tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Aktualizacja regulaminu technicznego w MotoGP
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Aktualizacja regulaminu technicznego w MotoGP

Autor: Lovtza 2016.10.19, 09:57 Drukuj

FIM i Komisja Grand Prix wychodzą z kolejnymi zmianami, które ograniczyć mają koszty wyścigu zbrojeń w MotoGP. Chodzi przede wszystkim o zmiany w aerodynamice, które zapowiadaliśmy jakiś czas temu. Teraz to już informacja oficjalna - od przyszłego roku obowiązywał będzie zakaz stosowania skrzydeł w motocyklach klasy MotoGP. Ma to ograniczyć wspomniane koszty i poprawić bezpieczeństwo zawodników, którzy nie będą narażeni na starcie z ostrym, wykonanym z włókna węglowego elementem motocykla rywala. O ile w tym drugim przypadku sprawa wydaje się oczywista, to ograniczenie kosztów może okazać się iluzoryczne. Producenci motocykli będą mogli nadal kształtować owiewki motocykli spędzając wiele godzin w tunelach aerodynamicznych. Aby zapobiec i takim działaniom Komisja wymagała będzie homologacji przednie owiewki i błotnika, a następnie pozwoli na jedną zmianę owiewek w trakcie sezonu.

W przepisach pozostaje furtka do większej liczby modyfikacji. Każdy zestaw owiewek będzie homologowany dla każdego zawodnika. To oznacza, że np. Ducati może homologować kilka wersji owiewek i na podstawie zebranych danych wybrać najlepszą z nich w połowie sezonu.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

Kolejną zmianą jest wprowadzenie od roku 2018 obowiązku stosowania kombinezonów z poduszką powietrzną. Stało się to możliwe dzięki temu, że Alpinestars i Dainese zgodziły się udostępnić licencję na swoje technologie innym producentom kombinezonów. To oznacza, że inne marki będą mogły skorzystać z gotowego rozwiązania, zamiast brnąć w drogie i czasochłonne tworzenie nowej elektroniki, a następnie ją testować.

Klasa Moto2 otrzymać ma dedykowany sterownik silnika (ECU). Obecny problem polega na tym, że sterownik dostarczany przez Hondę (HRC ECU) jest bardzo łatwy do hakowania. W ostatnim czasie wprowadzono więcej zabezpieczeń w elektronice sterującej silnikami Hondy, ale po padoku krążą plotki, że niektóre zespoły ominęły je i korzystają z silników w sposób inny, niż przewidziany przez HRC. Nowa elektronika ma obejmować sterowanie szybką zmianą biegów, kontrolą trakcji, kontrolą startów, kontrolą wheelie, a nawet pozwalać na stosowanie różnych strategii ustawienia podwozia i silnika. Ma być też bardziej zaawansowana, bo w chwili obecnej klasa Moto2 ma najprostsze rozwiązania w Grand Prix. Kierowcy przesiadający się z maszyn Moto3 wykonują krok w tył jeśli chodzi o pracę z elektroniką.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy planujesz w tym roku zmianę motocykla?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę