tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha FZR1000 - ciężki sprzęt rakietowy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl – najgorsze pomysły

2010.03.24 Łukasz „Boczo” Tomanek

strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Yamaha FZR1000 - ciężki sprzęt rakietowy

Nawet najstarsi hardkorowi wyjadacze, którzy w młodości rzucali w milicjantów butelkami po „Komandosie" bywają zaskoczeni mocą starej FZRy.

Rozpoznanie - FZR1000 to naczelny, oldschoolowy, litrowy szajbus z dawnych lat. Jego wiek nie przeszkadza w byciu zdumiewająco szybkim i trudnym do ogarnięcia motocyklem sportowym. Spytacie, dlaczego ktoś miałby w ogóle kupować to coś. Otóż dlatego, że wygląda nieźle mimo upływu lat, jest tani i jeździ szybciej, niż wielu z nas potrafi myśleć. Za dobrze prezentujący się egzemplarz rynek woła 7-9 tys. zł.(a czasami znacznie mniej). Mniejsza FZR600 jest bardzo popularnym pierwszym motocyklem, ale skoro dają go w większej, mocniejszej wersji, to czemu jej nie kupić?

Przeciwwskazania - Jednym z elementów, który sprawia, że FZR zrywa skalp z czerepów jest system EXUP wprowadzony w 1989 roku. Jest to zawór w wydechu, który reguluje zjawiska falowe w układzie wydechowym w zależności od obrotów silnika. Efekt jest taki, że FZR funduje kierowcy rakietowe doznania w całym zakresie obrotów. Motocykl w sposób traumatyczny zmienia wskazania prędkościomierza. Nawet najstarsi hardkorowi wyjadacze, którzy w młodości rzucali w milicjantów butelkami po „Komandosie" bywają zaskoczeni mocą starej FZRy. Większość tych motocykli dostępnych na obecnym rynku wtórnym przekroczyła 20 lat, a co za tym idzie, większość z nich jest mocno wyeksploatowana. Nieszczelne silniki, cieknące zawieszenia, wybite łożyska, luzy, wysokie zużycie paliwa, mocno wyżarte hamulce. To wszystko obniża komfort użytkowania i jego bezpieczeństwo. W 20-letnim sprzęcie wzrasta prawdopodobieństwo, że zaliczył on kilka gleb. Mamy zatem motocykl w kuszącej cenie rzędu 3500 - 4500 zł, który słabo skręca, słabo hamuje, jest ciężki, ale jednoczenie który jest piekielnie szybki i zdolny rozpędzić się do 270 km/h.

Powikłania - W czasie panowania FZR1000, na ulicach szalał Gixxer 1100 z równie bestialskim silnikiem, z tym, że bez żadnych dodatkowych systemów. Wyłącznie z purystyczną mocą, która później odrodziła się w Bandicie 1200. FZR ewoluowała do nieco łagodniejszej, ale nadal mocnej, sportowo turystycznej Thunderace. Wszystkie duże przecinaki z lat 80/90 ubiegłego stulecia miały jedna ważną cechę, która odróżnia je od dzisiejszych supersportów. Na eksplozję mocy nie trzeba było czekać do czerwonego pola na obrotomierzu, gdyż pojawiała się ona tak gwałtownie, jak glan skinheada na obliczu studenta z wymiany międzynarodowej. 

Yamaha FZR1000 jazda
Yamaha FZR1000 wheelie
Yamaha FZR1000 czarna
Yamaha FZR1000 Exup
Yamaha FZR1000 genesis
Yamaha FZR1000 Genesis katalogowe
NAS Analytics TAG

Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę