tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM EXC 400 2009
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motul 7100 10W40

Motul 7100 doskonale sprawdzi się w nowoczesnych silnikach i zapewnia przy tym dłuższe interwały wymiany.

Olej
Motul
7100
10W40

Sprawdź cenę >
NAS Analytics TAG

KTM EXC 400 2009

Autor: Michał Mikulski 2008.07.25, 13:21 2 Drukuj

KTM EXC 400 2009

Trochę przedwcześnie pochwaliłem EXC-Fa, jako idealny motocykl dla amatora. Jest jeszcze jeden, który już teraz jest zapowiadany, jako europejski bestseller. Zresztą w swoim czasie owym był. EXC 400 wraca do gry! Mogło by się wydawać, że zmniejszanie pojemności z 450. do 400. to pomysł co najmniej słaby. Jednakże - tak samo, jak w przypadku chociażby quada Grizzly 550 - mniej znaczy więcej.

Odprężenie

NAS Analytics TAG

Silnik EXC 400 to nic innego, jak mocno odprężona jednostka napędowa EXC 450. Dzięki zmniejszeniu kompresji, zastosowaniu nowego wałka rozrządu, a także zmniejszeniu skoku tłoka, otrzymano idealnie płaską krzywą mocy. Oczywiście, ogromny wpływ miała na to kompletnie przekonstruowana mapa zapłonu. Ostatecznie ten jednocylindrowiec jest jednym z bardziej neutralnych motocykli offroadowych, na jakich w ostatnich latach udało mi się jeździć. Neutralny, ale w sensie 100% pozytywnym.

Na prostej odkręcam gaz do końca. Motocykl przyspiesza bardzo równomiernie, ale w żadnym wypadku nie ociężale. Wrzucam coraz to wyższe biegi, wybierając spokojnie kolejne dziury. Dochodzę do ostrego prawego zakrętu z bandą. Hamulce Brembo efektywnie spowalniają maszynę, perfekcyjnie ustawiając ją do zakrętu. Złożenie, równy gaz i stopniowe przyspieszanie. Bez fajerwerków, bez setek kamieni wystrzeliwanych spod tylnego koła i zarazem... dużo szybciej. Kolejne zakręty, skoki, proste - każdy z elementów EXC 400 przyjmuje na spokojnie, pokonując kolejne przeszkody niczym solidny czołg, produkcji co najmniej rosyjskiej.

Sprzęt radzi sobie równie dobrze w ciężkim terenie. Błotne przeprawy czy strome podjazdy to dla niego żaden problem. W każdym momencie można liczyć na motocykl, który po prostu bezproblemowo i bezstresowo radzi sobie z kolejnymi przeszkodami. Aż strach pomyśleć, co by się stało, gdyby taką moc połączyć z siłą 450. w górnych obrotach...

Mistrz uniwersalności

EXC 400 przygotowany na 2009 rok to najbardziej uniwersalny motocykl z rodziny wyczynowych enduro proponowanych przez austriacką markę. To jednoślad, którym jednego dnia można pojechać ze znajomymi w przeprawową wyprawę prze całą Polskę, a drugiego wystartować w rajdzie enduro. Dokładnie tak - mimo zmniejszonej mocy, mniejszy EXC nie stracił na właściwościach sportowych. Nadal jest to motocykl o porządnym zawieszeniu, jeszcze lepszych hamulcach i przyzwoitym wyposażeniu. Na poziomie krajowym, gdzie różnice sprzętowe nie są tak duże, bez problemu można walczyć nim o wysokie lokaty.

Jaki więc jest największy problem EXC 400? Brak fajerwerków. Przeciętny użytkownik po ciężkim tygodniu pracy chce się „sponiewierać", dostać porządny strzał adrenaliny i koniecznie dobrze się poobijać. Tego niestety nie daje 400., która jest zbyt spokojna, ułożona niczym dziewiętnastolatka z dobrego domu. Walory nowego modelu KTMa docenią doświadczeni jeźdźcy, którzy będą umieli wykorzystać wszystkie jej zalety. Dla przeciętnego Kowalskiego będzie to słabsza wersja motocykla, który ma w garażu - nic poza tym.

Typ konstrukcji silnika Silnik jednocylindrowy, czterosuwowy
Pojemność 393,4 cc
Średnica cylindra x skok 89 x 64 mm
Kompresja 11,1:1
Rozrusznik/ Akumulator Kickstarter/Rozrusznik E-Starter / 4 Ah
Przekładnia 6 biegów
Gaźnik Keihin MX FCR 39
Sterowanie 4 V / OHC dwa wałki rozrządu w głowicy z dźwigienkami zaworowymi
Smarowanie Smarowanie obiegowe pod ciśnieniem z 2 pompami Eaton
Smarowanie silnika 10W50
Zawieszenie przód WP USD Ø 48 mm
Zawieszenie tył WP amortiguador PDS
Skoki zawieszeń z przodu/ z tylu 300 / 335 mm
Hamulce przednie /tylne Hamulce tarczowe 260 / 220 mm
Felgi przednie/ tylne 1,60 x 21"; 2,15 x 18"
Opony przednie/tylne 90/90-21"; 140/80-18"
Nieobciążony prześwit 380 mm
Wysokość siedzenia 925 mm
Zawartość zbiornika ok. 9 l
Waga (bez benzyny) ok. 113,9 kg

Na skróty:

ktm exc 400 skok
ktm taddy akcja
exc 400 2009 zakret
ktm exc 400 2009
exc kierownica
2009 ktm filtr powietrza
exc 400 2009 silnik
NAS Analytics TAG

Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:blaster 05/08/2008 09:48

A gdzie opis exc 530 ??

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
na górę