Aprilia RS 660 coraz bli¿ej. Szkice patentowe wskazuj± interesuj±c± rzecz
Szkice patentowe Aprilii RS 660, zgłoszone w australijskim Urzędzie Własności Intelektualnej wskazują, że produkcyjna wersja supersporta z Noale będzie niemal identyczna z konceptem.
Aprilia RS 660, która narobiła sporo szumu podczas ubiegłorocznych targów EICMA w Mediolanie, jest coraz bliżej produkcji. Informowaliśmy już, że na torze w Vallelunga trwają pierwsze testy prototypu, teraz dotarła do nas informacja, że Grupa Piaggio złożyła dokumentację patentową dotyczącą tego modelu.
Interesujący jest fakt, że szkice patentowe przedstawiają niemal dokładnie motocykl, który znamy z targów jako koncept. To rzadkość, zwykle wersja produkcyjna różni się kilkoma istotnymi detalami, tutaj różnic jest niewiele i są to drobiazgi.
Ułożenie kluczowych elementów jest w zasadzie identyczne - rama, silnik, zbiornik paliwa są dokładnie takie jak w koncepcie. Inna jest owiewka - w wizualizacji ze szkiców patentowych brakuje środkowego wycięcia. Widać za to szczeliny wlotowe, które należą zapewne do zapowiadanego w tym modelu systemu aktywnej aerodynamiki.
Przednia owiewka także ma nieco inny kształt, reflektory pozbawiono dodatkowych diod LED, które w koncepcie pełniły funkcję kierunkowskazów. Mało prawdopodobne jednak, by w wersji drogowej takie rozwiązanie zostało zaakceptowane.
Wyrazisty "bananowy" wahacz z konceptu zastąpiono prostszą formą, co wymusiło także zmianę kształtu tylnego błotnika. Zastanawia nas trochę niewielki wydech, który w żaden sposób nie mógłby uzyskać homologacji europejskiej, szczególnie że norma Euro5 jest tuż tuż.
W RS660 znajdzie się dwucylindrowy silnik rzędowy - technicznie to połowa jednostki napędowej o pojemności 1100 cm3, pochodzącej z modelu Tuono.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze