BMW i Aprilia w MotoGP od 2012?
Czy dziêki nowym przepisom, w klasie królewskiej pojawi± siê nowe marki?
Od kiedy Dorna Sports wraz z FIM-em og³osili nowe zasady obowi±zuj±ce w MotoGP od sezonu 2012, czyli przede wszystkim zwiêkszenie pojemno¶ci silników do 1000 cm3, chodz± plotki o pojawieniu siê w królewskiej klasie nowych marek.
Eskil Suter, który przygotowa³ podwozia MMX do klasy Moto2 (a zajê³y one trzy z pierwszych piêciu miejsc w GP Kataru), ju¿ wzi±³ siê za pracê nad motocyklem spe³niaj±cym nowe kryteria MotoGP. Wspó³pracuj±c z BMW, do koñca tego roku powinien zbudowaæ podwozie dla silnika BMW S1000RR, który ju¿ fabrycznie spe³nia wymagania maksymalnej ¶rednicy t³oka, wynosz±cej 81 mm.
Poza BMW, do startu w MotoGP od 2012 roku szykuje siê równie¿ Aprilia. W ¶wiecie motocyklowym kr±¿y³y opinie, ¿e model RSV4R Factory jest w³a¶nie krokiem w kierunku nowych kryteriów klasy królewskiej. Ostatnie plotki mówi± równie¿, i¿ koncern Piaggio-Aprilia ma zamiar skontaktowaæ siê z Dorn± w trakcie kilku Europejskich rund, aby wysondowaæ mo¿liwo¶ci swojego uczestnictwa w MotoGP od sezonu 2012.
Mo¿e to byæ powodem, dla którego Max Biaggi ju¿ negocjuje przed³u¿enie swojego kontraktu z Aprili± o kolejne 2 lata. Dziêki temu, pomimo wieku 40 lat, móg³by ¶wiêtowaæ swój powrót do MotoGP, sk±d odszed³ w 2005 roku.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeJu¿ teraz mogê powiedzieæ ¿e nie lubiê nowej klasy motogp(1000cc). Dorna chyba chce po prostu zniszczyæ WSBK, kopiuj±c to co im przynosi sukces w najgorszy z mo¿liwych sposobów? Marketing to co¶ ...
Odpowiedzdok³adnie zgadzam sie z t± wypowiedzi±! obecnie wsbk jest o wiele ciekawsze niz moto gp; ze wzglêdy chocby na wiêksze zró¿nicowanie motocykli
Odpowiedz