tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Turbo Suzuki nie w najbli¿szej przysz³o¶ci?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Turbo Suzuki nie w najbli¿szej przysz³o¶ci?

Autor: £ukasz "Boczo" Tomanek 2015.01.30, 10:31 3 Drukuj

Złe wieści z Japonii. Niedawno informowaliśmy Was, że Suzuki, koncern, który desperacko potrzebuje spektakularnego hitu w ofercie, ma w planie wypuścić Recursion, turbodoładowany motocykl średniej klasy, z wysoką mocą, wysokim momentem obrotowym i osiągami 1000cc z pojemności 600cc. Niestety, wiele wskazuje na to, że póki co, nic z tego.

Niedawno Internet obiegły informacje, że Recursion (wiele wskazywało również na wskrzeszenie nazwy Katana) trafi do sprzedaży całkiem niedługo. Ale w sieci pojawiły się informacje, że Suzuki oficjalnie zaprzeczyło plotkom o rzekomej rychłej sprzedaży Recursion. Owszem, temat nowych rozwiązań technicznych i doładowanych silników w mniejszych pojemnościach cały czas jest na tapecie, ale Suzuki zaprzecza, że jakiekolwiek z tych rozwiązań szybko pojawi się w ofercie.

NAS Analytics TAG

Cała idea Recursiona polegała na zastosowaniu doładowanego turbosprężarką silnika w lekkim, sportowym motocyklu, co pozwoliłoby uzyskać osiągi litrów z relatywnie niewielkiego gabarytowo i silnikowo motocykla. Dane techniczne, które wcześniej pojawiły się w sieci były dość ekscytujące - 100 KM i 100 Nm przy relatywnie niskich obrotach. Co ciekawe, takie rozwiązanie silnikowe przyczyniłoby się też do mniejsze emisji dwutlenku węgla. Dalsze informacje o losach Turbo-Suzuki są jeszcze bardziej rozczarowujące. Wynika z nich, że koncern na chwilę obecną nie zgłosił żadnego projektu doładowanego silnika do biura patentowego.

Mamy szczerą nadzieję, że koncern z Hammamatsu prędzej niż później zdecyduje się jednak rozszerzyć ofertę o doładowane motocykle, preferowalnie w średnich pojemnościach. Wszyscy chyba są zgodni co do faktu, że Suzuki naprawdę bardzo potrzebuje jakiegoś projektu, który tchnie w ofertę powiew świeżości i nowych rozwiązań.

Na chwilę obecną Suzuki skupia się na premierze nowych GSX-S1000 (nakeda oraz turystyka) oraz fakcie, że jest już praktycznie ostatni dzwonek na zaprezentowanie Gixxera nowej generacji, szczególnie, że nowy, bardzo dobry system kontroli trakcji już jest.

Pozostaje nam czekać i mieć nadzieję. Doładowane silniki dopiero wkraczają na rynek i salony i potrzebują czasu na aklimatyzację, podobnie jak klienci potrzebują czasu na odkrycie nowych korzyści płynących z takiego rozwiązania. Niemniej jednak przyszłość wcale nie wygląda tak źle i bądźmy dobrej myśli, że jest w niej miejsca dla doładowanego Suzuki.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: x 30/01/2015 20:47

Chc± tego mechanicy.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê