tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW R1200GS - Das Kolos
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Pierwszy motocykl – najgorsze pomysły

2010.03.24 Łukasz „Boczo” Tomanek

strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

BMW R1200GS - Das Kolos

BMW R1200GS jest duży. To Bazylika Św. Piotra wśród jednośladów. Gdy już uda Ci się na niego wdrapać, a trzeba to zrobić w sposób podobny do tego, w jaki się wsiada na wielbłąda, uderzy Cię myśl „jak to kurde wszystko ogarnąć?".

Rozpoznanie - Jest to najpopularniejszy motocykl ze stajni BMW. Jego renoma, niezawodność i trwałość rozrosła się na skalę globalną i zapewne, jeżeli dałoby się jeździć motocyklem po księżycu, GS by to robił. Marka, renoma i opinie to główne czynniki, dzięki którym ludzie kupują GSa, nawet, jeśli ich dalekosiężne doświadczenie turystyczne ogranicza się jedynie do wyjazdu do Grecji dużym Fiatem. Swoją drogą, BMW jest podobnych rozmiarów. Właścicielem GSa często staje się zamożna osoba chcąca zrealizować swoje marzenia o motocyklowej wyprawie. Gdy pieniądze przestają być przeszkodą, myśli się, że żądnych innych przeszkód już nie ma.

Przeciwwskazania - BMW R1200GS jest duży. To motocyklowa wersja Bazyliki Św. Piotra. Gdy już uda Ci się na niego wdrapać, a trzeba to zrobić w sposób podobny do tego, w jaki się wsiada na wielbłąda, uderzy Cię myśl „jak to kurde wszystko ogarnąć?". Ten motocykl wymaga określonych umiejętności. Masa Beemki to nie wszystko. Do tego dochodzi relatywnie wysoki środek ciężkości. Jego położenie dobrze wprawdzie wpływa na właściwości jezdne (łatwiej tego kolosa przerzucać w zakrętach), ale w mieście, na światłach, lekki uślizg buta, lekkie zachwianie i lecimy bokiem. Występuje tu też problem z masą podobny do tego z Yamahy XV1900. Im bardziej (ciężka fabrycznie) Beemka jest obładowana tym trudniej ją podnieść, to raz. Dwa, jeżeli taki gigant uszkodzi cię w czasie wypadku z dala od cywilizacji, to jesteś w oceanie kłopotów, zwłaszcza, że najbliższy oddział intensywnej terapii może znajdować się w odległości 200 km. A wystający cylinder tylko czeka, aby zostawić w ASO ogromną ilość kasy.

Powikłania -  W zasadzie każdy duży turystyk jest jednakowo kiepskim pomysłem na pierwszy motocykl dla kogoś, kto miał z nimi do tej pory kontakt niewielki lub nie miał go wcale. Sprzęty takie jak KTM 990 Adventure, Honda Varadero, Suzuki DL1000 czy Moto Guzzi Stelvio są świetne, ale kupowanie ich bez opanowanej techniki jazdy, sprawności fizycznej i umysłowej może być bolesne w skutkach.

BMW R1200GS dirt
BMW R1200GS nauka latania
BMW R1200GS nauka plywania
BMW R1200GS na mokro
BMW R1200GS standing party
BMW R1200GS w gorach
NAS Analytics TAG

Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę