Yamaha YZF R6 2008 Wydaje się, że średniolitrażowa sportowa Yamaha ma się doskonale. Inżynierowie mają na ten temat odmienne zdanie, stąd po niecałych 2 latach produkcji zostają wprowadzone modyfikacje obejmujące najważniejsze elementy motocykla. Zmianie uległa rama, wahacz oraz rama pomocnicza zadupka. Do tego sporo zmian objęło jednostkę napędową i sterowanie nią. Ceną za dzierżenie tytułu najbardziej zaawansowanej 600-tki na rynku jest ponad 50 zmian w silniku. Najważniejsze z nich to tytanowe zawory, całkowicie zmienione głowice, w wyniku czego stopień sprężania wzrósł z 12,8:1 do 13,1:1. Wszystko oczywiście w celu polepszenia oddawania mocy. Nowa jednostka R6 otrzymała również ten sam system sterowania co Yamaha R1 z kolektorem o zmiennej długości kanałów dolotowych.
Jako najbardziej zaawansowana R6, jako pierwsza seryjna 600-tka, otrzymała subframe (rama pomocnicza utrzymująca zadupek) wykonany w całości z magnezu. To pozwoliło zaoszczędzić 450 gram masy i jeszcze bardziej zbliżyć się do ideału filozofii centralizacji masy. Ostatnią, lecz nie mniej ważną zmianą jest pogrubienie tarcz hamulcowych z 4,5mm do 5mm w celu polepszenia chłodzenia. Nie obyło się oczywiście bez drobnych zmian stylistycznych, choć te już nie są tak wyraźnie widoczne. Główną zmianę przeszedł zadupek, który został wyposażony w swego rodzaju dyfuzory zaraz za siedzeniem kierowcy. Są to dwa mikroskrzydełka, które z daleka idealnie wtapiają się w całość tylnej części nadwozia. Spełniają one ważną rolę stabilizacyjną podczas szybkiej jazdy. Polecamy nowości na rok 2008: |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze