Wymiana oleju w motocyklu offroadowym - serwis w detalu - strona 3
Spuszczanie oleju
Śruba spustowa oleju, nic specjalnie ekscytującego.
W miarę możliwości najlepiej dotrzeć do niej kluczem nasadowym.
Magnes na końcu śruby zbiera brud z oleju i bezwarunkowo trzeba go wyczyścić oraz wymienić miedzianą podkładkę.
Miedzianka podkładka za każdym razem powinna być wymieniona na nową. Podczas dokręcania odpowiednio się ugniata, więc stosowanie jej wielokrotnie mija się z celem. Podkładki kosztują grosze, a ich wymiana zapobiega niepotrzebnemu wyciekowi oleju.
Dopiero tak wyczyszczoną śrubę wraz z nową podkładką wkręcany w blok silnika.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzezeby jezdzic 2t trzeba miec jaja i tyle. a czy tansze czy drozsze czy lepsze lub gorsze ... co kto woli
OdpowiedzPanowie dajcie se na luz. Jeden woli 2t inny 4t, nie ma co się rozwodzić który lepszy. Tadek np. teraz zdecydował startować na 4t bo mu bardziej pasuje charakterystyka czterosuwa . Walker z kolei ...
OdpowiedzAle co w z tymi częstymi wymianami tłoków? U mnie w manualu (250 EXC) jest napisane przy amatorskim użytkowaniu - 80 mth. U zioma w 350 EXC-F stoi jak wół 105 mth. Taka duża różnica? Do tego u niego manual zaleca wymianę praktycznie całej zawartości silnika (zawory, łancuszki, prowadnice, itd) i to sa zdecydowanie wieksze koszty niż w 2T. Wiem, że ludzie robią 200h na tłoku i 400h na jednej korbie, ale to nie oznacza, ze 4T wychodzi podobnie w kosztach do 2T ;)
OdpowiedzZupełnie osobną kwestią jest że 4T to damka ;)
OdpowiedzPrzyjedz kiedyś do Krzeszowic, może się okazać że Cie objadę damką ;) pzdr.
OdpowiedzSerwisant zapomnial o polozeniu motocykla na glebie i napelnieniu komory filtra do polowy swiezym olejem przed zalozeniem filtra. KTM od zawsze zaleca to we wszystkich SX i EXC dla skrocenia ...
OdpowiedzIle kosztuje taka wymiana w serwisie? Ile wychodzi za sama robocizne?
OdpowiedzW tym artykule są koszty po 10mh, czyli trochę bardziej rozbudowany serwis: http://www.scigacz.pl/Husqvarna,FC250,2015,witaj,w,redakcji,26524.html
Odpowiedzmeeeegaaa!!!
OdpowiedzPowiem tak. Trzeba mieć nasrane w głowie, żeby kupić sobie enduro do prywatnego użytku z czterosuwowym silnikiem (zastosowań wyczynowych nie liczę ;)). Potem pierdolić się co chwila z tym ...
OdpowiedzNie rozpedzaj sie tak. Jezdzac weekendowo robie taka wymiane dwa razy w roku i kazdorazowo zajmuje to godzinke razem z myciem. Druga godzine trzeba doliczyc na kontrole luzu zaworowego i wypranie filtra. Trzeba byc totalnym technicznym lewusem, zeby taki zakres serwisu raz na kilka miesiecy byl czyms przerazajacym. Koszty tez sa smieszne biorac pod uwage, ze na wymiane idzie okolo litra oliwy i jeden papierowy filterek (w starszych RFS dwa) z dolaczonym w komplecie o-ringiem pokrywki. O-ringi sitka w praktyce mozna wymieniac co ktorys raz ale to koszt 1 PLN za sztuke... Filtr powietrza pierze sie w benzynie i ludwiku i nasacza gestym olejem np przekladniowym. Gdzie tu tragedia?
Odpowiedzta benzyna dobrze niszczy gabke filtra , a z tym przekladniowym to juz przesadziles ...to jest Polska pociales koszta ....jeszcze powiedz ze wode bierzesz z rzeki i masz ja za darmoszke a oliwa oczywiscie przepracowana... weekendowo ile godz robisz? 5,6 to mniej wiecej oliwe wymieniasz co 40h !!!??? jest oszczednosc.
OdpowiedzW EXC 400 mialem dwie gabki i obie pralem benzyna ekstrakcyjna i potem plynem do mycia naczn. Mi sluzyly 7 lat i oddalem je nowemu wlascicielowi. Niezniszczone. Magiczne dedykowane plyny skadaja sie glownie z ekstrakcyjnej. Olej do filtra ma byc tlusty i gesty zeby lapal zanieczyszczenia i nie splywal i przekladniowy sprawdza sie doskonale. Magiczny dedykowany olej do filtrow to 80W z niebieskim barwnikiem. Przepracowana oliwe uzywalem po kazdej jezdzie do smarowania lancuchow bezoringowych. I to nie moj cwaniacki wymysl. Rozwiazanie dopuszczane w dawnych materialach Suzuki. Do oringowych stosuje ceramik bo lepiej penetruje . Olej leje swiezy Motorex 10W60 wczesniej Mobila Racing 4T. Kupuje go w hurtowni kartonem, jakies 30% taniej niz w salonach motocyklowych. Podobnie lozyska uniballe, uszczelnienia itp.- wiem o co pytac i dostaje to co trzeba. Wode mam w kranie ze ZWiKU bo nie chcialo mi sie wiercic wlasnej studni glebinowej. W weekend robie na ogol jakies 2 godziny i nie jezdze we wszystkie- mam jeszcze pare innych zajec i pojazdow. Zanim zaczniesz komus sugerowac papuastwo technologiczne, zastanow sie, czy sam nie jestes ofiara agresywnego marketingu bez praktycznej wiedzy warsztatowej i dosc ograniczonych ogolnych horyzontach.
OdpowiedzNo i po tych paru godzinkach ciagle masz motocykl droższy w zakupie, droższy w utrzymaniu no i gorzej jeżdżący.
OdpowiedzDrozszy od czego i gorzej jezdzacy niz co? Niz 2T? Mam w garazu EXCF 350 i EXC 200 zony i tego drugiego w zasadzie nie tykam oprocz wyjazdow raz w roku na przeglad rejestracyjny. 2T ma szereg zalet, ale na dluzsza mete jest dla mnie irytujace. Czy moze chodzi Ci o starsze 4T? Jesli tak to wczesniej mielismy dwa DR 350 w "wyczynowej" specyfikacji N i owszem, bylo taniej, ale na czworce juz nie szly z gazu do pionu, a po przeplacenu nieduzej hopy przez dwa tygodnie chodzilem bokiem, mimo ze ustalem na podnozkach... Bylo taniej, ale szalenstwa tez duzo mniej. Placisz za lepsze parametry, zawiasu, agresywna reakcje wtryskowca itd, a koszy i pracochlonnosc biezacego serwisu nie stanowia jakiejs wielkiej roznicy. Problem pojawia sie dopiero przy bardziej pechowym upadku i np rozkwaszeniu chlodnicy za 1000 PLN, ale tu juz nawet 2T ma dodatkowy kwiatek w postaci dyfuzora i jedynie stare chlodzone wiatrem 4T maja przewage udaroodpornosci.
OdpowiedzCzyli twoja żona ma żonę.
OdpowiedzI co? Chcialbys popatrzec?
OdpowiedzNie ma sensu z laikami dyskutować, bo oni i tak wiedzą "lepiej". Zamiast merytorycznej dyskusji z argumentami wyciągają jakieś bzdurne twierdzenia...
OdpowiedzDokładnie, lepiej bym tego nie ujął.
Odpowiedz