BMW F850 GS Adventure - ¿±dny przygód
Jedną z nowości BMW na targach EICMA jest F850 GS w wersji Adventure. Wyposażono go m.in. w większy zbiornik paliwa i szereg dodatków przydających się w dalekiej turystyce po nieutwardzonych szlakach.
Nie można powiedzieć, że premierowy F850 GS Adventure jest niespodzianką. W zasadzie od momentu zeszłorocznej premiery standardowej wersji tego modelu było jasne, że BMW utrzyma swoją tradycję i w najbliższym czasie wypuści rasową wersję wyprawową. Główne komponenty motocykla pozostały bez zmian - dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 853 cm3 i mocy 95 KM, przestrzenna rama stalowa i mocne zawieszenie, z opcjonalnym układem Dynamic ESA. Do tego tona elektroniki, czuwająca nad pracą maszyny i komfortem kierowcy.
W wersji Adventure uwagę przykuwa przede wszystkim bardziej agresywna sylwetka. Nieco przeprojektowano owiewki i szybę, które mają teraz lepiej chronić kierowcę. 15-litrowy zbiornik paliwa zastąpiono 23-litrowym, który ma zapewnić ok. 550 km zasięgu. Zmiany zaszły również w układzie elektrycznym - zastosowano mocniejszy alternator i rozrusznik, a przednia lampa LED jest na wyposażeniu standardowym.
BMW F850 GS Adventure wyposażone jest w solidną płytę chroniącą silnik oraz stelaże pod systemy bagażowe, wykonane ze stali nierdzewnej. Pod względem ergonomii skupiono się na jeździe w terenie. Do dyspozycji kierowcy są szerokie podnóżki enduro oraz regulowane klamki i dźwignie.
Motocykl ten, podobnie jak wersja standardowa, będzie dostępny w wersjach Rallye oraz Exclusive, dla których przewidziano dedykowane warianty kolorystyczne.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze