BMW F850GS jako motocykl uniwersalny. Walka z mas± i... kas±. Szukamy najlepszego duala
Udało się nam bliżej przyjrzeć BMW F850GS, czyli maszynie, która powinna bardzo dzielnie sprostać zadaniu, jakie postawiliśmy poszukiwanym przez nas w tym sezonie motocyklom uniwersalnym. BMW trzyma w garści wiele argumentów i potrafi do siebie przekonać niejednego kierowcę. Ale w naszym odczuciu jest nieco przyciężka.
BMW od lat słynie z solidności i świetnej ergonomii. I tutaj nie zawiedliśmy się na żadnym elemencie. Na pokładzie jest chyba wszystko, czego motocyklowy podróżnik mógłby sobie zażyczyć. Do tego łatwość obsługi wszelkich urządzeń na pokładzie powinna być stawiana za wzór dla większości marek. Powiedzenie o BMW, że jest motocyklem poprawnym byłoby dla niego bardzo krzywdzące. Jednak trudno nam przyznać, że jest idealne. Ma swoje bolączki. Te na które zwróciliśmy uwagę nie odróżniają się od tych, które adresujemy też do innych tego typu maszyn. Zwłaszcza, kiedy mówimy w kontekście użytkowania, jakie dla nich przewidzieliśmy, czyli maszyn jeżdżących bardzo dużo po drogach nieutwardzonych i lżejszym terenie szlakami TET*. Mowa jest rzecz jasna o masie.
BMW zgotowało nam jeszcze jedno zaskoczenie związane z masą, ale o tym dowiecie się już po obejrzeniu kolejnego odcina naszego cyklu. Zdradzimy wam tylko, że mamy ze sobą wagę.
DANE TECHNICZNE
Silnik Chłodzony wodą 4-suwowy, dwucylindrowy silnik rzędowy, cztery zawory na cylinder, dwa górne wałki rozrządu, smarowanie z suchą miską olejową |
Pojemność 853 cm³ |
Moc 70 kW (95 KM) przy 8250 obr./min; |
Maks. moment obrotowy 92 Nm przy 6250 obr/min |
Maksymalna prędkość Ponad 200 km/h |
Skrzynia biegów 6-biegowa o stałej siatce zintegrowana w skrzyni korbowej |
Napęd Łańcuch |
Skok zawieszenia przód/tył 230mm / 215mm |
Rozstaw osi 1593 mm |
Opona przednia 90/90 R21 |
Opona tylna 150/70 R17 |
Wymiary / wagi |
Wysokość siedzenia 860 mm |
(Zestaw obniżający zawieszenie: 805 mm, ekstra niskie siedzenie: 825 mm, niskie siedzenie: 835 mm, komfortowe siedzenie: 875 mm, siedzenie rajdowe: 890 mm) |
Objętość zbiornika 15 l |
Rezerwa ok. 3,5 litra |
Długość 2305 mm |
Wysokość (bez luster) 1356 mm |
Szerokość (z lustrami) 922 mm |
Masa własna, droga gotowa, w pełni zatankowany 233 kg |
Dopuszczalna masa całkowita 445 kg |
Ładowność (ze standardowym wyposażeniem) 212 kg |
*TET - Trans Euro Trail, w skrócie TET, to sieć motocyklowych tras turystycznych, które wg niektórych szacunków mogą mieć w całej Europie łączną długość nawet ponad 51000 km. Powstały z myślą o podróżowaniu nimi na turystycznych enduro. Trasy przebiegają głównie poza drogami utwardzonymi, leśnymi duktami i szlakami, które są wytyczone zgodnie z lokalnymi przepisami i regulacjami.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze