Aprilia RS660 Concept 2019. Wyścigowa potęga w małej i zwinnej formie
RS660 to koncept, którym Aprilia otwiera zupełnie nową kartę w swojej ofercie. Ciekawy pomysł na silnik wykorzystany będzie w kilku motocyklach, z których RS660 jest pierwszym.
Koncepcja silnika użytego w RS660 jest dość interesująca. Producent wykorzystał połowę V4 stosowanego między innymi w Tuono, ale nie przeciął silnika w poprzek, uzyskując V2, ale wzdłuż, co dało rzędową dwójkę.
Ten ciekawy zabieg dał niewielką, łatwą do zabudowy, ale wciąż bardzo dynamiczną jednostkę napędową, z potencjałem do wykorzystania w wielu konstrukcjach. Jak zapowiada Aprilia, koncept RS660 jest pierwszą propozycją spośród kilku, które pojawią się w najbliższym czasie.
Jedną z kolejnych może być choćby nowy Tuareg, którego sugerowałaby obecna na stoisku litera T, ubrana w pustynny, przygodowy wzór. Z całą pewnością Aprilia będzie chciała, przy wykorzystaniu tej rzędówki, uczynić swoją ofertę dostępną nie tylko dla zamożnych miłośników wyścigów, ale także dla pozostałej rzeszy motocyklistów.
Sam koncept RS660 jest bardzo interesujący - wykorzystuje technologię aktywnej aerodynamiki A3, stosowaną przez Aprilię w wyższych modelach. Motocykl zbudowano trochę jak 250GP przeznaczony do wyścigów - w aluminiowej ramie osadzony jest silnik, będący jej częścią. Wahacz także wykonany jest z aluminium. Tylny amortyzator jest montowany bezpośrednio na wahaczu bez systemu dźwigni, co, zdaniem Aprilii pozwala na lepsze wyczucie motocykla i lepiej wygląda.
Więcej na oficjalnej stronie aprilia-poland.pl, a bieżące promocje znajdziecie na włoskimotostyl.pl
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze