Honda CB750 to pierwszy w historii Superbike. To pierwszy w historii motocykl, który mia³ w sobie rozwi±zanie powszechnie stosowane w obecnych sprzêtach. To pierwszy motocykl z czterocylindrowym, rzêdowym silnikiem, piêciostopniow± skrzyni± biegów i hamulcami tarczowymi. CB750 to najwiêkszy kamieñ milowy w historii motocyklizmu. Za jego pomoc±, Honda wyrobi³a sobie opiniê firmy solidnej i rzetelnej, produkuj±cej maszyny dopracowane i niezawodne. Dowodem na to mo¿e byæ fakt, ¿e dzi¶, 41 lat po wypuszczeniu pierwszego egzemplarza na rynek, nadal (i to czêsto, zw³aszcza w Stanach) mo¿na spotkaæ je¿d¿±ce Hondy CB750, które s± u¿ytkowane na co dzieñ. Jedwabista praca silnika by³a absolutnie nieprawdopodobna. Dealerzy stosowali s³ynny test szklanki. Stawiali j± na kanapie, odpalali motocykl i odkrêcali gaz. Woda nigdy siê nie rozlewa³a. Rzêdowa czwórka brzmia³a jak w³oskie supersamochody Ferrari Testarossa czy Lamborghini Miura. W czasach, gdy niczym dziwnym nie by³o, gdy motocykl w czasie jazdy gubi³ pokrywy, ¶ruby czy ko³a, Honda CB750 by³a pod tym wzglêdem lata ¶wietlne przed konkurencj±, je¿d¿±c bezawaryjnie nawet przez 180-200 tys. km. Honda powsta³a w tym samym roku, w którym pierwszy cz³owiek stan±³ na ksiê¿ycu i by³a równie prze³omowa. I trochê nudna. Je¼dzi³a tak p³ynnie, tak dobrze i tak bezawaryjnie, ¿e mo¿na by³o na niej zasn±æ. Zmieni³a ¶wiat, odwróci³a go do góry nogami i dlatego jest niesamowita oraz po¿±dana.
|
|
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze