tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha V-Max na torze
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha V-Max na torze

Autor: Łukasz "Boczo" Tomanek 2015.01.16, 11:52 8 Drukuj

V-Max na torze powinna się czuć jak Mariusz Kamiński w programie Kamila Durczoka, ale okazuje się, że jest zupełnie inaczej.

Aby zrozumieć, dlaczego film, który za chwilę zobaczycie jest bardzo niesamowity, trzeba przypomnieć sobie, czym była pierwsza Yamaha V-Max, która światło dzienne ujrzała 30 lat temu. Ktoś stwierdził, że będzie super fajnym pomysłem zrobić choppera, z chopperową ramą, chopperowymi zawieszeniami, chopperowymi hamulcami i wsadzić do niego najmocniejszy w obym czasie silnikV4. Efekt był taki, że dostaliśmy w gruncie rzeczy Yamahę Virago z silnikiem, który w zupełności wystarczyłby do napędzania rodzinnego kombi. Och, ależ to był ekscytujący sprzęt. Jeśli kierowca miał problemy z układem pokarmowym i cierpiał na zatwardzenia, to mógł ten problem rozwiązać bardzo szybko decydując się na jazdę starym V-Maxem w deszczu. Przez kilkanaście lat produkcji stosowano modyfikacje, ale i tak nie sprawiły one, że V-Maxem po zakrętach jeździło się sprawnie. Było tak aż do 2009 roku.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Wtedy świat oszalał, bo Yamaha postanowiła reaktywować projekt "V-Max", ale to, co zaprezentowała było szokiem. Motocykl był całkowicie nowy i z poprzednim miał wspólną jedynie nazwę i charakterystykę silnika. To znaczy, że nadal było to V4, ale tym razem o pojemności 1700cc i mocy 200 KM. Dzięki silnikowi w układzie V4 oddawanie było liniowe i płynne, ale powiedzieć, że motocykl przyspieszał słabo to jak powiedzieć, że Usain Bolt biega powoli. Producent podaje, że V-Max do pierwszej setki przyspiesza w 2,9 sekundy i możecie w to wierzyć bez sprawdzania. No dobrze, ale gdzie w tym wszystkim tor? Yamaha odrobiła zadanie domowe i dobrze wiedziała, że starego V-Maxa wszyscy kochali za silnik ale nienawidzili za podwozie. Dlatego też nowy model dostał całkowicie nową ramę, kolosalne zawieszenie USD o średnicy goleni 50mm i hamulce prosto z R1 z zaciskami 6-tłoczkowymi. To sprawiło, że prowadzenie motocykla stało się szokujące. V-Max nie tylko prowadził się jak motocykl, ale  prowadził się jak sportowy motocykl. Działo się tak dzięki świetnej kolaboracji zawieszenia z wysokim środkiem ciężkości, co ułatwiało wprowadzanie motocykla w zakręt. Dobre hamulce, dobre zawieszenie, 200 KM? Gdzie by się udać motocyklem, który spełnia wszystkie te warunki? Zgadza się, na tor!

Zachęcamy Was też do zapoznanie się z testem dwóch V-Maxów, ojca i syna, które udało się nam zorganizować. I możecie nam wierzyć, że ustawienie starego i nowego V-Maxa wcale nie należało do łatwych rzeczy.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:123 16/01/2015 17:50

Petarda

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę