Turystyczny junior - Benelli TRK 251 2019
Model TRK 502 okazał się dużym sukcesem firmy Benelli. Włosi poszli więc za ciosem i na trwających właśnie targach EICMA pokazali mniejszą wersję - TRK 251, małe turystyczne enduro.
Od lat powtarzamy, że do wielkiej turystyki wcale nie jest potrzebny wielki motocykl. Spokojnie da się objechać świat 125-tką, a klasa 250 to już naprawdę duża frajda i konkretne osiągi. Coraz więcej producentów idzie tą drogą, oferując kompletnie wyposażone motocykle turystyczne o małych pojemnościach.
Takie właśnie jest najnowsze Benelli TRK 251, mała wyprawówka zbudowana na solidnej, kratownicowej ramie. W założeniu ma być tanim, lekkim i łatwym w opanowaniu motocyklem dla młodych adeptów jednośladowej turystyki.
TRK 251 napędzany jest chłodzonym cieczą singlem o pojemności 250 cm3 i mocy 24,5 KM. Jego zawieszenie to odwrócony widelec o średnicy rur 41 mm i centralny amortyzator. Mimo wyglądu rasowego enduro, jego żywiołem są jednak kręte asfaltowe drogi, o czym świadczą chociażby 17-calowe koła ze stopów aluminium z szosowymi oponami. Przednia tarcza hamulcowa ma 280 mm średnicy i czterotłoczkowy zacisk, tylna 240 mm i jeden tłoczek.
Benelli TRK 251 ma być dostępne w salonach już na wiosnę przyszłego roku, a do jesieni planowane jest wprowadzenie wersji 125 cm3, przeznaczonej dla młodych motocyklistów z prawem jazdy A1 oraz dla dotychczasowych kierowców aut.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeCiekawe jaka będzie cena
OdpowiedzBenelli BN 251 kosztuje niespełna 12 000zł, BN 302 poniżej 16 000zł. TRK 251 powinien więc kosztować max 13 000zł. TRK 502 i Leoncino 500 są w tej samej cenie
OdpowiedzBenelli BN 125 jeździ bardzo przyjemnie, przydało by się tylko trochę więcej mocy jeśli to ma być turystyka dłuższa niż podmiejska. To zupełnie inna klasa niż Derbi.
Odpowiedz