Ducati Panigale R 2015 - mocy przybywaj
W obliczu pojawienia się nowego BMW S1000RR i nowej Yamahy R1 poprawienie osiągów flagowego superbika było dla Ducati koniecznością. Nowe Ducati Panigale R będzie miało w przyszłym sezonie przeprojektowany silnik, w którym zastosowano lżejsze komponenty. Efekt zmian? 205KM i jak deklaruje producent - znakomita reakcja na dodanie gazu. To maszyna przygotowana przede wszystkim pod kątem wykorzystania na torze wyścigowym. Dzięki nowej, zrewidowanej elektronice motocykl ma w pełni wykorzystać potencjał mocniejszej jednostki napędowej.
Wyostrzeniu uległa geometria podwozia. Kąt główki ramy jest teraz ostrzejszy o 0,5 stopnia. Mocowanie wahacza można zmieniać w zakresie 4 możliwych wysokości. Motocykl jedzie na w pełni wyścigowym, mechanicznie sterowanym zawieszeniu Ohlins, którego nastawy są stricte torowe.
Ducati chwali się także obniżeniem masy. Dzięki nowej litowo-jonowej baterii, tytanowemu układowi wydechowemu Ducati Performance by Akrapovič nowe Panigale R ma zejść z masą własną do niewiarygodnych w tej klasie 162kg (172kg bez paliwa).
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeA po cholerê maja podawaæ jako " w pe³ni zalany"..? Masa na "sucho", to faktyczna waga motocykla... Pozosta³e parametry s± tylko i wy³±cznie wzglêdne... Jeden lubi tankowaæ do pe³na, a drugi do ...
OdpowiedzCzy oni mogliby wreszcie zacz±æ podawaæ masê uczciwie czyli 'w pe³ni zalany' ? Bo jak widzê te marketingowe ¶ciemy z mas± 'na sucho' to ju¿ mnie od tego odpycha, je¶li ¶ciemniaj± z mas± to z ...
Odpowiedz