tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Icon tuninguje Suzuki Katanę
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Icon tuninguje Suzuki Katanę

Autor: Łukasz "Boczo" Tomanek 2015.02.19, 11:23 Drukuj

Suzuki Katana było dziwne nawet w dziwnych latach 80-tych. Było tak futurystyczne, że wyprzedzało swoje czasy, ale mimo absurdalnego designu i zaawansowania technicznego było całkiem niezłym motocyklem. Katana była i nadal pozostaje ikoną szalonego pomyślunku designerskiego i inżynieryjnego. Nikt nie wiedział tak naprawdę, czym Katana była. Motocykle  sportowym? Turystycznym? Jednymi drugim? Była (i to dość trafne określenie) statkiem kosmicznym wśródj jednośladów.

Niemniej jednak, wszystko można poprawić. A zadania tego podjął się Icon. Jest faktem powszechnie znanym, że firma ta ma na swoim koncie  kilka naprawdę zwariowanych projektów, a New Jack dołączył właśnie do tego zacnego grona. Z daleka być może wszystko wygląda jak fabryczny motocykl, ale Icon zmienił właściwie wszystko. Przede wszystkim, miejsce seryjnego silnika zajęła inna legendarna jednostka Suzuki, mianowicie kowadło z Bandita 1200. Powstał oczywiście problem rozmiaru, jako, że  silnik z Bandita jest wielkości średniej pralki. Icon musiał więc zmodyfikować ramę w taki sposób, aby upchnąć tam silnik i sprawić, aby jego umiejscowienie  nie upośledzało właściwości jezdnych. Zmieniono też całkowicie zawieszenie. Przednie USD pochodzi z, uwaga, Hondy CBR 954. tylny wahacz z Suzuki TL1000, koła z Hondy VTR SP, a samo tylne zawieszenie to dwa amortyzatory Nitro Racing. Rzecz jasna zmieniono też hamulce, które w tym przypadku dostarczył Nissin.

NAS Analytics TAG

Na całe szczęście nie zmodyfikowano zbytnio designu, który tak mocno utożsamiany jest ze zwariowaną epoką. Zresztą czy taka recepta ma w ogóle prawo nie działać? Hardkorowy design + topowe zawieszenie + dobre hamulce + jeden z najlepszych silników w historii. W mojej głowie jest aktualnie jakiś weekendowy event torowy, gdzie taka Katana spuszczałaby wielkie manto wszystkim sportom z lat 80-tych. I mam szczerą nadzieję, że trent ulepszania starych motocykli poprzez wzmacnianie silników i dawanie dobrych zawieszeń i hamulców będzie ewoluował, bo do głowy w tym momencie przychodzi mi co najmniej dziesięć motocykli aż proszących się o kurację odmładzającą.

Co sądzicie o New Jack Icona? Jakie Waszym zdaniem motocykle powinny dostać drugie życie? Zapraszamy do dyskusji!

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę