Honda NC750 z kompresorem ju¿ wkrótce?!
Czyżby nadchodziła nowa era? Era doładowanych motocykli?
Interesujące wieści docierają do nas z Hondy. Otóż w sieci pojawiają się pierwsze informacje o... doładowanej Hondzie NC750. Aktualnym pionierem tego rozwiązania na obecnym rynku jest Kawasaki ze swoim H2. Wszystko fajnie, ale może ktoś niekoniecznie chce sportowej pozycji i 210 konnego motocykla. Tutaj wkracza Honda ze swoją serioą NC. 700-tki cierpiały na lekki niedobór mocy, 750-tki nieco rozwiązały ten problem, ale nadal nie można było mówić o wyrywającej-głowę dynamice.
Zerknijcie na zdjęcie. To szkic konstrukcji doładowanej NC wypuszczony przez Hondę przed prezentacją Kawasaki. Co ciekawe, kompresor jest tutaj ustawiony za cylindrami, tak jak w H2, ale z racji tego, że silnik jest niemal leżący, kompresor mieści się w aktualnym schowku. I tutaj rodzi się pytanie? Czy Honda od razu wiedziała, że będzie prędzej czy później budować motocykl z kompresorem i w taki sposób zaprojektowała NC? Ten silnik aż prosi się o doładowanie. Niskoobrotowy silnik z niskim stopniem sprężania i kompresor. A wszystko to w uniwersalnym podwoziu i przystępnym użytkowo pakiecie. Brzmi nieźle, prawda? Stracimy schowek w atrapie zbiornika, ale...
Jest jeszcze jeden plus. Kompresory potrzebują chłodzenia. W H2 nie ma za bardzo miejsca na zainstalowanie większego intercoolera, a Kawasaki i tak już zrobiło wszystko, co mogło. Honda ma większe możliwości i tak naprawdę całe doładowanie z chłodzeniem może być upchnięte do schowka. Prognoza mocy? Aktualnie Honda ma około 55 KM. Kompresor (i pewnie drobne modyfikacje w głowicy) mógłby spokojnie podwoić tą moc. A wtedy mielibyśmy naprawdę kompetentnego roadstera z doładowaniem.
Jeszcze jedno. Doładowanie chroni środowisko. Przykładowo, Ninja H2 emituje aż 33% mniej dwutlenku węgla do atmosfery niż Ninja ZX-10R.
Podsumowując, możemy dostać doładowany motocykl ze świetnym silnikiem, który dostarcza jeszcze więcej frajdy i mniej zatruwa środowisko. Co o tym sądzicie?
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeW d*pie mamy dwutlenek wêgla.
OdpowiedzA Al Gore przerabia dwutlenek na z³oto.
OdpowiedzA mo¿e, zamiast kompresora, dodaæ silnik elektryczny i zrobiæ hybrydê? Czekam na takie rozwi±zanie, gdy silnik spalinowy bêdzie po to, by do³adowywaæ akumulatory. I w motorkach i w autkach.
OdpowiedzA mo¿e, zamiast kompresora, dodaæ silnik elektryczny i zrobiæ hybrydê? Czekam na takie rozwi±zanie, gdy silnik spalinowy bêdzie po to, by do³adowywaæ akumulatory. I w motorkach i w autkach.
OdpowiedzPrzecie¿ takie rozwi±zanie ju¿ od dawna jest dostêpne w samochodach.
Odpowiedz