tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP bez "skrzyde³"? Moto2 i Moto3 ju¿ teraz z zakazem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP bez "skrzyde³"? Moto2 i Moto3 ju¿ teraz z zakazem

Autor: Beavis 2016.03.23, 11:43 3 Drukuj

Komisja Grand Prix zakazała użycia dodatkowych spojlerów w klasie Moto2 i Moto3. Dyskutuje się o możliwości wprowadzenia zakazu także w MotoGP.

Dorna, IRTA i FIM chcą z wielu względów zakazać użycia montowanych z boku owiewki spojlerów. Jednym z głównych powodów jest strach przed technologiczną wojną w zakresie aerodynami, w której - jak nie trudno się domyślić - przewagę miałyby majętne zespoły fabryczne. Gdzieś z boku pojawia się także kwestia bezpieczeństwa.

NAS Analytics TAG

Podczas GP Kataru Komisja Grand Prix zakazała użycia "skrzydeł" w klasie Moto2, zaś w klasie Moto3 zakaz taki będzie obowiązywał od 2017 roku (a co za tym idzie, nikt nie będzie bawił się w rozwijanie nieprzyszłościowej technologi w tym sezonie). Jak słusznie punktuje David Emmett z MotoMatters to tylko pierwsza rozgrywa w wojnie o spojlery. Dorna, IRTA i FIM najchętniej zakazały by użycia takiego rozwiązania jeszcze dziś. Wśród przedstawicieli producentów (MSMA) zdania są podzielone. Nie trzeba być demonem intelektu by wydedukować, że przeciwna stosowania tego rozwiązania jest Honda, "za" jest Yamaha i Ducati. Problem w tym, że teoretycznie opinia MSMA do Komisji Grand Prix musi mieć jednogłośny wymiar.

W praktyce Honda może zgłosić swoją propozycję bezpośrednio do Komisji, wtedy jednak zostanie ona poddana głosowaniu przez wszystkie zainteresowane strony. Biorąc pod uwagę, że przeciwnicy spojlerów / skrzydeł są w większości, nie zdziwi mnie jeśli dokładnie to się stanie. Patrząc jednak z innej perspektywy obecne przepisy miały być zamrożone na kolejne 5. lat - była to część umowy i forma wynagrodzenia z zunifikowaną elektronikę. A już całkiem zupełnie inną sprawą jest sama użyteczność spojlerów. Valentino Rossi jeszcze w zeszłym roku mówił, że nie czuje różnicy przy ich użyciu. Z drugiej strony zawodnicy Ducati przyznają, że przód motocykla jest stabilniejszy przy dużych prędkościach.

Na pewno "szydła" w GP to zagadnienie wielowątkowe, które jednak warto śledzić. Pewno jest jedne: motocykle ze spojlerami wyglądają równie agresywnie, co paskudnie.

Foto: Ducati

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê