tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM modele 2010 - w tym samym kierunku
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

KTM modele 2010 - w tym samym kierunku

Autor: Michał Mikulski 2009.10.14, 13:06 Drukuj

strony: 1 2 3 4 5 6

Gdyby ktoś kazał mi wymienić dziesięć różnic między tegorocznymi, a zeszłorocznymi motocyklami KTM, uniósłbym ramiona i z przykrością stwierdził, że nie mam pojęcia. Zmieniona okleina? I co z tego? Dlaczego KTM nie wprowadza wtrysku, ma jako jeden z niewielu stalową ramę i ciągle brnie w te przeklęte dwusuwy. Czas na zmiany, obudźcie się!

„Coś czuję, że zacznie mi się nudzić ten KTM" - taka myśl kołatała mi w głowie do czasu dziennikarskiej prezentacji modeli 2010. Ignoranci powiedzą, że to te same motocykle, tylko w jaśniejszym odcieniu pomarańczy. Bardziej mylić się jednak nie można. Austriacy po raz kolejny postawili sobie za cel ewolucję, nie rewolucję. Nawet jeśli ich motocykle nie wyznaczają w chwili obecnej nowych kierunków rozwoju, to najwyraźniej Pomarańczowych w ogóle to nie rusza. Liczy się tylko i wyłącznie użytkownik. Mi takie podejście się podoba.

Zmienione ramy w EXC

Wszystkie motocykle serii EXC dostały w tym roku kompletnie nowe ramy. Kąt główki ramy w małych dwusuwach (EXC125/200) zaostrzył się o zaledwie pół stopnia, jednak jest to zmiana wyczuwalna. Zwłaszcza, że połączono to z wprowadzeniem nowych półek przedniego zawieszenia, znanych z zeszłorocznych crossówek. W dużych modelach czterosuwowych ramę zapożyczono od najnowszej generacji motocykli crossowych. Wielu zawodników skarżyło się, że modele 2009 były zbyt wysoko osadzone w przedniej części motocykla, co powodowało gorsze prowadzenie w ostrych łukach. Najnowsze jednoślady otrzymały aż o 10mm (tak, w tym przypadku to dużo) niżej ulokowaną główkę ramy.

Reszta zmian należy do kosmetycznych. Wzmocnienie pierścieni tłoku w 450. jest chyba ostatnią rzeczą interesującą potencjalnego nabywcę. Tak jak lekkie zmiany w ustawieniu zawieszeń, czy długości przełożenia wtórnego. Dużo ważniejszy wydaje się być nowy układ hamulcowy, nadal marki Brembo, czy przemodelowany airbox. Ten ostatni został zmniejszony i teraz wręcz otula filtr powietrza. Ma to zapobiegać pozostawaniu brudu w komorze filtra. Każdy właściciel KTMa wie, jak ciężko z powodu plastikowych kaskad domyć wnętrze komory w starszych modelach - teraz ten problem ma zniknąć.

Fanów maszynek do kawy, pilarek i kosiarek (nie chodzi o Husqvarnę!) ucieszy pewnie fakt, że teraz obydwa większe modele dwusuwowych endurówek (EXC250/300) otrzymują elektryczny rozruch. Piękna sprawa, zwłaszcza w ciężkich warunkach terenowych. Ciekawe kiedy doczekamy się tego rozwiązania w mniejszych pojemnościowo maszynach.

Kosmetyka SX-ów

Jesteśmy przyzwyczajeni, że to crossowe modele są bardziej „na wypasie". Tym razem było inaczej i od strony technicznych nowości seria SX dużo różni się znacząco od EXC. SX-y także dostały nową ramę, która nie dość, że posiada ostrzejszy kąt główki, to także jest niżej mocowana z przodem motocykla. W kwestii „dopasienia" crossowe modele KTMa mogą pochwalić się jednym - naprawdę dobrymi półkami. „Potrójna klamra", bo tak nazywają się w bardzo wolnym tłumaczeniu nowe półki przedniego zawieszenia, jeszcze niedawno była oferowana jako opcja w katalogu Power Parts. Teraz dostajemy je w serii.

Z miliona przeróżnych dupereli zmienionych w modelach 2010 można napomknąć o nowych koszach sprzęgłowych, zębatkach w skrzyniach biegów (ponoć te wytrzymają wszystko i jeszcze trochę) i ogólnym wygładzeniu charakterystyki motocykli. Agresywność ustąpiła miejsce równomiernie oddawanej mocy i poręczności.

Mimo, że prezentowano wszystkie modele, staraliśmy się wybrać te najciekawsze. Tym razem dosiadaliśmy dużych crossówek, szosowego quada oraz dużej endurówki. Przede wszystkim jednak dosiadaliśmy sprzętu wyposażonego w bardzo ciekawe rozwiązanie, sygnowane firmą Rekluse. W opinii wielu obserwatorów i osób związanych z rynkiem offroadowym rozwiązanie godne miana mini rewolucji. Takiej jaką ma sprezentować Honda VFR1200F, tylko bez bicia piany i nadmiernego autopodniecania. Zaintrygowani?

2010 ktm exc 250 dwusuw
ktm dwusuw 2010 nowe modele
ktm exc 250 2010
ktm skok
scigaczpl na ktmach
ktm 2010 wszystkie modele
czechy ktm zapisy
ktm dni otwarte testy
naprawa ktm ktm gravity fx okleina ktm nowy airbox
ktm nowa rama ktm gravity fx okleina
motor 450 EXC rekluse sprzeglo automatyczne ktm
wp zawieszenie ktm

strony: 1 2 3 4 5 6

NAS Analytics TAG

Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę