łukasz tomanek strona 3
Triumph Thunderbird Storm. Najlepsza alternatywa Harleya, jaką ktokolwiek wymyślił
łukasz tomanek
Dwie burze w nazwie. Triumph szczodrze obdarzył ten motocykl słowami, ale nie tylko nimi, bo w życiu każdej firmy przychodzi moment, kiedy pragnie mieć w ofercie motocykl dla złego chłopca. Wyobraź sobie zakapiora spod Newcastle, który idzie do knajpy wyłącznie po to, aby wszcząć bójkę, dostać po mordzie, komuś po niej dać, przetransportować kufel z lady na czyjeś czoło i wypić trzy i pół litra Fullers"a, a to wszystko we wtorek, o 11:30. Wtedy będziesz miał obraz Thunderbirda Stroma, Brytyjczyka, który zna czytaj
2023-06-23 16:14:00
Kawasaki Ninja ZX-6R na rok 2024. 124 KM i kręci się do 13 000 rpm! 600cc nie umarły
łukasz tomanek
Dobre wiadomości - sześćsetki wracają. Moment, trzeba być bardziej precyzyjnym - supersporty wracają. Przynajmniej te od Kawasaki, bo świat obiegła właśnie informacja, że ZX-6R, które jak wszyscy myśleli umarło, podobnie jak reszta czterocylindrowych supersportów, powraca w nowej generacji i ależ ta generacja jest smaczna. czytaj
2023-06-07 15:01:00
Honda Crosstourer DCT, czyli dwusprzęgłowy zawrót głowy. Motocykl leniwych szaleńców
łukasz tomanek
Był czas, kiedy wszyscy nienawidzili BMW R1200GS, oprócz klientów, którzy kupowali je w takich ilościach, że stało się osobną gałęzią rynku motocyklowego. Skąd wzięło się tak wielkie zainteresowanie klasą Adventure i dlaczego właśnie tam koncerny pakowały całą kasę w rozwój? czytaj
2023-06-02 16:56:00
Harley-Davidson V-Rod Muscle. Jeżdżący biceps. Opis i opinia
łukasz tomanek
Już na papierze wyglądało to wspaniale, bo kiedy V-Rod muscle trafił do salonów, był najmocniejszym Harleyem na rynku z wpisaną liczbą "123" w rubryce "moc maksymalna". Co ciekawe, tą moc silnik Revolution osiągał przy 8000 obr./min. Obrotomierze większości Harleyów nie potrafiły w ogóle do tylu liczyć. Moment obrotowy, który zbudowano na tej mocy również był w miarę szczodry - 115 Nm i być może była to wartość jakość specjalnie imponująca jak na motocykl z Milwaukee, ale asfalt weryfikował twoje obawy o dy czytaj
2023-05-25 17:48:00
Pasażer motocykla, jak powinien się zachowywać? Czyli Przytul się do misia
łukasz tomanek
Pierwsze, co powinien zrobić pasażer to wysłuchać, co ma do powiedzenia kierowca. Jeśli nigdy nie siedział na tylnym siedzeniu motocykla, powinien robić mentalne notatki. Nie bądź dumny, nie kozacz, nie ignoruj, nie zbywaj. Słuchaj, nie tylko słysz, bo kierowca bierze na siebie wszystkie konsekwencje. Możesz się na przykład dowiedzieć, że jak motocykl pochyla się w lewo, to ty nie możesz się pochylać w prawo, ale o tym powiemy sobie za chwilę. Drugim, co powinien zrobić pasażer to porządnie się ubrać, ale w czytaj
2023-05-23 18:27:00
Honda CTX1300. Motocykl stworzony by skręcać karki. Oto dlaczego
łukasz tomanek
Sobota, ciepłe, wiosenne popołudnie. Modna Starówka. Mężczyźni noszą już krótkie t-shirty, uwydatniające ich zimowe przyrosty w obrębie bicepsów. Kobiety noszą już krótkie shorty, uwydatniające ich zimowe katowanie się przysiadami i jedzeniem karmy dla kotów posypanej czarnuszką. Wszyscy są tacy piękni, tacy godni zawieszenia na nich wzroku. I nagle pojawia się ona, Honda CTX1300, w perłowej bieli i wszyscy bez względu na płeć, wyznanie, poglądy i preferencje bezwarunkowo i w niekontrolowany sposób się za n czytaj
2023-05-19 16:01:00
XR1200 - Najlepszy Harley-Davidson, którego nikt nie kupował
łukasz tomanek
Pewnych zdań po prostu nigdy się nie słyszy. Na przykład: "Uwielbiam chodzić w maseczce", "Donald Tusk odwalił kawał dobrej roboty" oraz "Chciałbym sportowego Harleya". No właśnie, sportowy Harley. Ten oksymoron wydaje się niedorzeczny, nawet mimo tego, że pra-pra dziadek bohatera dzisiejszego felietonu, XR750 w swoim czasie dominował wszystko, co było do zdominowania w wyścigach Flat Track. Niemniej jednak typowy klient salonu Harley-Davidson - którego z grzeczności nie określę dentystą lub deweloperem - r czytaj
2023-05-12 16:38:00
Gdy usłyszałem, że Yamaha chce zrobić V-Maxa 1700, zemdałem. Ale to Ducati Diavel jest lepszy! Oto dlaczego
łukasz tomanek
Yamaha V-Max, ta pierwsza, maniakalna, z zawieszeniem z gałęzi i hamulcami z plasteliny jest bliska mojemu sercu, bo urodziła się w tym samym roku, co ja i od kiedy osiągnąłem dojrzałość, była dla mnie bardziej podniecająca niż Jennifer Lopez w "If You Had My Love". czytaj
2023-04-28 16:29:00
Niszczy nawet Hayabusę. Kawasai ZZR1400, czyli od 100 km/h do 200 km/h w 4 sekundy! Motocykl turystyczny do drag racingu
łukasz tomanek
Z Zygzakiem było trochę jak z przechwalającymi się dzieciakami. Najpierw Honda powiedziała, że ma Blackbirda, potem Kawasaki powiedziało, że ma ZZR1200, potem Suzuki myślało, że skończy temat Hayabusą, ale Zieloni wrócili z ZZR1400. I pozamiatali. czytaj
2023-04-20 15:44:00
Suzuki B-King. Hayabusa bez szyby i owiewek do zdmuchiwania kierowcy z siodła. Czy jest granica mocy w nakedzie?
łukasz tomanek
Pamiętacie B-Kinga? Dział marketingu Suzuki pamięta, w szczególności te bezsenne noce poświęcone na zastanawianie się jak zaprezentować klientom motocykl, który w gruncie rzeczy jest gołą Hayabusą, wyglądającą jak transformers w formie pralki. Panowanie Optimusa Prime"a trwało 4 lata, co jak na tak niszowy sprzęt, który przeżył kryzys finansowy w 2008 roku i tak było bardzo dobrym rezultatem. czytaj
2023-03-31 14:52:00
Czy jesteś w stanie czytać materiały prasowe producentów o motocyklach? Odkryłem, dlaczego są tak absurdalne. Odpowiedź tylko dla osób pełnoletnich
łukasz tomanek
W środowisku dziennikarskim wszelkie materiały prasowe są przyjmowane tak samo cieple jak Donald Tusk w gabinecie Jarosława Kaczyńskiego. Za każdym razem, kiedy na maila przychodzi paczka informacji o czymś nowym, w redakcjach ciągnie się zapałki, żeby wyłonić pechowca, który będzie się nimi musiał zająć. czytaj
2023-03-24 09:32:00
Motocykle powinny być hybrydowe. To najlepsze rozwiązanie i mam na to dowody
łukasz tomanek
Prąd stał się celebrytą jeśli chodzi o napęd i obecnie jeśli jakaś firma chce mieć dobry PR, to łatwiej jest obwieścić światu, że będzie produkować pojazd elektryczny o niskim śladzie węglowym, niż wpłacać kasę na cele charytatywne. Wszyscy kochają pojazdy elektryczne, oprócz najwyraźniej klientów, którzy o ile nie są zamożnymi entuzjastami delikatnie mówiąc obawiają się, czy dojadą nad morze w ciągu jednej doby. czytaj
2023-03-17 15:37:00
Victory Hammer S. Maszynka do zostawiania krech na asfalcie. Opis i historia zapomnianego power cruisera
łukasz tomanek
W skrócie - motoryzacyjny amerykański potentat Polaris w pewnym momencie uznał, że ich offroadowi klienci są szczodrzy jeśli chodzi o dolary i może chcieliby je im przekazać w zamian za motocykle. Trzeba było poznać rynek, ale trudne to nie było, bo przecież to Ameryka i tutaj ludzie łakną wszystkiego, co choć luźno jest związane z wolnością, a przecież niemożliwe, że wszyscy chcą Harleya i fajnie by było dać ludowi jakąś alternatywę. czytaj
2023-03-03 17:13:00
Celebryci jeżdżą po alkoholu, bo ich stać? Sprawa Jerzego S. to tylko wierzchołek góry absurdu
łukasz tomanek
Jakie to przykre i jakie to znane. Celebryta popełnia przestępstwo - Pan S. takowe popełnił, gdyż woltaż alkoholu w jego krwi przy badaniu wynosił powyżej pół promila, czyli był już dziabnięty - po czym po procesie, o którym nikt nie słyszy do momentu ogłoszenia wyroku, oskarżony dostaje absurdalnie niską grzywnę, ewentualnie sędzia pogrozi mu palcem i powie, że jak jeszcze raz tak zrobi, to albo będzie u pani, albo pójdzie spać bez kolacji. Do tego zakaz wsiadania za kółko przez jakiś czas, żeby nie było a czytaj
2023-03-02 14:19:00
Suzuki SV650 to najlepszy motocykl jaki miałem - opinia, zalety i trochę wad
łukasz tomanek
Zawsze mi się podobała idea silników widlastych typu "L-Twin" czyli z kątem rozwarcia cylindrów 90 stopni. Były o wiele bardziej efektywne i wysublimowane niż wszystko, co wyjechało z Milwaukee i w zasadzie można było je wsadzić do wszystkiego. Naturalnie, pierwszym krokiem w stronę silnika V2-90 powinno być udanie się do Ducati, ale ja lubię, kiedy moje motocykle działają. czytaj
2023-02-22 13:34:00
Dość z eko-propagandą! Czekam na Ninję ZX-4R ... razem z całą Europą
łukasz tomanek
Chyba nikt się nie spodziewał takiego killera. Kawasaki dopiero co zaprezentowało modele elektryczne i hybrydowe (którym należy bezwzględnie poświęcić osobny felieton) i wszyscy myśleli, że najbliższa przyszłość odbędzie się pod hasłem eko-propagandy, a ten rok nie zapowiada się na lepszy od poprzedniego, z zielonego rękawa wychyliło się największe działo ostatniej dekady. czytaj
2023-02-10 13:59:00
Kawasaki Z900 z quickshifterem. Najlepszy duet, jaki widziałem w motocyklu
łukasz tomanek
Zaraz po premierze, a w zasadzie jeszcze przed nią, ludzie, którzy do pracy dojeżdżali komunikacją miejską, albo ci, którzy jeszcze nie mogli legalnie kupić alkoholu, obwieścili że Z900 to bezsensowna próba zastąpienia Z800 i pozbawiony pazurów następca Z1000. Kawasaki to jednak jeden z największych producentów motocykli na świecie. Dobrze wiedzieli, co robi. Dziewięćsetka, czy tego rozgoryczeni internauci chcieli, czy nie, była następcą 800-tki, a znacznie bardziej atrakcyjna od Z1000 cena idealnie uplasow czytaj
2022-08-28 17:49:00
Yamaha XJ600 - Mój Pierwszy Poważny Motocykl
łukasz tomanek
Spójrzcie na to cudo na zdjęciu. To mój pierwszy poważny motocykl. Yamaha XJ600. Chyba Diversion, bo nigdy nie miałem pewności, czy ten Frankenstein opuścił fabrykę jako naked czy wersja z owiewką. Zamiast układu wydechowego - rura kanalizacyjna. Zamiast seryjnego zadupka - tył z Hondy CBR. Zamiast seryjnej czachy - czacha z...BMW? Nigdy się nie dowiemy. czytaj
2022-08-04 16:41:00
Suzuki GS500. Przetrwa nawet apokalipsę. Historia i opis motocykla
łukasz tomanek
Początek XXI wieku. Jesteś w liceum i właśnie odebrałeś urzędowego Świętego Graala - prawko kat. A. Wtedy mogłeś zdać egzamin na motocykl + samochód tego samego dnia, co oczywiście w przypadku dwóch pozytywnych wyników kończyło się monstrualnym kacem. Kiedy już doszedłeś do siebie, potrafiłeś zidentyfikować trwająca właśnie porę roku i swoje nazwisko, trzeba było wybrać sobie motocykl, chociaż prawdopodobnie już go miałeś na długo przez zaczęciem kursu. czytaj
2022-07-22 10:48:00
Aerox, Katana 50, SR50, F12, Speedfight. Rozpalały bardziej niż Pamela, jeżeli wiesz kto to jest
łukasz tomanek
Bądźmy szczerzy - to, co dziś reprezentuje skuterowa klasa 50cc jest jedynie przykrą namiastką tego, co było kiedyś. Ta klasa została zdominowana przez skutery azjatyckie, a żeby być bardziej precyzyjnym, azjatyckie nie-japońskie. Co wcale nie musi być takie złe, bo dzięki bardzo daleko posuniętej budżetowości więcej ludzi się mogło zmotoryzować. czytaj
2022-07-13 10:23:00
Polecamy
Aktualności
reklama
|
sklep Ścigacz