tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM EXC-F 250 2009
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

KTM EXC-F 250 2009

Autor: Micha³ Mikulski 2008.07.25, 13:21 Drukuj

KTM EXC-F 250 2009

Czterosuwowa endurówka o pojemności 250ccm jest chyba jednym z najbardziej niedocenianych terenowych motocykli w naszym kraju. I nie chodzi mi w tym momencie o prezentowany model - bez względu na markę, króluje podejście „im więcej, tym lepiej". A jest to bardzo duży błąd, ponieważ nowoczesne motocykle tej pojemności - kolokwialnie mówiąc - skopią zadek każdemu. Bo czy mogło by być inaczej, jeżeli połączymy niską wagę z kapitalnymi osiągami i mocą dostępną od najniższych obrotów? Jeżeli do tego dołożymy przewidywalną charakterystykę, neutralne prowadzenie i choć trochę umiejętności kierującego - otrzymamy miksturę stworzoną do szybkiej jazdy.

Mieszanka wybuchowa

NAS Analytics TAG

EXC-F narodził się tak naprawdę dopiero w roku 2007, zastępując przestarzałą konstrukcję EXC 250 Racing. Największym problemem wchodzącego na rynek modelu był niedopracowany silnik, który dobrze spisywał się przy jeździe amatorskiej, lecz zawodził w warunkach sportowych. Chodziło przede wszystkim o specyficzne „dławienie" się oraz przeciętny przebieg krzywej mocy. Już na rok 2008 wrzucono do EXC-Fa nowy silnik, zaś wraz z modelem 2009 lekko go przekonstruowano, tworząc coś, co tak naprawdę powinno powstać dwa lata temu. Nowiutki EXC-F 250 to klasa sama dla siebie.

Jednocylindrowy, czterosuwowy silnik o tak małej pojemności generuje moc - tak samo, jak w przypadku dwusuwowej 125. - rzędu 40KM. Oczywiście jest to wartość nieco wirtualna, jednakże taką podają producenci i tego się trzymajmy. Więc, w czym problem? Co spowodowało, że motocykle tego typu wypchnęły dwutakty z Motocrossowych Mistrzostw Świata i Mistrzostw w Rajdach Enduro? Odpowiedź jest bardzo prosta: elastyczność! Już od najniższych obrotów silnik ciągnie niemiłosiernie do przodu, by dostać lekkiej zadyszki dopiero na najwyższych obrotach. Precyzyjnie wskakujące kolejne biegi dają wrażenie, że jedziemy, jak po szynach, bez uciekającego na wszystkie strony tylnego koła, przodu rwącego się ku niebiosom czy wyrywaniu nadgarstków. Neutralność i przewidywalność to w sportach motocyklowych najchętniej spotykane cechy.

Dlaczego stwierdzenie „mieszanka wybuchowa" jest słuszne? Ponieważ w sporcie te cechy ową mieszankę tworzą.

Ideał dla amatora

Lekka konstrukcja w połączeniu z mocarnym silnikiem powoduje, że sprzęt w ciężkim terenie spisuje się rewelacyjnie. To właśnie po taką pojemność powinni sięgnąć amatorzy, którzy raz w tygodniu wypadają z kumplami na poligon i nie w głowie im starty w zawodach. Może na początku koledzy będą się śmiać, że to „tylko 250.", ale jak zobaczą, że między drzewami, na podjazdach czy w grząskim błocie EXC-F jest lepszy - zmienią zdanie. Początkowo trzeba przyzwyczaić się do mieszania biegami, jednakże nie powinno sprawiać to większego problemu. Problemem zaś mogą być koszty eksploatacyjne. Nie są one ogromne, zwłaszcza jeżeli o motocykl dbamy, jednakże są bez wątpienia większe, niż w przypadku popularnych 450. Częstsze zmiany oleju silnikowego to norma, a zmiana tłoku raz w roku też by nie zaszkodziła. Z każdym większym zaniedbaniem koszty rosną.

KTM EXC-F 250 to motocykl wart polecenia tak samo dla amatora, jak i zawodnika. Jest to także motocykl, który w dużo szybszy i przyjemniejszy sposób może zrobić z amatora - zawodnika.

Typ konstrukcji silnika Silnik jednocylindrowy, czterosuwowy
Pojemność 248,6 cc
Średnica cylindra x skok 76 x 54,8 mm
Kompresja 12,8:1
Rozrusznik/ Akumulator Kickstarter/Rozrusznik E-Starter / 4 Ah
Przekładnia 6 biegów
Gaźnik Keihin MX FCR 39
Sterowanie 4 V/OHC dwa wałki rozrządu w głowicy z dźwigienkami zaworowymi
Smarowanie Smarowanie obiegowe pod ciśnieniem z 2 pompami Eaton
Smarowanie silnika 10W50
Zawieszenie przód WP USD Ø 48 mm
Zawieszenie tył WP Monoshock PDS
Skoki zawieszeń z przodu/ z tylu 300 / 335 mm
Hamulce przednie /tylne Hamulce tarczowe 260 / 220 mm
Felgi przednie/ tylne 1,60 x 21"; 2,15 x 18" Excel
Opony przednie/tylne 90/90-21"; 120/90-18"
Nieobciążony prześwit 380 mm
Wysokość siedzenia 925 mm
Zawartość zbiornika ok. 9,2 l
Waga (bez benzyny) ok. 105,7 kg

Na skróty:

ktm exc-f zakret
250 exc-f akcja
ktm 250 exc-f skok
exc-f 250 2009 zakret
ktm 2009 250 skok
ktm exc-f 250 2009
exc-f 250 2009 silnik
NAS Analytics TAG

Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê