Kawasaki ZX-10R vs 1000-konny Nissan - mistrzowie prostej
Przerobione (zniszczone?) Kawasaki ZX-10R kontra 1000-konny Nissan 240SX.
Osobiście uważam, że przerabianie praktycznie nowego, sportowego motocykla by jeździł tylko na wprost jest pomysłem bezsensownym. Co innego sprzęt zbudowany od podstaw do wyścigów na 1/4 mili czy opisywana przez nas ostatnio Hayabusa Toxic Turbo, co innego ZX-10R z włożonymi lagami w półki i gościem w krótkim rękawku. Na domiar złego jest od niego szybszy właściciel starego Nissana…
A Wy co myślicie o takich przeróbkach motocykla?
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeProfesjonalistê poznaæ po sprzêcie i ubiorze jego...
OdpowiedzStary Nissan - dobry dowcip :D Fakt faktem, ¿e jest to stara buda Silvii S14, jednak¿e silnik jest opisany elegancko - 1000 konne 2JZ. Sam fakt, ¿e silnik pochodzi z Supry, ma 1000 kunia mocy i ...
Odpowiedzco za roznica z czego silnik i czy nissan jest stary czy nowy ? 100 koni to 1000 koni niewa¿ne czy w wartburgu czy veyronie w sumie wa¿ne wartburg z 1000 konmi i niewlee wieksza amsa ni¿ seria nie dalby szans veyropnowi na 1/4 mili gdyby mia³ trakcje bo jest 2 razy l¿ejszy .
OdpowiedzNo wiem, wiem. Ostatnio ogl±da³em odcinek The Smoking Tire, gdzie go¶ciu wrzuci³ 2JZ do starego Lexusa IS200. Odcinek programu nazywa siê "Perfect Sleeper" z tego co pamiêtam ;)
OdpowiedzNo nie bardzo rozumiem - jaka przeróbka w tym 10R umo¿liwia tylko jazdê na wprost ?
Odpowiedz¯adna, autor tego artyku³u zrobi³ jakie¶ kosmiczne t³umaczenie. Zielona kawa ma po prostu zrobiony typowy power commander tune, bo to USA, a czarna, nowa kawa jest seryjna. Wspomnia³em o USA, bo tam sprzêty s± dosyæ zblokowane na komputerach i po prostu ta zielona kawa po tunie ma moc mniej wiêcej naszej europejskiej serii + ~5 km.
Odpowiedzautorowi chodzi³o o to ze kawa po takich przzerobkach niema szans na zzakretaach z seryjna bo chocia¿by mamy powa¿ne obni¿enie co znacz±cy zmniejsza prze¶wit a co atym idzie kat pochylenia i predkosc w zakrecie ....
Odpowiedzgeneralnie jak dla mnie to mi to wszystko jedno ka¿dy ma motocykl czy cokowliek innego po to co sam uwa¿a za s³suszne i tyle w temacie ja bym sportowego motocykla do jazdy na wprost nigdy nieprzeorbil ale jak komus to pasuje jestem za ;) do 220 gdzies kawa daje rade .
Odpowiedztak jak Lel napisal wczesniej, motocykle tak samo jak samochody w USA sa slabsze (czesto dosyc sporo) niz ich europejskie odpowiedniki. I to chodzi nie tylko o sama moc maksymalna, ale takze kreca sie na nizsze obroty - motocykle sportowe w wersji USA potrafia miec limiter nawet 2000 obr/min nizej niz wersja Europejska. Rozwiazaniem jest Power Commander, ktory wlasnie pomaga osiagnac moc zblizona do wersji europejskiej. Takze fabryczne wydechy amerykanskie sa czesto inne (bardziej restrykcyjne) niz europejskie - powtorny obieg spalin (to nie wystepuje w ukladach europejskich), i jeszcze do tego system lapania oparow (tez tego nie ma w europie), ktory tez swoje doklada. Wynika to z tego, ze kontrola emisji spalin w USA skupia sie na NOx i czastkach stalych, a kontrola emisji w Europie skupia sie na CO i CO2. Innymi slowy w uproszczeniu Europa skupia sie na oszczednosci paliwa i wydajnosci silnika a USA na zminimalizowaniu smogu. Dlatego tez praktycznie zaden diesel nie jest w stanie sprostac amerykanskim wymogom. A swoja droga, jak wyszlo niedawno w zwiazku z afera VW, diesle nie sa w stanie w realnym swiecie sprostac nawet wymogom europejskim.
Odpowiedz