BMW R1800C na horyzoncie? Niemcy szykuj± wielk± niespodziankê
Potężny cruiser BMW z jeszcze potężniejszym bokserem o pojemności 1800 cm3? To bardzo możliwe - Bawarczycy chcieliby mieć motocykl, który mógłby konkurować z Harleyem, Indianem i Ducati Diavelem.
Na Hot Rod Custom Show 2018 w Yokohamie japoński tuner Custom Work Zon pokazał ciekawego flat-tracka. Nazwa R18 w oczywisty sposób nawiązuje do silnika typu bokser, który dostarczyła firma… BMW. Jednostka napędowa ma pojemność 1800 cm3, co mocno daje do myślenia.
Współpraca BMW z tunerem nie jest niczym nowym - firma bardzo często angażuje się w takie działania. Czasem chodzi tylko o dobry PR, ale zdarzają się sytuacje, gdy custom staje się ważnym modelem w ofercie. Tak było z R nineT, który na samym początku był przecież prototypem Concept Ninety, stworzonym przez Rolanda Sandsa.
Motocykl zbudowany przez Custom Work Zon nie pozostawia wątpliwości, co do swojego artystycznego przeznaczenia. Nas najbardziej intryguje w nim silnik - potężny bokser o pojemności 1800 cm3, dostarczony przez BMW. Trudno nam uwierzyć, że producent przygotował jednostkę napędową ot tak, dla jednego projektu japońskiego tunera.
Od dłuższego czasu słychać pogłoski, że BMW chciałoby powrócić do koncepcji modelu R1200C, znanego z filmu o przygodach jamesa Bonda. Choć tamten projekt został definitywnie zamknięty, BMW ma chrapkę na stworzenie motocykla, który nawiązałby równą walkę z takimi tuzami jak Indian Chief, Harley Road King czy Ducati Diavel.
Być może patrzymy właśnie na pierwszą wprawkę do power cruisera od BMW. To byłaby prawdziwa niespodzianka!
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze