tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Romet ADV250 2016 - budżetowy turysta
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Romet ADV250 2016 - budżetowy turysta

Autor: Michał Mikulski 2015.09.15, 16:00 26 Drukuj

ADV250 przede wszystkim ma motocyklowe gabaryty i gdyby specjalnie mocno się nie przyglądać, to cieżko byłoby określić, że to jednocylindrówka o pojemności 250 ccm.

Ogromnie zaskoczyła mnie informacja, że pierwszy lekki motocykl typu adventure zobaczę w gamie Rometa (nastawiałem się na KTM-a, który jeszcze w tym roku ma zaprezentować 390 Adventure). Sprzęt nazywa się ADV250 i na pierwszy rzut oka wygląda jak nieślubne dziecko Hondy NC750X z BMW G650GS. To niekoniecznie źle.

NAS Analytics TAG

ADV250 przede wszystkim ma motocyklowe gabaryty i gdyby specjalnie mocno się nie przyglądać, to ciężko byłoby określić, że to jednocylindrówka o pojemności 250 ccm. Proporcje są jak najbardziej okej, a wyposażony w akcesoryjne kufry i gmole sprzęt wygląda na droższy niż w rzeczywistości jest. Za sterami standardowy zestaw przyrządów, wszystkie przełączniki w zasięgu kciuka - w ogólnym rozrachunku przyzwoicie, ale bez większego szaleństwa. Pozycja wygodna, a przy moim wzroście sięgającym szalonych 170 cm bez problemu stawiałem całą stopę na ziemi. Zawieszenie teoretycznie jest podwyższone, ale siedzenie umiejscowiono dość nisko i prześwit nadal rozpatrywałbym w kategoriach szosowych.

Chłodzony cieczą silnik z czterema zaworami w głowicy generuje 25 KM przy 9,000 obr./minutę. Po uruchomieniu jednostki napędowej z wydechu wydobywa się zaskakująco głośny i przyjemny pomruk. Na tyle głośny, że na dłuższą metę podróżowanie bez stoperów mogłoby być męczące. Mimo wszystko silnik ADV250 to najmocniejsza strona pojazdu. Dzięki niemu ADV przyjemnie kręci się pod czerwone pole i sprawnie przyspiesza do prędkości przekraczających licznikowe 120 km/h. Co więcej, podróżowanie w dwie osoby z prędkościami do 100 km/h nie sprawiają większych problemów, a na moje oko prędkość maksymalna przekracza 140 km/h (inna sprawa, że licznik może mocno przekłamywać).

Zażalenia? Testowany przez nas egzemplarz miał ewidentny problem z hamulcami, który jednak można zrzucić na fakt, że był to model przedprodukcyjny. Z przodu pracuje pojedyncza tarcza hamulcowa, w teorii bez problemu powinna poradzić sobie z ważącym 163 kg motocyklem. Z mojej perspektywy większym problemem jest totalnie zbyt miękki przedni widelec. Motocykl miał tendencje do wężykowania przy wyższych prędkościach, widelec USD w terenie dobijał, a gdyby hamulce działały, nurkowanie przodu byłoby nie do zniesienia. Ponoć przypadłość ta ma być zniwelowana zanim ADV trafi do sklepów. Mam nadzieję, że tak się stanie - zwłaszcza, że tylny amortyzator posiada prostą (ale wystarczającą) regulację.

Według danych producenta ADV250 ma spalać średnio ok. 3 L/100 km, co przy 16-litrowym zbiorniku paliwa daje teoretyczny zasięg na poziomie 500 km. Nawet jeśli ten dystans jest mniejszy, to nadal przyzwoity. Najlepsze jednak, że w podstawowej wersji ADV będzie kosztował ok. 13,000 zł (oficjalne ceny powinny być potwierdzone do końca miesiąca). W moim odczuciu za stosunkowo niedużą cenę dostajemy dużo motocykla. Nowego, posiadającego gwarancję, przyzwoite osiągi i sporą funkcjonalność. A, że za te pieniądze można kupić używany motocykl adventure? Cóż, to już zupełnie inna sprawa.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
romet adv250 2016 akcjaromet adv250 2016 lampa
NAS Analytics TAG
romet adv250 2016 nowy modelromet adv250 2016 kufry
romet adv250 2016 nowyromet adv250 2016 sakwy
romet adv250 2016 z kuframiromet adv250 2016 tyl
romet adv250 2016 statykaromet adv250 2016 siedzenie
romet adv250 2016 hamulceromet adv250 2016 silnik
 romet adv250 2016 od przodu
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: btk 30/09/2015 22:27

Nie, to chyba einstein

Odpowiedz
Autor: Rafito 21/09/2015 14:24

trafne spostrzeżenie

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę