tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW F850GS jako motocykl uniwersalny. Walka z mas± i... kas±. Szukamy najlepszego duala
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

BMW F850GS jako motocykl uniwersalny. Walka z mas± i... kas±. Szukamy najlepszego duala

Autor: Szymon Dziawer 2023.06.16, 16:24 Drukuj

Udało się nam bliżej przyjrzeć BMW F850GS, czyli maszynie, która powinna bardzo dzielnie sprostać zadaniu, jakie postawiliśmy poszukiwanym przez nas w tym sezonie motocyklom uniwersalnym. BMW trzyma w garści wiele argumentów i potrafi do siebie przekonać niejednego kierowcę. Ale w naszym odczuciu jest nieco przyciężka.

BMW od lat słynie z solidności i świetnej ergonomii. I tutaj nie zawiedliśmy się na żadnym elemencie. Na pokładzie jest chyba wszystko, czego motocyklowy podróżnik mógłby sobie zażyczyć. Do tego łatwość obsługi wszelkich urządzeń na pokładzie powinna być stawiana za wzór dla większości marek. Powiedzenie o BMW, że jest motocyklem poprawnym byłoby dla niego bardzo krzywdzące. Jednak trudno nam przyznać, że jest idealne. Ma swoje bolączki. Te na które zwróciliśmy uwagę nie odróżniają się od tych, które adresujemy też do innych tego typu maszyn. Zwłaszcza, kiedy mówimy w kontekście użytkowania, jakie dla nich przewidzieliśmy, czyli maszyn jeżdżących bardzo dużo po drogach nieutwardzonych i lżejszym terenie szlakami TET*. Mowa jest rzecz jasna o masie.

NAS Analytics TAG

BMW zgotowało nam jeszcze jedno zaskoczenie związane z masą, ale o tym dowiecie się już po obejrzeniu kolejnego odcina naszego cyklu. Zdradzimy wam tylko, że mamy ze sobą wagę.

DANE TECHNICZNE

Silnik Chłodzony wodą 4-suwowy, dwucylindrowy silnik rzędowy, cztery zawory na cylinder, dwa górne wałki rozrządu, smarowanie z suchą miską olejową
Pojemność 853 cm³
Moc 70 kW (95 KM) przy 8250 obr./min;
Maks. moment obrotowy 92 Nm przy 6250 obr/min
Maksymalna prędkość Ponad 200 km/h
Skrzynia biegów 6-biegowa o stałej siatce zintegrowana w skrzyni korbowej
Napęd Łańcuch
Skok zawieszenia przód/tył 230mm / 215mm
Rozstaw osi 1593 mm
Opona przednia 90/90 R21
Opona tylna 150/70 R17
Wymiary / wagi
Wysokość siedzenia 860 mm
(Zestaw obniżający zawieszenie: 805 mm, ekstra niskie siedzenie: 825 mm, niskie siedzenie: 835 mm, komfortowe siedzenie: 875 mm, siedzenie rajdowe: 890 mm)
Objętość zbiornika 15 l
Rezerwa ok. 3,5 litra
Długość 2305 mm
Wysokość (bez luster) 1356 mm
Szerokość (z lustrami) 922 mm
Masa własna, droga gotowa, w pełni zatankowany 233 kg
Dopuszczalna masa całkowita 445 kg
Ładowność (ze standardowym wyposażeniem) 212 kg

*TET - Trans Euro Trail, w skrócie TET, to sieć motocyklowych tras turystycznych, które wg niektórych szacunków mogą mieć w całej Europie łączną długość nawet ponad 51000 km. Powstały z myślą o podróżowaniu nimi na turystycznych enduro. Trasy przebiegają głównie poza drogami utwardzonymi, leśnymi duktami i szlakami, które są wytyczone zgodnie z lokalnymi przepisami i regulacjami.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê