnica między kwietniem a marcem od 12 lat! Gorszy wynik kwietniowych rejestracji zanotowano w… 2005 roku. Przypomnijmy, że w rekordowym 2008 roku w kwietniu zostało zarejestrowanych w tym okresie ponad 21 tysięcy nowych jednośladów! Gdzie szukać przyczyny? W 2008 roku był to krach bankowy, który przyczynił się do obniżenia cen motocykli praktycznie wszystkich marek, natomiast złe wyniki w tym roku? Może trzeba winić wyjątkowo nieprzyjazną dla motocyklistów pogodę?
Ogólnie początek roku nie jest jednak taki zły, gdyż od stycznia do końca kwietnia zarejestrowano 6 265 nowych jednośladów, czyli o 7,8% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Kwiecień słaby również dla jednośladów używanych
W minionym miesiącu (kwietniu) zostało zarejestrowanych 8 140 szt. używanych jednośladów, to aż o 14,4% mniej niż w kwietniu ubiegłego roku. Na tę sumę złożyło się 7 177 rejestracji używanych motocykli (-13,7% rok do roku) oraz 963 motorowerów (-19,1% rok do roku). Od początku roku zarejestrowano 22 690 (-1,7% rok do roku) używanych motocykli i motorowerów, czyli 3,6 razy więcej niż nowych.
Najpopularniejszą marką rejestrowanych motocykli od początku tego roku jest ROMET MOTORS, którego 666 pojazdów znalazło nowych właścicieli. Wynikiem tym Romet utrzymał pozycję lidera rynku, mimo prawie 50% spadku sprzedaży. Spadek ten wpłynął na zmianę procentowego udziału w rynku tej firmy, który spadł z 18 do 13,3%. Wiceliderem sprzedaży jest BMW, jako jedna z dwóch marek z pierwszej dziesiątki uzyskało większą sprzedać niż w ubiegłym roku (591 pojazdów, czyli +12,4%). Tym samym zwiększył się też udział w rynku tej niemieckiej marki z 7,4% w ubiegłym roku do 11,8% obecnie. Na trzecim miejscu stanęła Honda z wynikiem 549 sztuk, co jest spadkiem o 11,7% w porównaniu do roku ubiegłego. Jednakże udział w rynku tego producenta wzrósł z 8,7 do 11%. Oprócz BMW jedyną marką z pierwszej dziesiątki ze wzrostem w tym okresie jest plasujące się na szóstym miejscu KAWASAKI (271 szt., +7,5% rok do roku).
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeOgólnie coś złego dzieje się z cenami moto nowych i używanych, ceny poszły mocno w górę a i wybor np. używanych ścigaczy jakby gorszy.
OdpowiedzAle japońce cienko w tym sezonie, np taka Yamaha, mają 125ccm i niby szeroką ofertę motocykli( w większości gabarytowo robionych pod mieszkańców dalekiego wschodu), a mimo to BMW jako marka ...
OdpowiedzCoś w tym jest, kilka lat temu MT07 kosztowała jakieś 23tys, teraz 29tys w prawie niezmienionej formie i tej samej (słabej) jakości. Tak samo wszelakie części i dodatki to japońskich motocykli są bardzo drogie.
Odpowiedz