Kawasaki ZX-10R - zielony egzekutor
"Pierwsze Kawasaki ZX-10R" powinno byæ osobnym rzeczownikiem wprowadzonym do s³ownika. Ka¿dy kiedy¶ natkn±³ siê na info o tym motocyklu, ka¿dy kiedy¶ s³ysza³ o nim, ka¿dy rozmawia³ z kim¶, kto zna kogo¶, kto na nim je¼dzi³. Pierwsza dziesi±tka wg in¿ynierów Kawasaki wcale nie mia³a byæ motocyklem, który na kartach dwuko³owej historii odci¶nie tak wyra¼ne piêtno. Prawdê mówi±c, Kawasaki nie odcisnê³o piêtka, ale po prostu zostawi³o na kartach historii d³ug±, czarn± krechê z palonej gumy.
Sam fakt, ¿e motocykl powsta³ nie by³ w tamtym czasie dla nikogo zaskoczeniem. Wy¶cig zbrojeñ w klasie 1000cc trwa³ w najlepsze. Koncerny szala³y byle tylko ich flagowe superbike'i mog³y sobie skakaæ do garde³ i osi±gaæ najlepsze rezultaty. Zreszt± po tym, jak Zielony Egzekutor wyjecha³ na ulice, Yamaha i Suzuki zwariowa³o. Yamaha natychmiast zagê¶ci³a ruchy, aby rok pó¼niej wypu¶ciæ now± R1, a Suzuki (tak¿e rok pó¼niej) zaprezentowa³o Gixxera K5, jednego z najbardziej w¶ciek³ych Gixxerów ever. Przypadek? Fakt faktem, za zasadami gry pod±¿y³a te¿ w 2005 Honda, prezentuj±c nowego Fireblade'a, jednak w Wielkim Skrzydle poszli nieco inn± drog±, która notabene okaza³a siê w³a¶ciwa. Ale dosyæ historii, na poni¿szym filmie zobaczycie, jak Kawa wyprzedza Gixxera przy 299 km/h w zasadzie przeje¿d¿aj±c obok niego. Witamy w wariatkowie.
No dobrze, zatem dlaczego sta³o siê tak, ¿e teraz o ZX-10R z 2004 roku mówi siê jak o W³adzie Palowniku? Po pierwsze, legitymuj±c siê moc± 175 KM w 2004 roku ZX-10R by³o najmocniejszym motocyklem sportowym na rynku. Moc nominalna by³a, wbrew pozorom, ma³o istotna. Istotne by³o to, w jaki sposób Kawasaki j± oddawa³o. Wyobra¼ sobie, ¿e wchodzisz do baru, znajdujesz najwiêkszego go¶cia z bicepsami jak krowie ud¼ce i tatua¿ami, z którym wiêkszo¶æ mówi "¶mieræ", po czym sprzedajesz mu li¶cia w twarz. To, co stanie siê nastêpne z grubsza przypomina to, co w ZX-10R dzieje siê po odwiniêciu gazu w opór. Nie mo¿na tego zrobiæ bez zastanowienia i upewnienia siê, czy wszystko jest na "tak". Dziesi±tka oddawa³a moc nagle, brutalnie i byæ mo¿e s± na ¶wiecie sprzêty, w których dodawania gazu przypomina g³askanie najedzonego kota, ale Kawasaki nie jest jednym z tych sprzêtów.
Model '06 nie by³ ju¿ tak bezkompromisowy i hardkorowy. Wygl±da³ lepiej, ale w my¶l nowo poznanej przez Kawasaki zasady, ¿e mo¿e jednak nie wszyscy kierowcy lubi± woziæ ze sob± zapasow± bieliznê, motocykl trochê (zaznaczam, trochê) ucywilizowano. Jednak w przypadku Kawasaki ZX-10R to tak jakby powiedzieæ, ¿e w ci±gu ostatnich lat ucywilizowano trochê katastrofy lotnicze. Czy Kawasaki ZX-10R zas³uguje na miano "Niesamowitego Motocykla"? Oj tak, i to bardzo. Kiedy my, maniacy dwóch kó³ek i szaleñcy z benzyn± w ¿y³ach s³yszymy "pierwsze ZX-10", nasze ¼renice rozszerzaj± siê, oddech przyspiesza, a w sercu pojawia siê uczucie strachu i podniecenia. A je¶li to nie jest definicja niesamowitego motocykla, to co ni± jest?
Przeczyta³ pe³ny test u¿ywanego Kawasaki ZX-10R.
Sprawd¼ pozosta³e "Niesamowite Motocykle":
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarzeo jaki piêkny! kocham Kawasaki :)
OdpowiedzFajnie. W d*** mam test napisany przez kogo¶, kto nie mo¿e na ten motocykl zadrzeæ nogi.
Odpowiedzred. boczo nie wsiadzie na moto?
OdpowiedzKawasaki zawsze mia¿d¿y³o i ma³o maj± nudnych sprzêtów.Robi± sprzêty z najwiêkszymi jajami w ca³ej Japoni.Teraz wzieli siê za skutery wiêc niestety id± na masówe.My¶lê o tym sprzêcie,ale ...
OdpowiedzNa jesieñ mogê ci sprzedaæ swoj± :)
OdpowiedzMam, polecam ka¿demu z czystym sumieniem kto szuka mocnych wra¿eñ :)
OdpowiedzAutor teksu autor tekstu trochê bzdur napisa³ poniewa¿ w 2004r kiedy ZX10R wyjecha³ na ulice to w tym samym czasie na ulice wyjecha³a CBR 1000RR I R1 RN12.
Odpowiedzw 2 filmie suka zmienione przelozenie albo kawa po tunie w testach obydwa motocykle osiaga³y prawie identyczny vmax 290-295 km/h
Odpowiedzsuka kreci stale 11500 obr/min wed³ug gearing commander przy 11500 powinno byc okolo 291 km/h pytanie teraz czy to 291 licznikowe czy realne , jakie przek³amanie ma licznik w tym gsxr? szczyt mocy gsxr ma w zakresie plus minus 10-12 tys obrotow ,jesli na filmie by³ opór to licznik musi miec bardzo ma³e przek³amanie lub nieby³o oporu lub kierowca gsxr ubiorem badz wielkoscia dawa³ duzo wiekszy opor aero niz na zx10 obydwa moto maja niemal identyczne osiagi zarówno przyspeszenia jak i vmax przy czym zminimalna przewaga suzi w testach w motorcycle usa suzuki uzyska³o 184 mph a zx10 182 mph np w 2004 roku podobnie 1/4 mili róznica 1 mph czas 0.1 sec hamowna tez na kole bliziutko , reasumujac kawa po tunie suzi zmenione przelozenie ,suzuki niejechana do oporu ,kerowca suzi wielki jak stodo³a ,jakies zaniedbania serwisowe w suzuki i ma³y ubytek mocy zuzyce silnika i ubytek mocy cisnienie w oponach 0,5 bara w suzi .prosze bardzo :) http://images.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/04SupBikSpecs.jpeg http://www.motorcycle-usa.com/9/816/Motorcycle-Article/2004-Superbike-Smackdown.aspx
OdpowiedzSzkoda ¿e GSXR przy ZX-10R jest nudny :D
Odpowiedz