tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 I runda WMMP 2009 w Poznaniu - podsumowanie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

I runda WMMP 2009 w Poznaniu - podsumowanie

Autor: Łukasz Świderek 2009.05.20, 11:16 3 Drukuj

Mamy już za sobą pierwszą rundę Mistrzostw Polski w wyścigach motocyklowych. Zgodnie z oczekiwaniami najwięcej emocji dostarczyła klasa Superstock 600.

Emocje w Superstockach 600

NAS Analytics TAG

Oba wyścig tej klasy zapewniły zgromadzonym kibicom masę emocji, ale szczególnie ten drugi mógł doprowadzić do palpitacji serca. Prowadzenie zmieniało się niczym w kalejdoskopie. Najpierw fantastycznym startem popisał się Daniel Bukowski i przez kilka okrążeń prowadził stawkę. Za jego plecami co chwilę pozycjami wymieniali się Kenny Foray i Paweł Szkopek. Marcin Kałdowski jakoś niemrawo się tylko temu przyglądał zza ich pleców, wyraźnie nie miał pomysłu na włączenie się do walki i utrzymanie tempa. Widać to było w momencie, gdy Szkopek i Foray wyprzedzili Bukowskiego i rozpoczęli swoją ucieczkę. Z początku ten ostatni miał ochotę trzymać się z nimi, ale zły dobór opon spowodował, że utrzymanie trzeciego miejsca było wszystkim, co mógł osiągnąć w tę słoneczną niedzielę.

Za to prowadząca dwójka urządziła sobie ściganie na światowym poziomie. Co chwila się wyprzedzali, każdy po objęciu prowadzenia próbował odjechać rywalowi. Mimo, że taka walka i blokowanie nie sprzyja zwykle biciu rekordów w czternastym kółku Paweł Szkopek ustanowił nowy rekord toru dla motocykla tej klasy (1:37.005). Zawodnicy walczyli z taką pasją, że nawet doszło do kontaktu miedzy nimi, na szczęście bez większych konsekwencji. Ostatnie okrążenie mogłoby być jeszcze ciekawsze, gdyby nie błąd w wyliczeniach Francuza, który był przekonany, że ma jeszcze jedno okrążenie i dopiero szykował atak.

Dzięki podziałowi punktów w pierwszej podwójnej rundzie Szkopek i Foray są liderami klasy Superstock 600. Za nimi z taką samą liczbą punktów duety Bukowski - Kałdowski (po 29 punktów) i Tomek Kędzior- Marek Szkopek (po 21). Ten ostatni spędził oba wyścigi pierwszej rundy na pogoni za Kędziorem. W pierwszym wyścigu upadł już na początku i później musiał nadrabiać straty w trudnych warunkach. Opłaciło się, ponieważ był ostatnim nie zdublowanym zawodnikiem tego wyścigu. W niedzielnej odsłonie Mikroszkopek też gonił Kędziora przez cały wyścig i wyprzedził go dopiero na ostatnim okrążeniu w zamieszaniu z „dublem".

Już przed sezonem spodziewaliśmy się, że „małe" Stocki będą najciekawszą klasą, ale i najliczniej obsadzoną. Dwudziestu dwóch zawodników to jak na nasze warunki liczba imponująca. Pomyśleć, że jeszcze nie tak dawno w pewnych głowach tliła się myśl likwidacji tej klasy z powodu niskiej frekwencji. Dziś mamy w niej walkę do ostatnich metrów praktycznie o każdą pozycję, a samo doturlanie się do mety nie gwarantuje punktów. Teraz pozostaje z niecierpliwością czekać na czeskie rundy, bo tam nastąpi prawdziwy test umiejętności i formy. Możliwe też, że wyjazd do naszych południowych sąsiadów może wybitnie namieszać w klasyfikacji generalnej i to we wszystkich klasach. Od dawna wiadomo, że można tam przy „użyciu" zagranicznych zawodników zwiększyć przewagę nad polskimi rywalami. Miejmy też nadzieję, że po czeskich rundach nie usłyszymy, że to już koniec tego sezonu.

Gorąco w „litrach"

Wyścig połączonych klas Superbike i Superstock 1000 czyli formuła X-Treme też miał swoją dramaturgię, choć może nie aż taką, jak poprzednie zmagania. Tutaj atomowym startem popisał się Ken Jensen i niespodziewanie zaczął szybko uciekać rywalom. Za nim jechał Guillaume Dietrich. Dopiero z tyłu toczyła się zacięta walka o pozycje, szybko wypadł z niej Hubert Tomaszewski. Zdobywca pierwszego pola startowego zepsuł start i chciał bardzo szybko nadrabiać straty, jednak już na drugim kółku w dużej patelni okazało się, że jest za szybko. Doskonale jechał Bartek Wiczyński, który prowadził w klasyfikacji klasy Superstock 1000. Była nawet szansa na wygranie klasy, ale „Wilku" nie wytrzymał kondycyjnie. Odbił się tu brak przygotowania do sezonu i miejmy nadzieję, że Bartek teraz chodząc na siłownię będzie ćwiczył, a nie tylko konsumował przepyszne zapiekanki w bufecie. Taką sytuację najlepiej wykorzystał Gwen Giabbani i mimo kontuzji ręki wygrał klasę.

Trzeci w tej klasyfikacji był obrońca mistrzowskiego tytułu Marcin Walkowiak, który po słabym starcie musiał gonić czołówkę. Na czele wyścigu zaczęło się dziać dopiero na cztery kółka do końca, gdy wydawało się, że wszystko jest już poukładane. Wtedy to Dietrich narzucił ostre i równe tępo i w zastraszającym tempie dogonił Duńczyka. Losy zwycięstwa rozegrały się na ostatnim okrążeniu. Tuż za „Sławińskim" Francuz lepiej przyśpieszył i w drugim lewym był już liderem wyścigu. Trzeci na mecie w Superbike był Janusz Oskaldowicz. Widać, że w silnej konkurencji doświadczenie procentuje, a opanowanie tym razem popłacało. Tak, więc na podium połączonych klas Superbike i Superstock 1000 nie było żadnego Polaka. Patrząc na wyniki pierwszej rundy można też zauważyć nowy trend jeśli chodzi o motocykle. Jeszcze w zeszłym roku Yamaha dominowała praktycznie w każdej klasie, dziś na piętnaście miejsc na podium w klasach mistrzowskich wzięła tylko trzy i to te ostatnie. W formule X-Treme całe podium należało do Suzuki, w Superstock 600 za sprawą Pawła Szkopka liczy się u nas wreszcie Triumph. To dobrze, że importerzy zauważają ten sport i paddock robi się coraz bardziej urozmaicony.

Puchary coraz szybsze

W Pucharze Polski do 600 wygrał Marcin Kondratowicz, ale miał on ułatwione zadanie, ponieważ zwycięzca kwalifikacji, Piotr Passek odpadł z rywalizacji z powodu urwanej kierownicy. Drugi na mecie był Artur Wielebski, a trzeci Stanisław Assamann.

W klasie „litrów" Adam Rajek minimalnie wyprzedził Piotra Betleja i Jarosława Pogwizda.

W pucharach markowych działo się mniej. W Suzuki Cup już tradycją tego weekendu były kary przejazdu przez depo czy czarne flagi, za nie odbycie takowej. Widać, że egzamin na licencję B i szkolenia odbywają się chyba na „odczep się", bo zawodnicy łamią podstawowe zasady jak zakaz wyprzedzania na żółtej fladze czy ignorują wezwanie do odbycia kary. Tak czy inaczej wyścigi wygrali Arkadiusz Michalski w klasie powyżej 600 i Sławomir Maszczak w 1000.

W niedzielą zadebiutowały też oficjalnie Hornety. Po odwołaniu sobotniego wyścigu tym razem siedem „szerszeni" stanęło już na starcie. Najlepszy był ubiegłoroczny zwycięzca CBR 125R Cup Jakub Sudoł, który szybko zapomniał o imponującej wywrotce z treningów i pokonał Jakuba Tupajka.

Puchar Yamahy . W niedzielę był już mniej „krwawy" niż w sobotę, a jego bohaterem (tym razem pozytywnym) był znów Waldek Chełkowski. Mimo, że poobijany po sobotnich uziemieniach od startu narzucił mocne tempo i na mecie był osiem sekund przed Wojtkiem Mańczakiem. Podium dopełnił zwycięzca sobotniego „pływania" Andrzej Sztuder. W R6 lider klasyfikacji generalnej Mateusz Korobacz (bardzo przepraszamy za wcześniejsze przekręcanie nazwiska) musiał tym razem zadowolić drugą pozycją. Drugi wyścig w sezonie wygrał Marcin Małecki, a trzeci był zdyskwalifikowany w sobotę Igor Piasecki.

AW kontra reszta świata

Na spotkaniu z władzami AW w niedzielę zawodnicy usłyszeli co prawda zapewnienie o woli kontynuowania wyścigów w Poznaniu ze strony organizatorów, ale jednocześnie przewinęło się stwierdzenie, że żeby MP były uznane za zaliczone musi się odbyć ponad połowa cyklu. Według niektórych „matematyków" trzy rundy to ponad połowa z sześciu. Kreatywna księgowość na każdym kroku? Na niedzielne spotkanie Pan Prezes Werle nie życzył sobie mediów i te uszanowały tą sugestię dla dobra sprawy, żeby nie dać Prezesowi argumentów do wszczęcia awantury i przekierowania dyskusji na boczny tor. Był to chyba jednak błąd z naszej strony, bo nieobecni nie mogą się bronić i skorzystał z tego gospodarz. Na spotkaniu nie obyło się bez zapisu audio-video. Urządził go sam klub ustawiając kamerę w kierunku sali i nagrywając tylko przybyłych. Trochę to mało eleganckie i miejmy nadzieję, że zarejestrowani nie będą teraz w jakiś sposób prześladowani na zawodach w Poznaniu. Mam nadzieję, że miało to tylko charakter maszynki do tremowania i zastraszania.

Co z promocją wyścigów?

Na spotkaniu wyszło też na jaw, że organizacją WMMP (na wzór dawnej Polonia Cup, kiedy to MP były naprawdę dobrze wypromowane) była zainteresowana prywatna firma. We władzach AW wzbudziło to święte oburzenie. Szkoda, że klub zachowuje się jak pies ogrodnika i samemu nic nie robiąc nie da spróbować innym, a w dodatku kara swoich członków, którzy odważą się poprzeć konstruktywne propozycje z zewnątrz. Wcześniej podczas otwarcia zawodów do zgromadzonych zawodników i kibiców padło też zapewnienie o chęci bronienia toru i kontynuowania tam wyścigów. Bardzo nas to cieszy, szkoda tylko, że te słowa nie padły z ust samego Prezesa Werle.

Prawie jak reprezentacja narodowa

Wcześniej podczas samego otwarcia zawodów urządzono szopkę, uroczyste wręczanie nominacji do kadry narodowej. Cokolwiek ten tytuł oznacza było miło, z oklaskami. Dopiero później miny nominowanych straciły swój radosny wyraz, gdy przeczytali umowy, jakie mają podpisać będąc członkami kadry. Ścigacz.pl dotarł do tego dokumentu. Oprócz lekko zabawnych stwierdzeń o dbałości o strój reprezentacji Polski na zawodach międzynarodowych są też punkty, pod którymi nikt normalny się nie podpisze. Bo kto rozsądny, ścigający się za swoje odda swój wizerunek związkowi? „Członek kadry narodowej nie będzie korzystał ze swoich praw osobistych, w tym w szczególności z praw wizerunku, nazwiska, pseudonimu....." ; „Członek kadry narodowej ma obowiązek uzyskania pisemnej zgody Polskiego Związku Motorowego na zawarcie umowy ze sponsorem" ; „PZM może nie wyrazić zgody na zawarcie przez członka kadry narodowej umowy ze sponsorem indywidualnym...." A co w zamian? Kilka darmowych treningów w Poznaniu? Rozumiem, że w dzisiejszych czasach PZM nie ma pieniędzy na finansowanie zawodników, ale w tym wypadku po co powoływać kadrę, stawiać zawodnikom takie głupie warunki i to jeszcze z takimi fanfarami?

Chłodnym okiem

Pierwsza tegoroczna runda pokazała, że polscy zawodnicy mogą ścigać się z tymi zza granicy jak równy z równym. Wystarczy trochę chęci i zaangażowania. Wilk nie taki straszny jak go malują, ale jednak jak trzeba to ugryźć potrafi. Wybitnie pokazał to Dietrich w końcówce wyścigu klasy Superbike. Pierwsza runda w Poznaniu pokazała też inną udrękę polskich zawodników, czyli jeżdżenie ciągle na jednym torze. Gdy jedziemy gdzieś zagranicę ciągle słychać usprawiedliwienie o nieznajomości toru. Giabbani pokazał nam, że wystarczy pięćdziesiąt minut na obiekcie, żeby być najszybszym w Superstock 1000. Teraz WMMP wyjeżdżają na tourne po Czechach i tam okaże się, kto naprawdę ma szansę na walkę o mistrzowskie tytuły, powstaną kolejne pytania. Czy Irek Sikora po przesiadce na BMW będzie w stanie walczyć o zwycięstwa? Czy Ken Jensen z nowym modelem motocykla dalej będzie taki szybki i czy poradzi sobie z silna stawką Alpe Adria? Czy „polscy" Francuzi w Czechach będą szybsi od naszych? Niestety na odpowiedzi musimy poczekać ponad miesiąc.

Film
Pozostałe filmy:
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
bukowski wmmp i runda 2009 poznan piatek c mg 0044bukowski szkopek foray kaldowski wmmp i runda 2009 poznan niedziela c mg 0441
NAS Analytics TAG
cbr125 wmmp i runda 2009 poznan niedziela a mg 0183bukowski wmmp i runda 2009 poznan piatek c mg 0142
chelkowski wmmp i runda 2009 poznan piatek f mg 0096cbr125 wmmp i runda 2009 poznan niedziela a mg 0238
cbr125 wmmp i runda 2009 poznan piatek e mg 0083grandys wmmp i runda 2009 poznan piatek a mg 0290
foray szkopek bukowski wmmp i runda 2009 poznan niedziela c mg 0448chelkowski wstaje wmmp i runda 2009 poznan sobota d mg 0426
depro depo wmmp i runda 2009 poznan piatek g mg 0002abarth wmmp i runda 2009 poznan niedziela a mg 0271
foray wmmp i runda 2009 poznan piatek c mg 0096forray wmmp i runda 2009 poznan niedziela a mg 0070
giabanni wmmp i runda 2009 poznan niedziela a mg 0058giabbani wmmp i runda 2009 poznan piatek i mg 0090
grausam wmmp i runda 2009 poznan piatek h mg 0219gsxr cup wmmp i runda 2009 poznan niedziela c mg 0176
honda s2000 wmmp i runda 2009 poznan sobota h mg 0057hornet wmmp i runda 2009 poznan niedziela c mg 0284
julek wmmp i runda 2009 poznan piatek b mg 0114kaldowski depot wmmp i runda 2009 poznan niedziela a mg 0003
irzyk motocykl wmmp i runda 2009 poznan sobota d mg 0460kasia kedzior wmmp i runda 2009 poznan piatek a mg 0387
kedzior cisnienie wmmp i runda 2009 poznan niedziela a mg 0006kiedrzynski wmmp i runda 2009 poznan piatek f mg 0247
kuchnia wmmp i runda 2009 poznan sobota d mg 0158mankowski wmmp i runda 2009 poznan sobota c mg 0098
natalia florek wmmp i runda 2009 poznan piatek e mg 0080motocykle leza wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0582
oskaldowicz naklejki wmmp i runda 2009 poznan niedziela a mg 0046oskaldowicz wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0087
oskaldowicz wmmp i runda 2009 poznan piatek c mg 0068otwarcie wmmp i runda 2009 poznan niedziela a mg 0114
podium suzuki wmmp i runda 2009 poznan niedziela b mg 0153podium wmmp i runda 2009 poznan niedziela b mg 0047
policjantki wmmp i runda 2009 poznan niedziela b mg 0091pretendent podium wmmp i runda 2009 poznan sobota h mg 0047
prezes hondy wmmp i runda 2009 poznan sobota d mg 0009rookie 1000 wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0532
rookie 1000 wmmp i runda 2009 poznan niedziela h mg 0052rookie 600 wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0397
rookie do 600 wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0364rookie nad 600 wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0553
rookie pow 600 wmmp i runda 2009 poznan niedziela h mg 0117sikora wmmp i runda 2009 poznan sobota c mg 0110
saleta wmmp i runda 2009 poznan piatek d mg 0076saleta wmmp i runda 2009 poznan piatek e mg 0016
sikora walkowiak wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0066sikora wmmp i runda 2009 poznan piatek i mg 0123
ss600 wmmp i runda 2009 poznan sobota d mg 0203start pretendent wmmp i runda 2009 poznan sobota i mg 0130
start rookie do 600 wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0258start rookie powyzej 600 wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0497
start ss600 wmmp i runda 2009 poznan niedziela d mg 0003start superbike wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0004
stoklosa grandys wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0229superstock 600 start wmmp i runda 2009 poznan niedziela c mg 0382
szkopek foray wmmp i runda 2009 poznan niedziela c mg 0473szkopek foray wmmp i runda 2009 poznan sobota d mg 0309
upadek wmmp i runda 2009 poznan sobota d mg 0216tomaszewski wmmp i runda 2009 poznan niedziela a mg 0078
wiczynski wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0209wieczorek wmmp i runda 2009 poznan niedziela e mg 0422
wirazowi praca wmmp i runda 2009 poznan sobota i mg 0139wyscig ss600 wmmp i runda 2009 poznan sobota d mg 0083
wyscig yamaha wmmp i runda 2009 poznan sobota d mg 0408yamaha wmmp i runda 2009 poznan niedziela c mg 0070
podium cbr125 wmmp i runda 2009 poznan niedziela b mg 0183podium formula extreme wmmp i runda 2009 poznan niedziela d mg 0136
podium r1 wmmp i runda 2009 poznan niedziela b mg 0039podium r1 wmmp i runda 2009 poznan niedziela b mg 0057
podium rookie do 600 wmmp i runda 2009 poznan niedziela g mg 0012podium rookie pow 600 wmmp i runda 2009 poznan niedziela h mg 0207
podium ss600 wmmp i runda 2009 poznan niedziela d mg 0024podium superbike wmmp i runda 2009 poznan niedziela d mg 0121
podium superstock 1000 wmmp i runda 2009 poznan niedziela d mg 0128podium suzuki wmmp i runda 2009 poznan niedziela b mg 0131
laska z parasolka wmmp i runda 2009 poznan niedziela d mg 0060laska grausam wmmp i runda 2009 poznan niedziela d mg 0110
marek szkopek wmmp i runda 2009 poznan sobota e mg 0047organizator hornet wmmp i runda 2009 poznan piatek f mg 0019
grandys wmmp i runda 2009 poznan niedziela d mg 0053chelkowski wmmp i runda 2009 poznan niedziela c mg 0161
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę