Romet 2016 - mega test czterech nowych modeli!
Małopojemnościowy motocykl typu adventure. Miejski scrambler 125 z silnikiem V2. Neo-klasyk w wersji z bocznym koszem i w końcu cruiser z rzędową dwucylindrówką.
Okej, miejmy to za sobą: wielu "prawdziwych" motocyklistów ma nieustanny problem z przyjęciem Rometa do panteonu pojazdów, którymi mogliby jeździć, głównie z powodu pochodzenia motocykli. Moje zasadnicze pytanie brzmi: i co z tego? Dzięki zmianom w regulacjach prawnych dotyczących pojemności 125 istnieje ogromna, nowa grupa użytkowników jednośladów. W wielu przypadkach grupa nieskażona stereotypowym myśleniem motocyklistów o innych motocyklistach i motocyklach. Czytając forumowe komentarze dotyczące 125-tek mam wrażenie, że sporo tzw. "prawdziwych" motocyklistów zapomniało, że w gruncie rzeczy w motocyklach chodzi o radość z jazdy, moknięcie w deszczu i wypad z kolegami na ciekawą kombinację winkli. Czy do tego potrzeba markowego motocykla o mocy przekraczającej 100 KM?
Teraz klawiatury grzeją się by napisać, że jakość "chińskich" produktów nadal jest zbyt niska. Ale czy aby napewno? Oczywiście, jest niższa od motocykli japońskich, ale jakość jest proporcjonalna do ceny i proporcjonalnie z ceną będzie rosła. Miałbym problem z przeciętnym jakościowo pojazdem za 50,000 zł, nie mam najmniejszego z pojazdem za 5,000 zł.
Ufff… Jak już mamy to za sobą, to czas przyjrzeć się najnowszej gamie Rometa. Z całej oferty wybrałem cztery najciekawsze sprzęty, chociaż nowości jest więcej. Seria RX w dwóch wersjach (Tour i Street) to 125-ki o cenie nie przekraczającej 5,000 zł, ale od przyszłego roku na rynku pojawi się także droższa, lepiej wyposażona seria Z-One. My jednak nie o nich. Dzisiaj na tapetę bierzemy lekkiego turystyka ADV250, noe-klasyka Classic 400, miejskiego lansiarza SCMB 250 i cruisera klasy 125 - model RCR.
- ZOBACZ NASZ TEST: Romet ADV250 2016 - budżetowy turysta
- ZOBACZ NASZ TEST: Romet SCMB 250 2016 - jest lans!
- ZOBACZ NASZ TEST: Romet Classic 400 2016 - dużo motocykla za nieduże pieniądze
- ZOBACZ NASZ TEST: Romet RCR 2016 - prawie jak cruiser
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeFajnie ¿e mamy takie marki jak ROMET czy JUNAK, mimo ¿e ich produkcja nie jest w 100% w Polsce. Ale jak kto¶ ceni sobie przede wszystkim jako¶æ, trwa³o¶æ i niezawodno¶æ, powinien jednak celowaæ w ...
Odpowiedz