tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP bez "skrzydeł"? Moto2 i Moto3 już teraz z zakazem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

MotoGP bez "skrzydeł"? Moto2 i Moto3 już teraz z zakazem

Autor: Beavis 2016.03.23, 11:43 3 Drukuj

Komisja Grand Prix zakazała użycia dodatkowych spojlerów w klasie Moto2 i Moto3. Dyskutuje się o możliwości wprowadzenia zakazu także w MotoGP.

Dorna, IRTA i FIM chcą z wielu względów zakazać użycia montowanych z boku owiewki spojlerów. Jednym z głównych powodów jest strach przed technologiczną wojną w zakresie aerodynami, w której - jak nie trudno się domyślić - przewagę miałyby majętne zespoły fabryczne. Gdzieś z boku pojawia się także kwestia bezpieczeństwa.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Podczas GP Kataru Komisja Grand Prix zakazała użycia "skrzydeł" w klasie Moto2, zaś w klasie Moto3 zakaz taki będzie obowiązywał od 2017 roku (a co za tym idzie, nikt nie będzie bawił się w rozwijanie nieprzyszłościowej technologi w tym sezonie). Jak słusznie punktuje David Emmett z MotoMatters to tylko pierwsza rozgrywa w wojnie o spojlery. Dorna, IRTA i FIM najchętniej zakazały by użycia takiego rozwiązania jeszcze dziś. Wśród przedstawicieli producentów (MSMA) zdania są podzielone. Nie trzeba być demonem intelektu by wydedukować, że przeciwna stosowania tego rozwiązania jest Honda, "za" jest Yamaha i Ducati. Problem w tym, że teoretycznie opinia MSMA do Komisji Grand Prix musi mieć jednogłośny wymiar.

W praktyce Honda może zgłosić swoją propozycję bezpośrednio do Komisji, wtedy jednak zostanie ona poddana głosowaniu przez wszystkie zainteresowane strony. Biorąc pod uwagę, że przeciwnicy spojlerów / skrzydeł są w większości, nie zdziwi mnie jeśli dokładnie to się stanie. Patrząc jednak z innej perspektywy obecne przepisy miały być zamrożone na kolejne 5. lat - była to część umowy i forma wynagrodzenia z zunifikowaną elektronikę. A już całkiem zupełnie inną sprawą jest sama użyteczność spojlerów. Valentino Rossi jeszcze w zeszłym roku mówił, że nie czuje różnicy przy ich użyciu. Z drugiej strony zawodnicy Ducati przyznają, że przód motocykla jest stabilniejszy przy dużych prędkościach.

Na pewno "szydła" w GP to zagadnienie wielowątkowe, które jednak warto śledzić. Pewno jest jedne: motocykle ze spojlerami wyglądają równie agresywnie, co paskudnie.

Foto: Ducati

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy planujesz w tym roku zmianę motocykla?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę