Tak umiera motoryzacja, czyli Europejski Zielony £ad [FELIETON]
Ostatnie spalinowe samochody i motocykle znikną z Europy za 15 lat. Wydaje wam się to niemożliwe? Nie takie rzeczy już w Unii Europejskiej przechodziły.
O konieczności ochrony przyrody nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać - tony plastiku, śmieci, kopcące ciężarówki i kominy widzi codziennie każdy z nas. Rzecz w tym, że unijne pomysły zdają się rozwiązaniem problemów, które nie są ani najbardziej palące, ani… w ogóle problemami nie są. A gdzieś przy okazji umierają piękne idee, które, choć może przestarzałe, wciąż budzą emocje i dają nam wiele radości.
Elektryk dla każdego. Czy chcesz, czy nie
Każda rodzina w UE musi mieć dostęp do samochodu elektrycznego i nie może martwić się gdzie go naładuje! - krzyczą unijni urzędnicy w przygotowanej deklaracji dotyczącej planów na najbliższe lata. Ten strasznie agresywny lobbing na rzecz pojazdów elektrycznych musi zastanawiać. Przecież prąd nie bierze się znikąd - wciąż znaczna część energii w Europie pochodzi albo z węgla, czyli paliwa kopalnego, albo z elektrowni atomowych, które także dla środowiska nie są obojętne. Jaką korzyść, poza miastami czystymi na szkodę terenów podmiejskich, dają nam owe elektryki?
Kolejnym problemem są materiały do produkcji pojazdów elektrycznych, niejednokrotnie pozyskiwane rabunkowo, przy wykorzystaniu taniej siły roboczej, czasem dzieci, transportowane wielkimi statkami po całym świecie. Statkami, napędzanymi oczywiście ropą naftową. Po zużyciu, utylizacja odpadów z elektryków obciąża środowisko znacznie bardziej niż to, co zostaje z pojazdów spalinowych.
Europejski Zielony Ład zakłada redukcję emisji spalin nawet o 50-55 proc. do 2030 r. Co to oznacza dla motoryzacji? Najpewniej zagładę, ponieważ już dziś spełnienie horrendalnych wymagań zmusza wielu producentów do oszustw, żeby wspomnieć Volkswagena, czy Porsche. Konieczność obniżenia uzyskanych z niemałym trudem wyników emisji o połowę będzie oznaczać śmierć motoryzacji, jaką znamy.
Europejski Zielony Ład zakłada całkowitą eksterminację pojazdów spalinowych. Z pragmatycznego punktu widzenia być może rozwiązanie to jest dobrym pomysłem - cichy transport i scentralizowanie emisji szkodliwych substancji może dać efekt w postaci mniejszego zanieczyszczenia. Ale ogromna część kierowców korzysta z pojazdów także z pasji, nie tylko w celach transportowych. Co z nimi? Czy petrolheads będą musieli przerzucić się na organiczne rolnictwo?
Reszta świata ma wyj...
To wszystko dzieje się w czystej, poukładanej i świadomej zagrożenia ekologicznego Europie. Tymczasem w Azji i Ameryce nikt takimi drobiazgami jak planeta Ziemia, nie zawraca sobie głowy. Śmieci wyrzuca się tam wprost do rzek, coś takiego jak normy emisji spalin nie istnieje, a ogromne, paliwożerne silniki są, w zależności od regionu, symbolem statusu lub po prostu codziennością. Naiwne jest myślenie, że sam Stary Kontynent udźwignie odpowiedzialność za całą Ziemię. Obciążymy się potwornymi kosztami i pogrzebiemy pod ich ciężarem, dając krajom Azji i Ameryki, które nie mają skrupułów, pole do rozwoju kosztem środowiska naturalnego.
Unijni aktywiści środowiskowi postulują, by ostatni spalinowy pojazd zniknął z europejskich dróg już za 15 lat. Spieszmy się kochać nasze silniki, tak szybko znikają…
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarzeekologia jest tylko jednym z aspektów i dzwigni± do przeprowadzenia zmiany. Prawd± jest to, ¿e na ropê Europa wydaje giga pieni±dze, które id± w obce rêce i na dodatek wykorzystuje siê przeciw ...
Odpowiedz''To wszystko dzieje siê w czystej, pouk³adanej i ¶wiadomej zagro¿enia ekologicznego Europie. Tymczasem w Azji i Ameryce nikt takimi drobiazgami jak planeta Ziemia, nie zawraca sobie g³owy. '' ...
OdpowiedzMam prawie 50 wiosen i do kilkunastu lat wstecz my¶la³em, ¿e najgorsz± gospodarcz± i spo³eczn± organizacj±, jak± cz³owiek wymy¶li³ w XX wieku by³o RWPG. Od jakiego¶ czasu przekonujê siê, ¿e RWPG to...
OdpowiedzJa te¿ pamiêtam czasy s³usznie minione. I tym bardziej jak s³yszê ¿e UE, z ca³ym syfem jaki niesie, jest zrownywana z komunizmem to zastanwiam siê czy to na powa¿nie czy to smutny ¿art. Chyba w innym systemie dorastalismy kolego.
OdpowiedzHeh. 55% redukcji emisji spalin do 2030 roku... Ekologiczny transport? Witajcie konie i wozy drabiniaste!
OdpowiedzZag³osujê "obiema rêcyma" na cz³owieka (grupê osób, partiê), która rzetelnie podsumuje zyski i straty naszej przynale¿no¶ci do UE. Jasno przedstawi wyniki spo³eczeñstwu i doprowadzi do referendum ...
OdpowiedzPolecam ksi±¿kê Nazistowskie korzenie UE.
OdpowiedzAhahaha. No to je...y lewacki ¿ydo-ko³choz, czy mo¿e jednak nazistowskie korzenie?? Ch³opie ale ty wysoko szybujesz, planujesz kiedy¶ wyl±dowaæ?
OdpowiedzA mo¿e to jest to samo?
OdpowiedzZatem ¿ydo-komuna ma nazistowskie prowieniencje. Brawurowa teza!
OdpowiedzKilka obrazków na pocz±tek nowej intelektualnej przygody? https://politykapolska.eu/2018/12/01/z-jednego-pnia-ateistycznego-propaganda-znajdz-roznice-nazizm-i-komunizm /
OdpowiedzTrochê co¶ innego mia³em na my¶li. Ja staram siê ob¶miaæ, obrzydliwy dla mnie, antysemityzm. A ty mi tu udowadniasz ¿e totalitaryzmy dzia³aj± wg tych samych schematów. Wielce odkrywcze to nie jest, je¶li mam byæ szczery.
OdpowiedzPrzeczytaj ksi±¿kê i dyskutuj. I poczytaj kto by³ twórc± ue.
OdpowiedzChyba ¿artujesz Z wiekiem coraz bardziej szanujê swój czas i ksi±¿ki dobieram starannie. I ty jeszcze chcesz ¿ebym z tob± dyskutowa³. Nie do¶æ ¿e fantasta to jajcarz z ciebie.
OdpowiedzTylko te z biblioteczki wyborczej?
OdpowiedzTak. Tylko i wy³±cznie te. Twa przenikliwosc jest godna twego nazwiska George!
OdpowiedzWyczuwam czekistów na milê.
OdpowiedzTy to jeste¶!!
OdpowiedzJe..æ lewack± ue. Mam sumienie czyste, by³em przeciw wst±pieniu do ¿ydo ko³hozu.
OdpowiedzI ja te¿.
Odpowiedz