Nowe opony Pirelli. Tym razem na wy¶cig WorldSBK w Magny-Cours.
Podczas rundy WorldSBK na torze Nevers Magny-Cours, która odbędzie się w dniach 6-8 września, Pirelli zaprezentuje trzy nowe opony: dwie do jazdy na suchej nawierzchni i jedną do jazdy na mokrej.
To pierwsza okazja po letniej przerwie, by przetestować nowe rozwiązania. Wśród nowości do jazdy na suchym torze znajdą się przednia opona SC1 w specyfikacji D0715 z nową konstrukcją oraz tylna SCX w specyfikacji D0820, charakteryzująca się nową mieszanką gumy. W przypadku deszczowej pogody, obok standardowych opon SCR1, zawodnicy będą mogli skorzystać z nowej tylnej opony deszczowej w specyfikacji D0737, która ma ulepszoną strukturę i mieszankę.
Giorgio Barbier o znaczeniu toru Magny-Cours
Giorgio Barbier, przedstawiciel Pirelli, podkreślił, że tor w Magny-Cours to idealne miejsce do testowania nowych opon. "Magny-Cours to moment przełomowy sezonu, który pozwala nam ocenić postępy w rozwoju i zaplanować działania na drugą część mistrzostw" - stwierdził. Tor ten, ze względu na swoją gładką nawierzchnię i niewielką przyczepność, jest szczególnie wymagający dla opon, co pozwala na zebranie cennych danych. Nowa tylna opona D0820 została zaprojektowana tak, by lepiej znosić zużycie spowodowane ślizganiem się na mało przyczepnym asfalcie, oferując jednocześnie podobne odczucia jak standardowy model SCX. Z kolei nowa przednia opona ma na celu poprawę stabilności modeli SC1.
Barbier dodał, że Magny-Cours to także świetny tor do testów opon deszczowych, ponieważ w razie deszczu nawierzchnia staje się jeszcze mniej przyczepna. Nowa specyfikacja D0737 tylnej opony deszczowej SCR1 powinna zapewnić większą stabilność przy przyspieszaniu i bardziej stałe osiągi w szerszym zakresie warunków.
Kluczowe informacje dotyczące nowych opon
Każdy zawodnik WorldSBK będzie miał do dyspozycji osiem nowych przednich opon SC1 D0715, obok standardowych opon SC1 i SC2. Na tył dostępnych będzie osiem nowych opon SCX D0820, oprócz standardowych SCX, SC0 oraz SCQ do kwalifikacji i Superpole Race.
W razie deszczu dostępnych będzie osiem nowych tylnych opon SCR1 w specyfikacji D0737, oprócz standardowych opon SCR1, które można łączyć z przednimi SCR1. W przypadku mieszanych warunków, zawodnicy będą mieli do dyspozycji trzy opony przednie i trzy tylne typu Intermediate.
W klasie WorldSSP zawodnicy będą mieli siedem przednich opon SC1 i sześć SC2, które można łączyć z siedmioma oponami SCX lub sześcioma SC0 na tył. Wszystkie opony w tej kategorii są standardowe.
Trudności techniczne toru Magny-Cours
Tor w Magny-Cours charakteryzuje się płaskim profilem z niewielkimi zmianami wysokości, co nie naraża opon na duże obciążenia boczne lub wzdłużne. Jednak różnorodność technicznych wyzwań, takich jak wolne zakręty i szybkie sekcje, sprawia, że testowanie na tym torze jest wartościowe. Przykłady takich miejsc to szybki zakręt "Estoril", ostry zakręt "Adelaide" i chicane "Nürburgring" oraz "Imola".
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze