tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP wraca do 990 cm3
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP wraca do 990 cm3

Autor: Piotr Jędrzejakr Jędrzejak 2009.12.03, 12:53 2 Drukuj

Vito Ippolito, prezydent FIM powiedział, że w MotoGP chciałby znowu zobaczyć silniki 990 cm3, ponieważ „formuła 800 cm3 nie zadziałała"

Vito Ippolito:

„Producenci w MotoGP chcą litrowych silników, więc ku temu teraz się kierujemy. Formuła 800 cm3 nie sprawdziła się, ponieważ ich moc jest mniej więcej taka sama, ale zwiększyła się prędkość w zakrętach (co za tym idzie - pogorszyło się bezpieczeństwo). Tak samo, jak i powiększyły się wszystkie koszty."

Prezydent FIM chciał również wyraźnie zaznaczyć, że decyzja nie będzie prowadziła do żadnych konfliktów z serią WSBK. Jednak szef Superbike'ów, Paolo Flammini jest bardzo niezadowolony z tych działań i zapowiedział, że podejmie wszelkie starania, aby nie weszły one w życie.

Jak ujął to Ippolito:

„Jesteśmy zadowoleni z obu serii, ponieważ spełniają one oczekiwania fanów. WSBK oferuje możliwość ścigania oraz zaprezentowania się zespołów mniej zasobnych, podczas gdy MotoGP jest światową ikoną wyścigów motocyklowych."

Carmelo Ezpeleta, prezes Dorny, firmy zarządzającej MotoGP, również zapowiedział, że chciałby zobaczyć powrót dużych pojemności do MotoGP, jednak jest to możliwe dopiero w sezonie 2012.

Carmelo Ezpeleta:

„W tym momencie, zmiana na sezon 2011 nie jest możliwa, ponieważ umowa z producentami określa, że możemy wprowadzać takie zmiany dopiero pod koniec sezonu 2011 i jedynie, jeśli producenci ją jednogłośnie zaakceptują. Jednak myślimy nad powrotem do 1000 cm3 wraz z początkiem sezonu 2012."

Nawet Valentino Rossi, aktualny Mistrz Świata MotoGP, określił decyzję o wprowadzeniu silników 800 cm3 jako najgorszą w ciągu ostatnich 15 lat Grand Prix.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę