Regulamin MotoGP w sezonie 2012 - kolejne informacje
Wczoraj w Barcelonie odbyło się spotkanie zarządców Wyścigów Motocyklowych Grand Prix, w celu ustalenia regulaminu serii MotoGP w sezonie 2012. Potwierdzone zostały wcześniejsze informacje, mówiące o ponownym wprowadzeniu jednostek napędowych o pojemności skokowej do 1000 cm3 . Silniki będą mogły posiadać maksymalnie cztery cylindry, natomiast średnica tłoka nie będzie mogła przekraczać 81 mm. Zasady te tyczą się również bolidów o pojemności 800 cm3, które oczywiście będą mogły nadal konkurować w klasie MotoGP. W ich przypadku minimalna masa pojazdu to 150 kg. Dla „litrów" natomiast, granica ta została podniesiona o wartość 3 kg. Zbiorniki paliwa tych maszyn będą mogły pomieścić 21 litrów benzyny. Na cały sezon, każdemu z zespołów będzie przysługiwała możliwość zużycia maksymalnie sześciu jednostek napędowych.
Komisja zarządzająca serią wyścigów MotoGP zdecydowała się również na wprowadzenie przywilejów dla zespołów prywatnych, które nie dysponują tak potężnym zapleczem technicznym, jak teamy fabryczne. Motocykle drużyn, które trafią na tzw. listę CRT (Claiming Rules Team), będą mogły być wyposażone w zbiorniki paliwa o pojemności 24 litrów. Dodatkowo na cały sezon przydzielono im nie nie 6, lecz aż 12 silników. Więcej szczegółów na ten temat poznamy przed końcem maja bieżącego roku.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeTo chyba jednak nie powrót do1000 bo wtedy było jakoś mniej
Odpowiedzniech im jeszcze wywalą wszystkie systemy elektroniczne wspomagające jazdę. To mają być wyścigi zawodników nie wojna zbrojna producentów
Odpowiedzmiejmy nadzieje ze zrobia nam taka niespodzianke. mysle ze kierowcy tez beda zadowoleni :]
Odpowiedz