Yamaha YZF-R3 GYTR - junior w specyfikacji wyścigowej
Obok entuzjastycznie przyjętej starszej siostry - Yamahy R1 GYTR - na targach w Mediolanie pojawiła się również inna premierowa wyścigówka. Model R3 GYTR adresowany jest do młodych zawodników i entuzjastów jazdy na torze.
GYTR to skrót od Genuine Yamaha Technology Racing. Motocykle produkowane według tego programu są znacznie lepiej wyposażone od wersji drogowych. Dostępne są również w ściśle limitowanej ilości.
Yamaha YZF-R3 GYTR, zaprezentowana na targach EICMA, została zbudowana pod kątem wymagań FIM dla klasy World Supersport 300. Wyposażono ją m.in. w wyścigowe zawieszenie Ohlins, hamulce Brembo, tytanowy wydech Akrapovic. Jako maszyna typowo torowa, pozbawiona jest lusterek, kierunkowskazów, uchwytu na tablicę rejestracyjną i kanapy pasażera, w miejscu której znajduje się plastikowa osłona.
Pozycja kierowcy na YZF-R3 GYTR jest bardziej agresywna. Pojawiła się również większa chłodnica. Standardowy rzędowy twin R3 dostarcza 42 KM mocy i 29,6 Nm momentu obrotowego, przy zastosowaniu kitu wyścigowego GYTR osiągi te są na pewno wyższe, choć Yamaha nie podała konkretnych wartości.
Cenę i dostępność YZF-R3 GYTR poznamy na początku przyszłego sezonu.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze