EICMA 2014 - motocyklowe nowo¶ci w tym tygodniu
W zeszłym roku imprezę odwiedziło 551 404 osób, zwiedzając stoiska rozstawione na powierzchni bliskiej 300 000 metrów kwadratowych!
Motocyklowe targi EICMA oficjalnie ruszają już w ten czwartek. Tymczasem, hale wystawiennicze w Mediolanie zostały otwarte dla dziennikarzy. EICMA to największe targi motocyklowe na świecie, które w tym toku obchodzą swoje setne urodziny. W zeszłym roku imprezę odwiedziło 551 404 osób, zwiedzając stoiska rozstawione na powierzchni bliskiej 300 000 metrów kwadratowych! Na zeszłorocznych targach można było zobaczyć 1408. wystawców z 33. krajów. Wydano ponad 6 800 akredytacji prasowych, a wedle organizatora na imprezę zostało zaproszonych 600. motocyklistów, którzy mogą się pochwalić tytułami mistrzów (krajowych i światowych) w różnych dyscyplinach sportów motocyklowych. Powyższe liczby są oczywiście ciekawe, ale bledną w kontekście, najważniejszych z naszej perspektywy, motocyklowych nowości.
Mimo, że część premier zobaczyliśmy podczas targów Intermot, to największe czekają na swój debiut podczas targów EICMA. BMW pokaże konkurencję dla Multistrady, czterocylindowego turystyka S1000XR, którym już teraz chcielibyśmy pojeździć. Krążą plotki także o baggerze na bazie K1600GT, konkurencji dla GoldWinga F6B. Mocno trzymamy kciuki za to, że KTM zaprezentuje najmniejszego turystyka w swojej gamie, model 390 Adventure (chociaż nie płakalibyśmy, gdyby KTM pokusił się o model 690 Adventure oparty o jednocylindrowcu LC4). Jeśli już jesteśmy przy mocnych jednocylindrowach i Austriakach, to nie można zapomnieć o aż trzech szosowych modelach od Husqvarny. Na pewno będzie to duże supermoto, ale może także sportowy motocykl supermono?
Pisaliśmy o plotkach na temat nowego 1299 Panigale. Ducati ma zaprezentować przekonstruowaną Multistradę ze zmiennymi fazami rozrządu. Oczywiście na stoisku producenta motocykli z Bolonii pojawi się Scrambler. Pozostają we Włoszech, warto wspomnieć o nowościach od Aprilii, w tym o Tuono V4 R 1100. MV Agusta najprawdopodobniej pokaże Dragstera 800 RR oraz turystyczną wersję Rivale, czyli 800 Stradale.
Yamaha to nie tylko całkiem nowa R1, to także chociażby MT-25, model który ma uzupełniać gamę małopojemnościowych naketów. Po ciuchy marzy nam się MT-3 (30? 320? 03?) zbudowany na bazie dwucylindrowego R3, ale to tylko plotki i możliwe, że na taki model będziemy musieli jeszcze poczekać. Na stoisku Kawasaki znajdziemy drogową wersję H2R. Gorąco będzie także na stanowisku Hondy, gdzie mamy nadzieję zobaczyć posiadającą drogową homologację wyścigówkę z GP, Hondę RC213V-S (brawa dla marketingowców za cudowną nazwę).
To tylko czubek góry lodowej prezentacji. Obok nowości motocyklowych na targach pojawi się masa mniejszych i większych firm produkujących odzież, części i akcesoria. W tym producentów także polskich, takich jak Shima czy Mottowear. Jeśli jesteście akurat we Włoszech to koniecznie odwiedźcie targi EICMA, w innym wypadku wszystkie bieżące informacje znajdziecie na stronach Ścigacz.pl.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeOby Honda te¿ pokaza³a te¿ cenê tego modelu RC213V-S :)
Odpowiedz