Nowe przepisy w MotoGP na 2010
FIM ujawnia nowe przepisy dotyczące treningów oraz zaplecza medycznego, które zaczną obowiązywać już od sezonu 2010
Na tym samym spotkaniu Komisji Grand Prix, na którym podjęta została decyzja o zwiększeniu pojemności silników do 1000 cm3, zapadły również inne postanowienia. Zostały one opublikowane dopiero dziś, a dotyczą treningów oraz wsparcia medycznego mistrzostw.
Treningi
W klasie MotoGP, treningi zakontraktowanych kierowców na motocyklach startujących w wyścigach zabronione zostały w trakcie całego sezonu oraz przerw między wyścigami, na wszystkich torach zawartych w kalendarzu Grand Prix w danym roku. Wyjątkami są:
- Treningi ujęte w harmonogramie rund
- Trening po GP Hiszpanii (Jerez), po GP Czech (Brno) oraz dwa dni po ostatniej rundzie, GP Walencji
- Wszystkie pozostałe działania autoryzowane przez Dyrekcję Wyścigów
Treningi zakontraktowanych kierowców na motocyklach startujących w wyścigach są zabronione również w zimę na jakikolwiek torze, z wyjątkiem:
- W czasie maksymalnie sześciu dni oficjalnych testów organizowanych przez Dorna/ITRA na torach zawartych w kalendarzu GP minionego lub nadchodzącego sezonu.
Zabronione są treningi w okresie od 1. grudnia do 31. stycznia następnego roku włącznie. Wyjątkiem są kierowcy startujący w MotoGP po raz pierwszy, którzy mają możliwość uczestnictwa w jednym, trzydniowym treningu w listopadzie lub grudniu.
Harmonogram treningów zimowych musi zostać zatwierdzony przez Komisję Grand Prix. Decyzja ta została podjęta na spotkaniu, które miało miejsce 7. listopada 2009 r. w Walencji.
W klasie GP125 oraz Moto2, kierowcy z dzikimi kartami są zwolnieni z ograniczeń treningowych dotyczących jeźdźców kontraktowych. Przed wprowadzeniem tego ustalenia, osoby posiadające dzikie karty nie mogły uczestniczyć w treningach, ani ścigać się na żadnym z torów GP w ciągu 14 dni poprzedzających wyścig.
Zaplecze medyczne
Komisja Grand Prix wprowadziła również zmiany w przepisach dotyczących zaplecza medycznego:
Zaplecze medyczne obejmujące sprzęt, pojazdy oraz personel, musi być zorganizowane w taki sposób i w takiej ilości, aby zapewnić każdemu kierowcy odpowiednie i niezbędne czynności ratunkowe w jak najkrótszym czasie oraz szybki transport do odpowiednio wyposażonego centrum medycznego, a w razie potrzeby do odpowiedniego szpitala.
Pozostałe zmiany, które wejdą w życie wraz z sezonem 2010 dotyczą Procedury Startowej oraz Arbitrażu. Wszystkie przepisy dziś opublikowane można zobaczyć pod tym adresem.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze