Suzuki z turbo opatentowane
Japończycy opatentowali implementację turbosprężarki z intercoolerem w rzędowym dwucylindrowcu. Czyżby koncept Recursion nabierał realnych kształtów?
Na światło dzienne wypłynęły rysunku patentowe Suzuki. Można na nich zobaczyć dwucylindrową, rzędową jednostkę napędową wyposażoną w turbosprężarkę oraz intercooler. Turbo umieszczone jest pod chodnicą, zaś intercooler znalazł się pod siedzeniem. Pojazd z rysunków, mimo posiadania podwójnej lampy, przypomina pokazane dwa lata temu Suzuki Recursion.
Śmiało można założyć, że Suzuki pracuje nad nowym modelem. Zgrywa się to z ostatnim odnowieniem patentu na nazwę Katana. Bardzo prawdopodobne, że nowa jednostka będzie platformą dla co najmniej kilku modeli. Podobnie zrobiła Honda wprowadzając na rynek serię NC (która swoją drogą może doczekać się kompresora).
Jakkolwiek by abstrakcyjnie to nie brzmiało, jesteśmy świadkami nowej ery w motocyklach - ery turbo.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeo ile w motocyklu ekstremalnym takim jak kawa h2r ma to sens, to w motocyklach tanszych ma to tylko jeden cel - taki sam jak w przypadku samochodow - napchac kase producentom i dilerom: wiecej do ...
OdpowiedzCiekawe co żółty człowiek wykombinował...? Motocykle sportowe z racji swojej budowy mają maksymalnie wyżyłowane silniki, jeśli dodać do nich turbinę to co prawda wzrośnie ich moc w górnym zakresie ...
Odpowiedzwcale nie musi być tak ze będzie zamulac w dolnym zakresie obrotowym ,a nawet jeśli to taki będzie zamysł konstrukcyjny , w każdym bądź razie porównaj sobie wśród aut wspołczesna jednostke benzynowa z turbina o zeminnej geometri która uzyskuje max moment już przy 1250 obr i trzyma płasko do 5 tys obrotow z wolnossaca jednastka o tej samej pojemności i mocy dajmy nato 1,6 130 km po wdupieniu ostatniego biegu w obydwu i wcisnieciu gazu do podłogi od 1500 obrotow na minute jednostka bez turbo zostanie mocno z tyłu ,konstruktorzy na pewno oblciza odpowiednie turbo ze niebedzie zadnego mulenia na pewno nie właduja turbo ważącego 10 kg które zacznie pompować dopiero od 6 tys obrotow na minute tylko jakies optymalnej wielkości do jazdy do jakiej będzie stworzona ta maszyna , w koncepcje jest silnik r2 wcześniej było pokazywane kawasaki recursion i szacowali moc na 100 km i 100 nm szacowana pojemność to 600 cm 100 nm ma być dostępne przy 4 tys obrotow na minute dla porównania kawa er 6 ma 64 NM przy 7000 obr/min wiec koncept kawasaki przy pojemności 600 cm będzie miał zbizony ciag jak bandit 1200 który według katalogu ma 90 nm przy 4500 obr/min ,maxymalna wartość mocy 100 km konceptu kawasaki szacuje przy 7000 obr/min przy 4500 będzie miał około 60 km ,100 nm przy 4500 pytanie jak będzie wygladac przebieg momentu poniżej 4500 ale mysle ze turbo będzie pompować już od 2 tys obrotow stopniowa płynnie zwiekszajac doładowanie i ciag na pewno będzie liniowy nisadze żeby porjektanci i konstruktorzy dopuścili motocykl na rok 2016 z słabym dołem i nagłym skokiem mocy ( chyba ze jak już pisałem taki będzie zamysl konsturktorow ,bo niektórzy lubia nagły skok mocy w motocyklu drogowym jak w starych r6 ,w motocyklach wyścigowych im plynniejsza dostawa mocy tym lepiej w zakresie obrotowym który jest wykrozystywany ) co do trwałości tej jednostki napedowej to tez watpie żeby silnik majacy 600 cc i 100 km ( parametry jak cbr 600 f ) wybuchał nagle po 5 tys km ,nabank uzyja materiałów odp grubości i o odp składzie żeby pmoto wytrzymywało spokojnie rpzebiegi rzedu 100 tys i więcej taki wał korbowy będzie podobnie obciążony co w wcześniej wspomnianym bandicie 1200 sa na to obliczenia jak to rozwiaza się okaze;) silnik będzie bardziej obciążony w dolnym zakresie chwilowo niż w wolnossacocych sportowych 600 zato będzie mniej obciążony obrotami ,zawsze będą one nizsze ,natomiast jedyna rzecz która mnie zastanwia to turbodziura ( nniemylic z słąbym dolnym zakresem obrotowym ) w kawie h2 problemu niema tam jest cos jak kompresor reakcja na dodanie gazu jest natychmiastowa tutaj przy konwencjonalnym turbo może być jakas zwłoka .
Odpowiedzpozatym bandit 1200 wazy 250 kg z pelnym bakiem ta suzuki będzie miała prawdopodobnie cos kolo 200 kg z kierowca srednim daje to 330 kg bandit i 280 kg suzuki wiec przy 4000-4500 obr/min to suzuki odjedzie banditowi , ale to symulacja przy zalozeniu ze oba będą tak samo zestopniowane biegami bo wiadomo ejsli suzuki będzie miała nzisze obroty niż bandit to jeszcze zależy o ile nizszy i o ile tam mniej będzie momentu to przy tej samej predkosci jadac z rolki na ostatnim, bioegu od np. 100 km.h wynik jest niewiadomą chociaż w ciemno dla zabawy postawiłbym na suzuki recursion .
Odpowiedzzacznijmy że B12 Każda nowa 600 objedzie
Odpowiedz600 sportowa bo już nakedy o mocach 100 km ida podobnie jak bandit 1200 , ty psizes zo osiągach na maksa ja o charakterystyce tego silnika w dolnymz akresie obrotowym
Odpowiedznapisałem ze szacuje ze suzuki recursion szczyt 100 km będzie miało przy 7 tys wiec to niemożliwe bo majac max 100 nm nawet jakby trzymal te 100 nm az do 7 tys to i tak max by to wyszło 99 km wiec szczyt mocy będzie mysle przy jakiś 8-10 tys
Odpowiedzjak ałozymy ze recursion będzie miał full ba 200 kg czyliz kierowca 280 kg szczyt mocy 100 kucy będzie miał przy 9 tys i vmax przy 10 tys =230 km/h to na ostatnim biegu przy 100 km/h będzie miał jakies 4300 obrotow na min gdzie ma około 60 kucy symulując przyspeiszenie na ostatnim biegu z 100do 140 masz przy 140 około 82 kuce =srednia 71 kucy =około 250 km/tone średnio z tego zakresu bandit na 5 biegu ma 100 km/h przy 4 tys 140 przy 5600 sciaglem srednia moc ztego zakresu wyszlo 66 km co daje przy 330 kg masy bandita około 200 kucy na tone czyli około 20 % gorzej , bandit w testach robi 100-140 w 4,2 sek na ostatnim biegu 4,2 -20% równa się plus minus 3,4 suzuki recursiona .
OdpowiedzCiekawe jakiej pojemnosci nalezy sie spodziewac...
Odpowiedz