Turystyczny junior - Benelli TRK 251 2019
Model TRK 502 okazał się dużym sukcesem firmy Benelli. Włosi poszli więc za ciosem i na trwających właśnie targach EICMA pokazali mniejszą wersję - TRK 251, małe turystyczne enduro.
Od lat powtarzamy, że do wielkiej turystyki wcale nie jest potrzebny wielki motocykl. Spokojnie da się objechać świat 125-tką, a klasa 250 to już naprawdę duża frajda i konkretne osiągi. Coraz więcej producentów idzie tą drogą, oferując kompletnie wyposażone motocykle turystyczne o małych pojemnościach.
Takie właśnie jest najnowsze Benelli TRK 251, mała wyprawówka zbudowana na solidnej, kratownicowej ramie. W założeniu ma być tanim, lekkim i łatwym w opanowaniu motocyklem dla młodych adeptów jednośladowej turystyki.
TRK 251 napędzany jest chłodzonym cieczą singlem o pojemności 250 cm3 i mocy 24,5 KM. Jego zawieszenie to odwrócony widelec o średnicy rur 41 mm i centralny amortyzator. Mimo wyglądu rasowego enduro, jego żywiołem są jednak kręte asfaltowe drogi, o czym świadczą chociażby 17-calowe koła ze stopów aluminium z szosowymi oponami. Przednia tarcza hamulcowa ma 280 mm średnicy i czterotłoczkowy zacisk, tylna 240 mm i jeden tłoczek.
Benelli TRK 251 ma być dostępne w salonach już na wiosnę przyszłego roku, a do jesieni planowane jest wprowadzenie wersji 125 cm3, przeznaczonej dla młodych motocyklistów z prawem jazdy A1 oraz dla dotychczasowych kierowców aut.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeCiekawe jaka bêdzie cena
OdpowiedzBenelli BN 251 kosztuje niespe³na 12 000z³, BN 302 poni¿ej 16 000z³. TRK 251 powinien wiêc kosztowaæ max 13 000z³. TRK 502 i Leoncino 500 s± w tej samej cenie
OdpowiedzBenelli BN 125 je¼dzi bardzo przyjemnie, przyda³o by siê tylko trochê wiêcej mocy je¶li to ma byæ turystyka d³u¿sza ni¿ podmiejska. To zupe³nie inna klasa ni¿ Derbi.
Odpowiedz