Icon tuninguje Suzuki Katanê
Suzuki Katana było dziwne nawet w dziwnych latach 80-tych. Było tak futurystyczne, że wyprzedzało swoje czasy, ale mimo absurdalnego designu i zaawansowania technicznego było całkiem niezłym motocyklem. Katana była i nadal pozostaje ikoną szalonego pomyślunku designerskiego i inżynieryjnego. Nikt nie wiedział tak naprawdę, czym Katana była. Motocykle sportowym? Turystycznym? Jednymi drugim? Była (i to dość trafne określenie) statkiem kosmicznym wśródj jednośladów.
Niemniej jednak, wszystko można poprawić. A zadania tego podjął się Icon. Jest faktem powszechnie znanym, że firma ta ma na swoim koncie kilka naprawdę zwariowanych projektów, a New Jack dołączył właśnie do tego zacnego grona. Z daleka być może wszystko wygląda jak fabryczny motocykl, ale Icon zmienił właściwie wszystko. Przede wszystkim, miejsce seryjnego silnika zajęła inna legendarna jednostka Suzuki, mianowicie kowadło z Bandita 1200. Powstał oczywiście problem rozmiaru, jako, że silnik z Bandita jest wielkości średniej pralki. Icon musiał więc zmodyfikować ramę w taki sposób, aby upchnąć tam silnik i sprawić, aby jego umiejscowienie nie upośledzało właściwości jezdnych. Zmieniono też całkowicie zawieszenie. Przednie USD pochodzi z, uwaga, Hondy CBR 954. tylny wahacz z Suzuki TL1000, koła z Hondy VTR SP, a samo tylne zawieszenie to dwa amortyzatory Nitro Racing. Rzecz jasna zmieniono też hamulce, które w tym przypadku dostarczył Nissin.
Na całe szczęście nie zmodyfikowano zbytnio designu, który tak mocno utożsamiany jest ze zwariowaną epoką. Zresztą czy taka recepta ma w ogóle prawo nie działać? Hardkorowy design + topowe zawieszenie + dobre hamulce + jeden z najlepszych silników w historii. W mojej głowie jest aktualnie jakiś weekendowy event torowy, gdzie taka Katana spuszczałaby wielkie manto wszystkim sportom z lat 80-tych. I mam szczerą nadzieję, że trent ulepszania starych motocykli poprzez wzmacnianie silników i dawanie dobrych zawieszeń i hamulców będzie ewoluował, bo do głowy w tym momencie przychodzi mi co najmniej dziesięć motocykli aż proszących się o kurację odmładzającą.
Co sądzicie o New Jack Icona? Jakie Waszym zdaniem motocykle powinny dostać drugie życie? Zapraszamy do dyskusji!
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze