Klasa MotoE - 12 zespołów i 18 zawodników w sezonie 2019
Ostatnie spotkanie komitetu organizacyjnego nowo powstałej, elektrycznej klasy MotoE, miało miejsce przy okazji GP Austrii na torze w Spielbergu. Potwierdzono tam listę zespołów, terminy jazd testowych oraz głównych sponsorów serii.
Elektryczna rewolucja w świecie najważniejszych wyścigów motocyklowych na świecie powoli się materializuje. W sezonie 2019 oficjalnie wystartuje klasa MotoE, w której ścigać się będą motocykle włoskiej marki Energica. Ich chłodzone olejem elektryczne silniki mają zapewniać ciągłą moc na poziomie 147 KM i moment obrotowy wynoszący 200 Nm - będą to więc osiągi zbliżone do maszyn klasy Moto2.
Swój udział w wyścigach klasy MotoE potwierdziło 12 zespołów, w większości doskonale znanych z pozostałych klas. Część z nich wystawi dwóch kierowców, a część tylko jednego. Ekipy z podwójną obsadą to Tech 3 Racing, LCR Team, Pramac Racing, Esponsorama Racing, Gresini Racing oraz Angel Nieto Team. Po jednym zawodniku wystawią Sepang International Circuit, Marc VDS Racing Team, Ajo Motorsport, Pons Racing, Dynavolt Intact GP, a także SIC58 Squadra Corse, prowadzony przez Paula Simoncellego, ojca Marco.
Weekendy testowe serii MotoE odbywać się będą na torze Jerez, a ich daty ustalono na 23-25 listopada 2018, 13-15 marca 2019 oraz 23-25 kwietnia 2019.
Sponsorem tytularnym klasy elektrycznej jest międzynarodowy koncern energetyczny Enel. W grupie głównych sponsorów znalazł się również włoski producent e-motocykli Energica, dostawca opon Michelin, a także firma kurierska DHL.
W czasie nadchodzącego GP San Marino poznamy kolejne ustalenia, dotyczące przyszłorocznych wyścigów klasy MotoE, w tym te najbardziej ekscytujące: listę torów, na których odbęda się zawody oraz listę zawodników.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze