tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP na Silverstone: Dodatkowe opony Pirelli dla klas Moto2 i Moto3. Przed zespołami dużo trudnej pracy
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP na Silverstone: Dodatkowe opony Pirelli dla klas Moto2 i Moto3. Przed zespołami dużo trudnej pracy

Autor: Materiał partnera 2024.07.31, 18:27 Drukuj

Cykl MotoGP powraca po wakacyjnej przerwie, a wraz z nim także zawodnicy klas Moto2 i Moto3. W dniach 2-4 sierpnia zawodnicy będą walczyć na brytyjskim torze Silverstone. Ze względu na jego charakterystykę Pirelli postanowiło dostarczyć dodatkowe opony dla obu klas, gdzie jest oficjalnym i wyłącznym dostawcą opon.

Nitka toru Silverstone ma długość 5,9 km, co czyni go najdłuższym torem w kalendarzu. Jest szybki, zapewnia dobrą przyczepność, ale jest kilka zakrętów, które stanowią duże obciążenie dla opon, generując duże obciążenia boczne. Ułożenie toru ma swoje korzenie w historii obiektu.

Tor Silverstone powstał na gruncie dawnego lotniska wojskowego i częściowo zachował układ pasów startowych, typowy dla brytyjskich lotnisk z czasów II wojny światowej. Zostały one połączone ciasnymi zakrętami i przez lata ewoluowały. Nitka ma 10 prawych i 8 lewych zakrętów z 11 sekcjami hamowania, z czego najważniejsze jest hamowanie do zakrętu numer 7, gdzie przednia opona musi zapewniać wsparcie i stabilność.

Zawodnicy klas Moto2 i Moto3 otrzymają więcej opon i więcej mieszanek. Zawodnicy klasy Moto2 będą mieli do dyspozycji standardowe mieszanki, a więc 8 sztuk SC0 (miękka) i tyle samo SC1 (pośrednia) na tył. Dostaną też SC1 (miękka) i SC2 (pośrednia) na przód, ale w liczbie zwiększonej z 6 do 8 dla każdej z nich. Więcej opcji nie oznacza, że zawodnicy bedą mogli zużyć więcej opon. Zgodnie z przepisami każdy zawodnik może użyć 8 opon przednich i 9 tylnych.

Ta sama logika ma zastosowanie w Moto3, gdzie z przodu liczba opon zostanie zwiększona z 6 do 8 dla każdej z opcji. Zawodnicy dostaną też zwiększoną liczbę opon tylnych, a będzie to 8 zamiast 7 SC1 (miękka) i SC2 (pośrednia), podczas gdy C1096 (twarda) będzie dostępna w liczbie 6 sztuk. Dodatkowa trzecia mieszanka sprawi, że zawodnicy będą mogli użyć dodatkowej tylnej opony (10 zamiast 9). W razie deszczu zawodnicy Moto2 i Moto3 otrzymają opony SCR1 w liczbie 5 sztuk na przód i 6 sztuk na tył.

- Tor Silverstone to obiekt, który doskonale znamy, ponieważ ścigaliśmy się tu przez wiele lat w Mistrzostwach Świata Superbike i British Superbike, więc mamy dane, na których możemy bazować, ale jednocześnie jesteśmy świadomi różnic pomiędzy motocyklami używanymi w tych seriach i tymi z Moto2 i Moto3. Wiemy, że to szybki i wymagający tor dla opon. Oferuje kombinację szybkich prostych przeplatanych z technicznymi i szybkimi zakrętami, które generują duże napięcie boczne i sprawiają, że koła szybciej się kręcą. Znalezienie odpowiedniej konfiguracji na wyścig będzie wymagało dużo pracy, dlatego zdecydowaliśmy, że damy zespołom więcej opon z każdej dostępnej opcji. Dzięki temu każdy zawodnik będzie mógł się skupić na poszukiwaniu odpowiedniej mieszanki bez martwienia się o to, czy wystarczy mu opon na wszystkie sesje i wyścig. W klasie Moto3 zawodnicy otrzymają też rozwojową mieszankę C1096 na tył, której użyliśmy już podczas kilku Grand Prix w tym roku. To bardziej środek zapobiegawczy, w razie zbyt mocnego zużywania miękkich opon. Chociaż to sierpień, nie można wykluczyć, że będzie padać, dlatego każdy zawodnik ma do dyspozycji nasze opony deszczowe - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych Pirelli.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę